2 358 750 läst ·
32 467 svar
2359k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Sverige testar nu inte längre döda efter Covid-19. Detta innebär att våra dödsfall hädanefter alla har passerat sjukhusen, övriga får man hitta I statistiken I efterhand som överdödlighet. Exempelvis de som dör på vårdhem...
Varför är vi med i EU när ändå varje land får klara sig självt i dessa tider. Efter detta ska jag bli politiker och påverka något parti som exempelvis SD att vi får en SWEXITSilver78 skrev:
Det är ju helt sjukt detta med maskerna.
Masker som var på väg till Frankrike från Kina la USA vantarna på genom att bjuda över fransmännen. Nu har Frankrike tagit fem miljoner masker i beslag som var på väg till Sverige. Vad händer. Det är ju helt sjukt. Kommer detta leda till krig? Pga osolidariskt beteende? Jag skulle inte våga satsa emot.
@pacman42
Även om jag inte är överens med en del av dina slutsatser så måste jag (som även andra redan sagt) ge dig en stor eloge för sättet som du för fram information, struktur och oftast
länkar till informationen.
Det vore intressant att försöka förstå vilken R som Wuhan faktiskt hade och om man kan göra en riktig bedömning av antalet smittade i staden/provinsen och vilken hastighet som smittan måste haft om den startade mitten av December och hamnade där den hamnade i Februari.
Även om jag inte är överens med en del av dina slutsatser så måste jag (som även andra redan sagt) ge dig en stor eloge för sättet som du för fram information, struktur och oftast
Det vore intressant att försöka förstå vilken R som Wuhan faktiskt hade och om man kan göra en riktig bedömning av antalet smittade i staden/provinsen och vilken hastighet som smittan måste haft om den startade mitten av December och hamnade där den hamnade i Februari.
Självbyggare
· SE4
· 3 301 inlägg
Men som du skriver har vi en dödlighet långt under de värst drabbade. Löfven sa att vi kommer få tusentals döda, inte tiotusentals. Om alla följer restriktionerna som ges skulle det fungera, men det tycks de inte gjortpacman42 skrev:
Kinas siffror i antal smittade och döda är nog lägre än de verkliga
Tänk om det är någon från en främmande planet som har placerat ut Corona i Kina för att avfolka planeten och sedan ta över den...