Jag behöver en hel del stålbitar för att göra en terassering av en slänt och hittar mest "trädgårdskanter" när jag söker och den enda jag lyckats hitta som säljer "plåt" är denna:
https://montano.se/product.html/cortenremsor?category_id=297

Någon som kan tipsa om någon annan leverantör, gärna i närheten (max. typ 2 timmar att köra) där man kan beställa plåtar i mått?

anders07 anders07 skrev:
Jag behöver en hel del stålbitar för att göra en terassering av en slänt och hittar mest "trädgårdskanter" när jag söker och den enda jag lyckats hitta som säljer "plåt" är denna:
[länk]

Någon som kan tipsa om någon annan leverantör, gärna i närheten (max. typ 2 timmar att köra) där man kan beställa plåtar i mått?
Från?

N Nickesågen skrev:
Från?
Uff, trött idag... Ekerö, Stockholm...

anders07 anders07 skrev:
Uff, trött idag... Ekerö, Stockholm...
Jag handlar allt mitt stål och järn från Eskilstuna Handelsstål. Ligger i just Eskilstuna

Har sett smidesfirmor borde vid Högdalens industriområde och i Skarpnäck klippa och bocka corten. Risk dock att man åker på att köpa in en hel 1500x3000mm plåt

• Gilla
anders07
  • Laddar…
M myrstack skrev:
Har sett smidesfirmor borde vid Högdalens industriområde och i Skarpnäck klippa och bocka corten. Risk dock att man åker på att köpa in en hel 1500x3000mm plåt
Det är inte något problem att köpa in några plåtar... Det kommer att gå åt!
Tänkte inte på det, får ringa runt till några smidesfirmor... Finns ju Bromma stål rätt nära om de säljer till privatpersoner...

anders07 anders07 skrev:
Det är inte något problem att köpa in några plåtar... Det kommer att gå åt!
Tänkte inte på det, får ringa runt till några smidesfirmor... Finns ju Bromma stål rätt nära om de säljer till privatpersoner...
Bromma stål säljer till privatpersoner, i vart fall för ett år sedan när jag frågade. Många plåtslagare/smidesfirmor kan också ta in plåtar (och mycket annat i corten), i synnerhet om du köper en hel plåt. Om du vill ha mindre bitar kan det vara poäng att ringa runt, inte omöjligt att sådant finns på lager. Jag har använt Larssons plåt på Lidingö, kanske inte nästgårds men ändå inom två timmar från Ekerö.

• Gilla
anders07
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.