Byggahus.se
Status
Tråden är låst och går ej att kommentera.
Staffans2000
F f91jsw skrev:
Smittpass har ju en mycket uppenbar nackdel om man ska hålla nere smittspridningen.
Läste på en skylt i en affär: Granatäpplejos. BRA för prostatabesvär.
 
T tanaris skrev:
En detalj? Hela premissen för "undersökningen" var ju fel. Att sprida det vidare och skylta med sin oförståelse för hur datorer fungerar är ju inte så lite pinsamt.
Glöm inte att Sauk gjorde ett försök att släta ut sitt misstag med en uppföljare. I mitt tycke förstärkte det bara det uppenbart felaktiga i ursprungsinägget.

ps, jag gillar normalt Sauk men nu tycker jag han kommit av sig och mest jobbar mot populistiska klick.
 
A
E erkka skrev:
Kan du inte räkna ut det själv?

En myndighet som ska hålla på med "Skydd och Beredskap", tycker inte du att dom borde ha fler dokument som handlar om Virus än om jämställdhet?

Detta, speciellt eftersom vi har en särskild myndighet som heter "Jämställdhetsmyndigheten".
Undrar förresten om en sökning hos jämställdhetsmyndigheten på termen "virus" ger några träffar? Du kanske kan testa?
I Sverige arbetar vi aktivt med jämlikhet/jämställdhet. Det betyder att jämställdhet ska ingå i alla verksahemheter, så även inom myndigheter. Så det betyder att även FHM ska arbeta mot jämställdhet så därför är det inte konstigt att det finns information om det.

Sedan verkar det som du är fixerad vid "Fem myror är fler än Fyra elefanter" men visst om man har som mål att ha flest antal är det viktigt med flera...


https://www.jamstall.nu/wp-content/uploads/2017/10/Sa-gor-du-Jamstallda-styrdokument.pdf
 
  • Gilla
Teacer och 3 till
  • Laddar…
E
tttomten tttomten skrev:
Att dra dom parallellerna från en sökning över antal träffar i databasen är bara fel..
För att förtydliga en sista gång, jag säger inte att hans resultat påvisar en sanningen - men i brist på annan information kring vad fan dom sysslar/sysslat med så kan det ge någon form av indikation när man får den typen av söksvar.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
J
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Får man gissa? Du tillhör själv de kloka sakfrågediskuterarna?
Ja jag är visst en godhetsknarkare numera. Trodde jag aldrig skulle hända. Ert fel.
 
  • Haha
  • Gilla
a.o.f och 1 till
  • Laddar…
E
mathiash77 skrev:
I Sverige arbetar vi aktivt med jämlikhet/jämställdhet. Det betyder att jämställdhet ska ingå i alla verksahemheter, så även inom myndigheter. Så det betyder att även FHM ska arbeta mot jämställdhet så därför är det inte konstigt att det finns information om det.
Ja, men det var inte det vi diskuterade, eller i vart fall inte det jag diskuterade. Har jag sagt att vi INTE ska ha det? Peka mig dit så får jag pudla...

Som lite kuriosa, gick in på Skatteverkets hemsida och sökte på "jämställdhet". NOLL träffar.

Sen sökte jag på ordet "moms". Gissa hur många träffar, 711 st.

Betyder inte detta med dina argument att Skatteverket är totalt ojämlika och ojämställda eller motarbetar jämlikhet?
 
  • Gilla
  • Haha
GargamelSE och 3 till
  • Laddar…
optimum
J Jocke Best skrev:
Din tankevurpa är att du använder dig själv som underlag i din statistik. Blir anekdotisk bevisföring. Som vanligt får man se till den stora massan, och inte stirra sig blind på sig själv. Den stora massan har inte behov av, eller kan antas ha en korrekt hantering av munskydd.
Men resten av världen gör en helt annan slutsats.
Jag tror inte jag är speciellt unik när det gäller att hantera hygien.
Och jag tror väldigt många skulle kunna hantera munskydd på rätt sätt.

Nu en kort sväng inne för sen lunch. Sedan får det bli bilvård resten av dagen. :cool:
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520 och 1 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Men resten av världen gör en helt annan slutsats.
Jag tror inte jag är speciellt unik när det gäller att hantera hygien.
Och jag tror väldigt många skulle kunna hantera munskydd på rätt sätt.

Nu en kort sväng inne för sen lunch. Sedan får det bli bilvård resten av dagen. :cool:
Jag har en annan bild av de jag sett använda munskydd alla blå lapp framför munnen.
Har de senaste typ 10 fallen uppmärksammat att samtliga 10 inte har handskar. De går och tittar på saker i affären och pillar på produkterna (mat, byggmaterial osv.)
När de pillat på sakerna så kliar de sig lite på kinden eller runt ögat handsklöst.
Det som är mer förundrande över dessa "räddharar" är att de respekterar då fan inte avståndet till trots metervis med markeringar i golvet i alla affärer som tillkommit.
Majoriteten utan lapparna håller iallafall avstånd.
Då är det skitsamma med dessa "räddharar" att de har en flaska handsprit i bilen för de har ju ändå pillat lite överallt och spridit bakterier/virus lite överallt innan de sätter sig i bilen för att tvätta sig.

Senast idag uppmärksammade jag en som var på toa men tvättade då inte händerna när den kom ut. Varken kranen eller papper hördes utifrån.
Inte ens min unge får pilla på saker i affären, vi håller honom i vagnen och på behörigt avstånd till hyllorna.
 
  • Gilla
  • Ledsen
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
optimum
harry73 harry73 skrev:
(Ditt) bästa inlägg på länge. Håller helt med:heart:
Tackar :D

Gräset är klippt och nu lite sen lunch och sedan bilvård.
Vit metallic som behöver tvättas och vaxas. Tvättas givetvis för hand av mig själv på bilvårdsanläggning så miljön klarar sig.
Lite eländiga asfaltfläckar som ska bort först.

Tror det vore bra tips till många fler här.
Coronan upptar nog för mångas vardag så det gäller att hitta på lite annat också.
Hoppas dagens rapportering om smittade och avlidna från helgen visar en fortsatt bra trend nedåt.

Var ute och handlade och de flesta sköter sig. Dock säg jag en gubbe som skulle prata med en av personalen på Jula och envisades att träng upp sitt huvud emot den andres huvud till ca 50 cm. Och vad han tjatade.
Vissa fattar ta mig katten inte social distans gäller.
Hoppas det gick bra.
 
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
T
E erkka skrev:
För att förtydliga en sista gång, jag säger inte att hans resultat påvisar en sanningen - men i brist på annan information kring vad fan dom sysslar/sysslat med så kan det ge någon form av indikation när man får den typen av söksvar.
Nej. Det har ingen som helst betydelse. Hela grejen är bara så fånig. Det är som att tro att någon är vänsterpartist bara för att han äger en röd bil.
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Jag har en annan bild av de jag sett använda munskydd alla blå lapp framför munnen.
Har de senaste typ 10 fallen uppmärksammat att samtliga 10 inte har handskar. De går och tittar på saker i affären och pillar på produkterna (mat, byggmaterial osv.)
När de pillat på sakerna så kliar de sig lite på kinden eller runt ögat handsklöst.
Det som är mer förundrande över dessa "räddharar" är att de respekterar då fan inte avståndet till trots metervis med markeringar i golvet i alla affärer som tillkommit.
Majoriteten utan lapparna håller iallafall avstånd.
Då är det skitsamma med dessa "räddharar" att de har en flaska handsprit i bilen för de har ju ändå pillat lite överallt och spridit bakterier/virus lite överallt innan de sätter sig i bilen för att tvätta sig.

Senast idag uppmärksammade jag en som var på toa men tvättade då inte händerna när den kom ut. Varken kranen eller papper hördes utifrån.
Inte ens min unge får pilla på saker i affären, vi håller honom i vagnen och på behörigt avstånd till hyllorna.
Man har inte mask för att skydda sig själv utan för att skydda omgivningen ifall en själv har Covid-19.
 
MultiMan MultiMan skrev:
Tråden närmar sig 1000 sidor! :D Hoppas @Marlen Eskilsson har något speciellt i tankarna för att fira. Annonsklicken måste ljuda tätare än ett smatterband på nyårsafton! :cool:
Ojojoj, får fundera på hur vi kan fira detta :D

Ja, vi har fler besökare än någonsin i coronatider men tyvärr är det sämre med annonserna. Där ser vi en stor nedgång. :cry:
 
  • Ledsen
  • Gilla
pacman42 och 2 till
  • Laddar…
harry73
E erkka skrev:
men i brist på annan information
Är det ibland bäst att hålla tyst
 
  • Gilla
  • Haha
Tabors39 och 3 till
  • Laddar…
tompax
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Ojojoj, får fundera på hur vi kan fira detta
Byggahus.se bjuder alla sina medlemmar på corona-tårta med olika smak! :rofl:

Tårta dekorerad för att efterlikna coronaviruset med röda toppingar och skrift på fatet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tårta dekorerad för att likna ett coronavirus, omgiven av mindre bakelser på ett serveringsfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tårta dekorerad för att likna coronaviruset med toalettpappersrulle och ansiktsmask.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tårtor formade som ansikten med munskydd, handsklädde händer justerar masken på en tårta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Ojojoj, får fundera på hur vi kan fira detta :D

Ja, vi har fler besökare än någonsin i coronatider men tyvärr är det sämre med annonserna. Där ser vi en stor nedgång. :cry:
Kanske moderatorn skulle uppmana den hämmade församlingen att släppa loss sin kreativitet, för att skapa ett mer fryntligt diskutionsklimat. Lite verbala knogmackor skulle ha en allmänstimulerande effekt, och därmed generera fler annonsörer och mer klirr i kassan.

Idésprutan Staffan
 
  • Haha
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.