Status
Inte öppen för fler kommentarer.
E
mathiash77 skrev:
Du skämtar? Du hänvisar till en PR byrå som skriver att de tar sig an uppdrag för att påverka opinioner?

Det är INTE fakta, det är PR du försöker förmedla nu...
Vaddå PR. Hon är väl inte en PR byrå.
Men eftersom du verkar ha problem med vem man länkar till, så kan du få länk till rådata:

Statistik om asylansökningar - Migrationsverket

https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Asyl.html
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
P
E erkka skrev:
precis det jag skrev. Men då du inte verkar kunna läsa, får jag väl berätta igen.
Dvs Sverige påstår att gränsen är stängd, men det stämmer inte för man tar in i princip lika många asylsökande som innan Corona startade. Gränsen är stängd för turister ja, men det är mest symboliskt för inga vill väl åka o turista nu så egentligen skulle man kunna ha öppna gränser.

Hmm låt mig förstå:

Det blir krig där du bor, du vet att det finns en chans till bättre liv.

Ojdå, man stänger sina två tullkontor, Nää nu kan jag inte komma in... :crysmile::crysmile:

Titta på vad man försöker göra i USA, desperata människor som vill ha en bättre vardag behöver en mur för miljarder för att eventuellt stoppa flyktingarna.

Står det militärer vid varje meter i Finland så ingen svensk kan ta sig in genom skogarna?

Desperata människor hittar möjligheter
 
  • Haha
tompas11
  • Laddar…
E erkka skrev:
precis det jag skrev. Men då du inte verkar kunna läsa, får jag väl berätta igen.
Dvs Sverige påstår att gränsen är stängd, men det stämmer inte för man tar in i princip lika många asylsökande som innan Corona startade. Gränsen är stängd för turister ja, men det är mest symboliskt för inga vill väl åka o turista nu så egentligen skulle man kunna ha öppna gränser.
Är någon annan gräns stängd för asylsökande?
Många sökande fanns vad jag förstod redan i landet.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
E erkka skrev:
Vaddå PR. Hon är väl inte en PR byrå.
Men eftersom du verkar ha problem med vem man länkar till, så kan du få länk till rådata:

Statistik om asylansökningar - Migrationsverket

[länk]
Jo, kolla din källa, sidan har en knapp som heter OM

Skärmdump av webbsida med namnet "Rebecca Weidmo Uvell" och en "Om"-sektion som beskriver verksamhet inom påverkansarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så hon erkänner själv att hon får betalt för att påverka opinionen!!!
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
E erkka skrev:
Inte helt korrekt.

[länk]
"Också antalet personer som söker asyl i Sverige har minskat kraftigt. De senaste månaderna har den siffran legat på runt 450 i veckan, förra veckan var det 200 som sökte asyl och Migrationsverket bedömer att de allra flesta av dem redan befann sig i Sverige. – Det finns människor som uppehåller sig i Sverige utan tillstånd och som kanske jobbar svart. Förlorar de jobbet kanske de söker asyl i stället och får på så sätt tak över huvudet, åtminstone för tillfället, säger Mikael Ribbenvik. "
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/halt-for-migrationen-under-coronakrisen
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Violina och 5 till
  • Laddar…
M
Någon här som haft eller har corona som även har underliggande sjukdomar? Skulle va intressant i veta hur du/ni mår, har själv högt blodtryck, bmi 35 (184cm 115kg) och haft förmaksflimmer samt förstorat hjärta pga högt blodtryck under längre tid utan vetskap.. Och jag är jätte nervös trots att jag bara är 32år, tacksamm för svar, eller om ni kanske känner nån som har.. Obs bör va med underliggande sjukdomar för att kunna relatera själv
 
  • Älska
1
  • Laddar…
E
mathiash77 skrev:
Jo, kolla din källa, sidan har en knapp som heter OM

[bild]

Så hon erkänner själv att hon får betalt för att påverka opinionen!!!
dribbla inte bort fokus genom att snacka massa skit. Hon hittade väl inte på siffrorna själv? Du fick länk till ursprungs datat.

förresten, alla har väl en agenda, även du! Så länge det inte är fake news som sprids spelar det väl ingen roll vem som skriver om det?
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
E erkka skrev:
[länk]

en minskning med 9% är väl väldigt lite med tanke på att gränsen är stängd. Borde väl vara 99 istället kan jag tycka
Ja, men februari var ju innan man började stänga gränserna i de flesta länderna. Hur ser siffrorna ut för mars?
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
E
D Daniel 109 skrev:
Är någon annan gräns stängd för asylsökande?
Många sökande fanns vad jag förstod redan i landet.
många? Gissar du eller vet du? Vad betyder många, 51%? Källa på det sen också.
 
D Daniel 109 skrev:
Är någon annan gräns stängd för asylsökande?
Många sökande fanns vad jag förstod redan i landet.
De som sökt asyl i Sverige sen i princip hela Europa stängde sina gränser har i de allra flesta fall redan vistats i Sverige med arbetstillstånd eller liknande men förlorat jobbet i och med den ekonomiska situationen. De söker då istället asyl för att ha ett giltigt skäl till att fortsätta vistas i Sverige. Man kan se en ökning i asylansökningarna de första veckorna i mars när många branscher drog ner trots att gränserna var stängda.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
B b8q skrev:
Ja, men februari var ju innan man började stänga gränserna i de flesta länderna. Hur ser siffrorna ut för mars?

Mars visar en ytterligare nergång (februari och mars är mindre än januari) i antalet ansökningar enligt vad vår PR konsult bifogat från migrationsverket.

Så det är svårare att ta sig hit....
 
  • Haha
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
E
B b8q skrev:
Ja, men februari var ju innan man började stänga gränserna i de flesta länderna. Hur ser siffrorna ut för mars?
mars 2019: 1778
Mars 2020: 1481
 
  • Ledsen
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
E erkka skrev:
dribbla inte bort fokus genom att snacka massa skit. Hon hittade väl inte på siffrorna själv? Du fick länk till ursprungs datat.
Enligt ursprungsdatat minskade det med 17% jämfört med mars i fjol. Troligen har i princip alla dom som sökte asyl i mars kommit hit innan några gränser stängdes.
 
  • Haha
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
M Zolt skrev:
Någon här som haft eller har corona som även har underliggande sjukdomar? Skulle va intressant i veta hur du/ni mår, har själv högt blodtryck, bmi 35 (184cm 115kg) och haft förmaksflimmer samt förstorat hjärta pga högt blodtryck under längre tid utan vetskap.. Och jag är jätte nervös trots att jag bara är 32år, tacksamm för svar, eller om ni kanske känner nån som har.. Obs bör va med underliggande sjukdomar för att kunna relatera själv
Men du är ung.
 
Mats-S
suck ...... så mycket skitsnack, så mycket rykten, så mycket osanningar, så mycket gissningar ...
Finns bara ett råd, "Be Street Smart"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.