Byggahus.se
Status
Tråden är låst och går ej att kommentera.
pacman42 pacman42 skrev:
Åtminstone jag...
Jag med. Körde min 6 veckorskur :)
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
BirgitS
E erkka skrev:
England verkar tro att ett vaccin kan vara framme till hösten då man bygger upp en produktionskapacitet som ska vara klar då.

[länk]
Det där är väl samma vaccin som Ulltand skriver om och det är alltså fortfarande företaget som yttrar sig om sitt eget vaccin och då förstås inte räknar med att det kan uppstå hinder på vägen. De skriver även om 100 miljoner doser fram till nyår och det är nog först när det finns den mängden som det kommer att bli något nämnvärt antal till Sverige, dvs. riskgrupper kanske kan bli vaccinerade under början av nästa år.
 
  • Gilla
patst577
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det där är väl samma vaccin som Ulltand skriver om och det är alltså fortfarande företaget som yttrar sig om sitt eget vaccin och då förstås inte räknar med att det kan uppstå hinder på vägen. De skriver även om 100 miljoner doser fram till nyår och det är nog först när det finns den mängden som det kommer att bli något nämnvärt antal till Sverige, dvs. riskgrupper kanske kan bli vaccinerade under början av nästa år.
Storbritannien har förtur på de 30 miljoner första doserna:
- https://www.gp.se/ekonomi/astra-hop...Vaw3CBRyfuHRuWGu_G6-kfdFJ&cshid=1589826946781
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
A
E erkka skrev:
suck, du verkar ha nåt problem. tänker inte ens fortsätta denna diskussion för du varken läser el försöker förstå det man skriver.

Jag ber om ursäkt att jag först hänvisade till FHM och inte läste ditt inlägg ordentligt.

Jag tolkar det som att Du försökte få det till att SMB är dåliga i sitt arbete för de hade fler sidor om Jämställdhet än om Corona/Covid.

Skärmdump av diskussionstråd med text om myndighets ansvar för beredskap kontra jämställdhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Om du hade ett annat syfte får du gärna upplysa mig eftersom jag då var för trög...
 
tompax
tompax tompax skrev:
Byggahus.se bjuder alla sina medlemmar på corona-tårta med olika smak! :rofl:

[bild] [bild] [bild]
De 3 översta tårtorna representerar de olika virusstammarna - ena stammen är värre än den andra, ena är mer smittsam medan den andra är mer dödlig, osv.

På samma sätt är ena tårtan godare än den andra. Den ena är sötare, medan den andra är mer smakrik :p

Vem skall baka? Några frivilliga? :D
 
tompax tompax skrev:
Detta är ju fruktansvärt, man skulle nästan kunna tro att det är ett dåligt aprilskämt. Blir ju som en dödsfabrik.

[länk]
Praktiskt kanske men skapligt morbid
 
tompax tompax skrev:
Detta är ju fruktansvärt, man skulle nästan kunna tro att det är ett dåligt aprilskämt. Blir ju som en dödsfabrik.

[länk]
Jag tycker det var kreativt. Det besparar dem väldigt mycket arbete oavsett om patienten blir frisk eller inte eftersom sängen är gjord i kartong.

Man behöver inte tolka allt negativt. Detta sparar mycket pengar. I Sverige skulle det inte vara aktuellt då det inte uppfyller kraven på efterbehandling (plastsäck mm), men om man skall kremera direkt så...
 
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
tompax
tttomten tttomten skrev:
Praktiskt kanske men skapligt morbid
Kan inte vara en härlig känsla att ligga på en sådan, patienten liksom bara väntar på att dö så de kan slänga in hela lådan med patienten i, i kremeringsugnen.

pacman42 pacman42 skrev:
Jag tycker det var kreativt. Det besparar dem väldigt mycket arbete oavsett om patienten blir frisk eller inte eftersom sängen är gjord i kartong.

Man behöver inte tolka allt negativt. Detta sparar mycket pengar. I Sverige skulle det inte vara aktuellt då det inte uppfyller kraven på efterbehandling (plastsäck mm), men om man skall kremera direkt så...
Men kära någon :D
Varför inte ge stackarna nackskott direkt, så blir det ännu mer praktiskt? Billigt också.

Man kan ju tycka att det bör vara lite humant också. Jag hade inte velat ligga på en sådan. Det är som att ligga och vänta in döden så man så snabbt som möjligt kan skickas vidare för "processing". Är det med de fruktansvärda tankarna vissa skall behöva dö? Usch :cry:
 
tompax tompax skrev:
Kan inte vara en härlig känsla att ligga på en sådan, patienten liksom bara väntar på att dö så de kan slänga in hela lådan med patienten i, i kremeringsugnen.



Men kära någon :D
Varför inte ge stackarna nackskott direkt, så blir det ännu mer praktiskt? Billigt också.

Man kan ju tycka att det bör vara lite humant också. Jag hade inte velat ligga på en sådan. Det är som att ligga och vänta in döden så man så snabbt som möjligt kan skickas vidare för "processing". Är det med de fruktansvärda tankarna vissa skall behöva dö? Usch :cry:
Jag är inte alls känslig för sådana saker. Om det gör att personalen hinner lägga fler minuter på att rädda mig så är det enligt min mening ett lysande initiativ!
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
tompax
pacman42 pacman42 skrev:
Jag är inte alls känslig för sådana saker. Om det gör att personalen hinner lägga fler minuter på att rädda mig så är det enligt min mening ett lysande initiativ!
Rent praktiskt är det ju en bra sak. Absolut. Om patienten inte vet om det så borde det inte vara några problem egentligen.
 
tompax tompax skrev:
Rent praktiskt är det ju en bra sak. Absolut. Om patienten inte vet om det så borde det inte vara några problem egentligen.
Jag bryr mig inte om ifall de berättar heller. Jag är dock ovanligt pragmatisk, det är jag medveten om. Det är lättare när man har en del autistiska drag... ;)
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Hittade en intressant studie från Frankrike:
- [länk]

Jag skall inte tolka den åt er, men de drar en del intressanta slutsatser från den. Den bygger bland annat på nya skattningar av hur många som smittats I Frankrike.
Den var bra!
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.