Status
Inte öppen för fler kommentarer.
pacman42 pacman42 skrev:
Det börjar vara många som har eller har haft Covid där jag bor (utanför Göteborg). Fruns skola hade 14 sjuka i personalen igår. Idag 18 inklusive min fru som säkerligen lyckades smitta ytterligare någon då hon insjuknade igår när hon kom hem.

Ett par grannar hsr också Covid-19 (hörde från andra grannar). En städerska som många har Rut-tjänster från har också varit sjuk. Osv, osv. Det eskalerar här just nu...

Frågan är om det syns i statistiken hos FHM till veckan, eller först veckan därefter?

Jag och frun fyller dock i Covid-appen i alla fall, så det bör synas att det dykt upp nya fall i den.
Är det bekräftad Covid på skolan?:cry:
 
BirgitS BirgitS skrev:
När uttalade sig Tegnell om antalet som skulle ha antikroppar vecka 18?
Svaret är aldrig.

Det har pratats om 25 % som har varit sjuka någon gång i maj i Stockholm. Men 7,2 % gäller inte slutet maj utan ett antikroppstest vecka 18 som alltså visar hur många som var sjuka vecka 15 eller tidigare. Det är alltså långt innan det blev maj.

Och du ska skriva om att ha mycket fel.
Du hävdar ju 60 i slutet av maj
 
MathiasS MathiasS skrev:
För att Sverige har vandrat längre längs den väg som alla ska vandra fram till ett vaccin. Det är också ett väldigt enkelt förhållande som alla kan förstå.

Land som varit nedstängda har för få smittade för att öppna för länder som har det, för då kommer man få en för snabb spridning. Dessa länder har haft paus ett tag, men nu kommer dom köra samma resa som Sverige, men ett par månader senare.
Vi är portade ifrån våra grannländer.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P
N Nybergzzz skrev:
Jaså hur förklarar du då att alla andra nordiska länder öppnar upp för nordiska länder förutom Sverige?lever du i en bubbla med tegnell som popidol?

Är det en seriös fråga som du inte förstår?

Den enkla orsaken är att Sverige har en större smittspridning (vilket ingen förnekar) och givetvis vill våra grannländer inte ha in smittan.

Så Norge kanske kan öppna för semester i Danmark och Finland och något land utan smitta. Risken är fortfarande dock där eftersom länderna har INTE 0 smittade, det kommer in några fall hela tiden...


Sverige skulle säkert kunna åka till Paris eller till Norra Italien då de har % högre smitta än i Sverige men vill friska Svenskar åka dit??

Det kommer fortsätta så här tills flockimmunitet är uppnådd. Förhoppningsvis genom vaccin men om det tar lååång tid är det så här världen kommer se ut i några år framåt.
 
  • Gilla
patst577 och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Ok, Det är rätt enkla uppgifter som du inte förmår att ta till dig. Du har fått det tydligt förklarat för dig, skillnaden mellan 25 och 7,3 men det går ändå inte in. Trist för dig.
Trist för dig att du inte kan matte.
 
  • Haha
gaidin och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag länkade inte heller till en sida med lögner utan till en sida med en intervju med Tegnell, som ägde rum på riktigt.
Likadant som att länka fria tider.
 
mathiash77 skrev:
Är det en seriös fråga som du inte förstår?

Den enkla orsaken är att Sverige har en större smittspridning (vilket ingen förnekar) och givetvis vill våra grannländer inte ha in smittan.

Så Norge kanske kan öppna för semester i Danmark och Finland och något land utan smitta. Risken är fortfarande dock där eftersom länderna har INTE 0 smittade, det kommer in några fall hela tiden...


Sverige skulle säkert kunna åka till Paris eller till Norra Italien då de har % högre smitta än i Sverige men vill friska Svenskar åka dit??

Det kommer fortsätta så här tills flockimmunitet är uppnådd. Förhoppningsvis genom vaccin men om det tar lååång tid är det så här världen kommer se ut i några år framåt.
Men ni.hävdar ju att Sverige har högre smitta?

Flockimmunitet nås enbart genom vaccin.genom detta inlägg så bevisar du din okunskap
 
P
N Nybergzzz skrev:
Likadant som att länka fria tider.

Menar du nu en sida med lögner eller något som hänt på riktigt? :thinking::thinking: Jag blandar så lätt ihop dessa.
 
  • Haha
  • Gilla
Callekansjälv och 2 till
  • Laddar…
harry73
N Nybergzzz skrev:
Vi är portade ifrån våra grannländer.
Hellre det än att vi får vår ekonomi förstörd av en onödig nedstängning.
 
  • Gilla
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
N Nybergzzz skrev:
Du hävdar ju 60 i slutet av maj
Nej
 
P
N Nybergzzz skrev:
Men ni.hävdar ju att Sverige har högre smitta?

Flockimmunitet nås enbart genom vaccin.genom detta inlägg så bevisar du din okunskap

Nej, flockimmunitet kan även uppnås när alla är smittade och uppvisar antikroppar (som bevisligen finns) eller övriga har dött.

Det sista är inget som kommer ske med denna typ av virus men om det skulle varit något farligare...
 
harry73 harry73 skrev:
Hellre det än att vi får vår ekonomi förstörd av en onödig nedstängning.
Så din ekonomi är viktigare än alla anhöriga so mist ngn älskad människa i covid 19?
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
mathiash77 skrev:
Nej, flockimmunitet kan även uppnås när alla är smittade och uppvisar antikroppar (som bevisligen finns) eller övriga har dött.

Det sista är inget som kommer ske med denna typ av virus men om det skulle varit något farligare...
Finns de ngt vaccin mot Sars och hiv?
 
P
N Nybergzzz skrev:
Så din ekonomi är viktigare än alla anhöriga so mist ngn älskad människa i covid 19?

Nej men Sveriges ekonomi ska ta hand om alla våra älskade människor i många många år till.

Det går inte om ekonomin körs i botten och 30-40% arbetslöshet.

Då ryker
- pensioner
- skola
- vård
- rättsväsen
M.m.
 
  • Gilla
Dilato och 7 till
  • Laddar…
BirgitS
Redigerat av moderator:
  • Gilla
patst577 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.