Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Sverige testar nu inte längre döda efter Covid-19. Detta innebär att våra dödsfall hädanefter alla har passerat sjukhusen, övriga får man hitta I statistiken I efterhand som överdödlighet. Exempelvis de som dör på vårdhem...
 
P
pacman42 pacman42 skrev:
Sverige testar nu inte längre döda efter Covid-19. Detta innebär att våra dödsfall hädanefter alla har passerat sjukhusen, övriga får man hitta I statistiken I efterhand som överdödlighet. Exempelvis de som dör på vårdhem...
Länk?
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Silver78 Silver78 skrev:
Det är ju helt sjukt detta med maskerna.
Masker som var på väg till Frankrike från Kina la USA vantarna på genom att bjuda över fransmännen. Nu har Frankrike tagit fem miljoner masker i beslag som var på väg till Sverige. Vad händer. Det är ju helt sjukt. Kommer detta leda till krig? Pga osolidariskt beteende? Jag skulle inte våga satsa emot.
Varför är vi med i EU när ändå varje land får klara sig självt i dessa tider. Efter detta ska jag bli politiker och påverka något parti som exempelvis SD att vi får en SWEXIT
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
mathiash77 skrev:
Länk?

Man har infört nya rutiner för att inte behöva göra onödiga transporter.
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520
  • Laddar…
P
@pacman42

Även om jag inte är överens med en del av dina slutsatser så måste jag (som även andra redan sagt) ge dig en stor eloge för sättet som du för fram information, struktur och oftast ;) länkar till informationen.


Det vore intressant att försöka förstå vilken R som Wuhan faktiskt hade och om man kan göra en riktig bedömning av antalet smittade i staden/provinsen och vilken hastighet som smittan måste haft om den startade mitten av December och hamnade där den hamnade i Februari.
 
  • Älska
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
[media]
Man har infört nya rutiner för att inte behöva göra onödiga transporter.
Kanske kan ge en exakt/ungefärlig tid med referensen i så samtliga läsare inte behöver glo genom 38 minuters presskonf.
 
  • Gilla
tobiast
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag hade nog förväntat mig att tråden här skulle reagera lite på mitt citerade inlägg ovan. Särskilt på det faktum att estimatet i den ena rapporten visar på att Sverige har en större smittspridning än resten av Europa pga de milda åtgärder som vi infört.
Men som du skriver har vi en dödlighet långt under de värst drabbade. Löfven sa att vi kommer få tusentals döda, inte tiotusentals. Om alla följer restriktionerna som ges skulle det fungera, men det tycks de inte gjort
 
Frankrike seglar upp med flest nya dödsfall både igår och idag. 1355 igår och 1120 idag enligt worldometer. Det är väl värre än både Spaniens och Italiens "toppnoteringar"?
 
P
P Putte 9497 skrev:
Efter detta ska jag bli politiker och påverka något parti som exempelvis SD att vi får en SWEXIT

Japp vi får säkert en intelligens, frihet, kultur, miljö, jämlikhet och värderingsexit också.
 
  • Gilla
16386 och 4 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Var detta nyss, fredag kväll?
Vid 17. Samtidigt som de som fortfarande jobbar fredagshandlade på väg hem.
 
  • Wow
Pin
  • Laddar…
Kinas siffror i antal smittade och döda är nog lägre än de verkliga
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
mathiash77 skrev:
Japp vi får säkert en intelligens, frihet, kultur, miljö, jämlikhet och värderingsexit också.
Om vi nu överlever detta covid19 så spelar intelligens, frihet etc inte så stor roll längre
 
  • Haha
Anonymiserad 168520
  • Laddar…
Tänk om det är någon från en främmande planet som har placerat ut Corona i Kina för att avfolka planeten och sedan ta över den...
 
P
P Putte 9497 skrev:
Om vi nu överlever detta covid19 så spelar intelligens, frihet etc inte så stor roll längre
Förlåt men det kan nog vara dags att hoppa över till Humorhörnan och stanna där några dagar.... :beer: Trodde du hade lite mer kämpaglöd i dig än så här.


Edit: Oavsett vem som orsakat det!
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
R Riemann skrev:
Frankrike seglar upp med flest nya dödsfall både igår och idag. 1355 igår och 1120 idag enligt worldometer. Det är väl värre än både Spaniens och Italiens "toppnoteringar"?
Jag tror det. Men samtidigt har de ju störst folkmängd också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.