2 359 942 läst ·
32 467 svar
2360k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Är det bekräftad Covid på skolan?pacman42 skrev:
Det börjar vara många som har eller har haft Covid där jag bor (utanför Göteborg). Fruns skola hade 14 sjuka i personalen igår. Idag 18 inklusive min fru som säkerligen lyckades smitta ytterligare någon då hon insjuknade igår när hon kom hem.
Ett par grannar hsr också Covid-19 (hörde från andra grannar). En städerska som många har Rut-tjänster från har också varit sjuk. Osv, osv. Det eskalerar här just nu...
Frågan är om det syns i statistiken hos FHM till veckan, eller först veckan därefter?
Jag och frun fyller dock i Covid-appen i alla fall, så det bör synas att det dykt upp nya fall i den.
Du hävdar ju 60 i slutet av majBirgitS skrev:
När uttalade sig Tegnell om antalet som skulle ha antikroppar vecka 18?
Svaret är aldrig.
Det har pratats om 25 % som har varit sjuka någon gång i maj i Stockholm. Men 7,2 % gäller inte slutet maj utan ett antikroppstest vecka 18 som alltså visar hur många som var sjuka vecka 15 eller tidigare. Det är alltså långt innan det blev maj.
Och du ska skriva om att ha mycket fel.
Vi är portade ifrån våra grannländer.MathiasS skrev:
För att Sverige har vandrat längre längs den väg som alla ska vandra fram till ett vaccin. Det är också ett väldigt enkelt förhållande som alla kan förstå.
Land som varit nedstängda har för få smittade för att öppna för länder som har det, för då kommer man få en för snabb spridning. Dessa länder har haft paus ett tag, men nu kommer dom köra samma resa som Sverige, men ett par månader senare.
N Nybergzzz skrev:
Är det en seriös fråga som du inte förstår?
Den enkla orsaken är att Sverige har en större smittspridning (vilket ingen förnekar) och givetvis vill våra grannländer inte ha in smittan.
Så Norge kanske kan öppna för semester i Danmark och Finland och något land utan smitta. Risken är fortfarande dock där eftersom länderna har INTE 0 smittade, det kommer in några fall hela tiden...
Sverige skulle säkert kunna åka till Paris eller till Norra Italien då de har % högre smitta än i Sverige men vill friska Svenskar åka dit??
Det kommer fortsätta så här tills flockimmunitet är uppnådd. Förhoppningsvis genom vaccin men om det tar lååång tid är det så här världen kommer se ut i några år framåt.
Men ni.hävdar ju att Sverige har högre smitta?mathiash77 skrev:Är det en seriös fråga som du inte förstår?
Den enkla orsaken är att Sverige har en större smittspridning (vilket ingen förnekar) och givetvis vill våra grannländer inte ha in smittan.
Så Norge kanske kan öppna för semester i Danmark och Finland och något land utan smitta. Risken är fortfarande dock där eftersom länderna har INTE 0 smittade, det kommer in några fall hela tiden...
Sverige skulle säkert kunna åka till Paris eller till Norra Italien då de har % högre smitta än i Sverige men vill friska Svenskar åka dit??
Det kommer fortsätta så här tills flockimmunitet är uppnådd. Förhoppningsvis genom vaccin men om det tar lååång tid är det så här världen kommer se ut i några år framåt.
Flockimmunitet nås enbart genom vaccin.genom detta inlägg så bevisar du din okunskap
N Nybergzzz skrev:
Nej, flockimmunitet kan även uppnås när alla är smittade och uppvisar antikroppar (som bevisligen finns) eller övriga har dött.
Det sista är inget som kommer ske med denna typ av virus men om det skulle varit något farligare...
N Nybergzzz skrev:
Nej men Sveriges ekonomi ska ta hand om alla våra älskade människor i många många år till.
Det går inte om ekonomin körs i botten och 30-40% arbetslöshet.
Då ryker
- pensioner
- skola
- vård
- rättsväsen
M.m.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 131 inlägg
Nu blandar du ihop saker igen.N Nybergzzz skrev:
Så här skriver Aftonbladet https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dOVXb1/tegnell-flockimmunitet-racker-inte-mot-smittan
Redigerat av moderator: