Byggahus.se

Coronavirus

1. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Felstavat, nu rättat. :oops:

• Laddar…
  2. D
    Besserwisser · Nivå 22
    Problemen med den typen av program är att de är så hårt vinklade.

3. pacman42
    Medlem · Nivå 15
    Som jag skrev tidigare idag så finns det en annan studie som visar att barn smittas lika ofta som vuxna, skillnaden i den studien var att man kompenserade för rörligheten i samhället som är lägre för barn.

I just denna studien så hade man "bara" hittat att 10% av infekterade familjer hade smittats via barnen, men det var de fall där man kunde identifiera smittvägen.

Jag tror man underskattar hur lätt barn smittas. Däremot smittar de nog inte lika lätt.

4. M
    Medlem Nivå 4
    Bedrövligt att inte få träffa en läkare. Det låter som att man slentrianmässig har bestämt att man ska göra på ett visst sätt.

5. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Ja, det verkar inte bättre. :cry: :mad:

Här var det ju inte direkt respiratorvård som krävdes, eller vad man övervägde för och nackdelar med.
    Att ge vätskedropp med lite näring i kan väl mycket sällan vara något problem ... tycker jag ... utan att vara direkt kunnig eller insatt ...

6. L
    Medlem · Nivå 11
    På aktuellt ikväll så tog de upp hur Ryssland kan ha så få döda i C19. Nyckeln till framgång är att redovisa varje död för det organet som orsakade döden oavsett om C19 var inblandat el inte. Det är många som bokförs för lunginflammation pss som vid vanlig influensa.
    De intervjuade en läkare på ett sjukhus som hade 19 st C19 döda. Han hade mist 40!!! Kollegor på sjukhuset i C19 relaterade åkommor. En rysk jornalist jämförde antal döda läkare med Italien, men med en faktor 16 fler. :cry:

7. Mikael_L
    Medlem · Nivå 25
    Ja det har ju lätt gått att misstänka Ryssland för att inte redovisa riktigt, siffrorna har liksom inte riktigt lirat med varandra eller andra tillgängliga uppgifter och rapporter ... :)

8. D
    Besserwisser · Nivå 22
    Jag är inte heller expert. Men lite mer kunnig. Faktum är att vätskedropp definitivt kan vara ett problem för palliativa patienter. Om kroppen inte klarar att ta hand om det så blir det bara värre.

Att inte träffa en läkare är inte per automatik fel det heller. Inte sällan har man en sjuksköterska som har klart mer erfarenhet av patientgruppen att denne kan göra en bättre bedömning. Men det beror ju naturligtvis på vilka individer sköterska och läkare är. En läkare är alltid inblandad i beslutet oavsett.

Naturligtvis blir det fel ibland, men det blir inte per automatik rätt för att en läkare tittar på patienten.

9. tompax
    Bannad · Nivå 9
    Läkaren på videolänken beskriver verkligheten mycket bra. Ungefär så ser det ut. Tittar man på detaljnivå så ser det än värre ut, mycket, mycket värre.
    Det är bra att någon träder fram i alla fall.

• Laddar…
  10. connywesth
    Lägenhetsfixare Nivå 5
    Det är inte jag som blandat ihop något, det var vad FHM framförde i TV-rutan 2020-05-20 genom sin representant Tegnell. Jag citerade Tegnell, så jag har inte blandat ihop något.Det var den andel som hade antikroppar mot Covid-19 i blodet, inte de som varit sjuka. Man kan få antikroppar utan att ha varit sjuk.

• Laddar…
  11. D
    Medlem Nivå 7
    Igår på Öresundsbron, timslånga köer med danskar på väg hem efter långhelgen, dessutom bilarna fulla av Ullaredpåsar. Samma land som inte vill att vi från Skåne med lite smitta ska komma till Själland som har större smitta låter glatt sina medborgare bryta mot både sina egna och våra rekommendationer.

• Laddar…
  12. optimum
    Medlem · Nivå 14
    Man bryter in mot några rekommendationer. Men man kanske inte följer dem.
    Lagar kan man bryta mot men inte rekommendationer.
    Stor skillnad.

13. D
    Medlem Nivå 7
    Skönt, -jag trodde nämligen de kunde sprida smittan, nu vet jag!

• Laddar…
  14. useless
    Självbyggare · Nivå 25
    Tråkigt att du fortfarande inte har förstått varför kurvan ser ut som den gör trots flera försök att förklara det för dig på en enkel nivå.

15. LeffeA
    Renoverare Nivå 1
    De va crusing i helgen och en del fina bilar va ute.
    Behöver de sanera däcken efteråt eller räcker de med vanlig biltvätt?
    Tänkte om coronan kommit på vägbanan och däcket rullat igenom sådant.
    Kanske behöver skura golvet i garaget också.