Byggahus.se

Coronavirus

1. D
    Besserwisser · Nivå 21
    De som väljer ledare med bra mycket mindre ansvar i företag brukar betala bra mycket mer. Bara för att sätta lönen i ett perspektiv.

Det är faktiskt vi som röstat fram våra politiker. Vill vi ha bättre får vi rösta på bättre personer. Tyvärr är ju de som kommit upp sig i politiken mest sådana som prioriterar att bli omvalda snarare än vad som är bra. Då blir det mycket populistiska beslut som är kontraproduktiva.

En riktigt bra ledning är värd bra mycket mer än de får i lönekuvertet.

2. tompas11
    Medlem Nivå 8
    Instämmer till fullo.

3. tompas11
    Medlem Nivå 8
    I Finland har man beredskapslager (surprise), i Sverige har vi djupt genomdrivna genuscertifierade krishanteringsdokument.
    Ser ni skillnaden? Ser ni vart våra skattepengar har hamnat? Fattar ni..?

Nedanstående synes utomordentligt väl passande avseende våra inkompetenta politiker.

Redigerat
  4. tompas11
    Medlem Nivå 8
    Som om det inte kunde bli värre.
    Klimataktivister hyllar Coronaviruset.
    Coronaviruset är botemedlet och det är själva mänskligheten som är sjukdomen.
    Jorden håller på att läkas. Luften och vattnet renas.
    Alltså dessa personer är i hög grad alarmister och i sig själva ett hot mot hela mänskligheten och moder jord.
    Varför låter vi dem hållas?
    Varför åtalas de inte och ställs till rätta för att de är kackerlackor i mänsklig gestalt?

Länk: https://www.dailymail.co.uk/news/ar...p-faces-backlash-humans-disease-stickers.html

5. optimum
    Medlem · Nivå 12
    Det är många tillfällen under dagen man inte har möjlighet att tvätta sig med tvål och vatten.
    Om man är på stan och handlar och tar i handtag, räcken, kortautomater osv så är handsprit ett bra sätt att inte sprida smittan vidare.

Hur gör du?
    Isolerar dig hemma fullständigt?

6. optimum
    Medlem · Nivå 12
    Klipp och klistra inlägg svarar jag inte på frågorna i.Lär dig hålla isär inläggen,

7. optimum
    Medlem · Nivå 12
    Den sprit som används som handsprit behöver vara ca 70% och uppåt vilket aldrig spriten man dricker brukar vara.
    Tvål och vatten fungerar bra att använda när sådant finns tillgängligt. Annars är handsprit ett bra alternativ enligt de rekommendationer FHM gett ut.

Hur svårt kan det vara att förstå detta?

"Tvätta händerna ofta
    Smittämnen fastnar lätt på händer. De sprids vidare när du tar någon i hand. Tvätta därför händerna ofta med tvål och varmt vatten, minst 20 sekunder.

Tvätta alltid händerna när du kommer hem eller när du kommer till ditt arbete efter att ha varit ute, före måltid, vid mathantering och efter ett toalettbesök. Handsprit kan vara ett alternativ när du inte har möjlighet till handtvätt."

https://www.folkhalsomyndigheten.se...tuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/

• Laddar…
  8. optimum
    Medlem · Nivå 12
    Nu ska jag gå till jobbet, sänder en tanke till alla som deras arbetsplatser stängt ned eller där de blivit varslade om uppsägning, till de som deras livsverk nu går i bitar.

Jo vi kör för fullt än så länge där jag arbetar, dock vet vi inte hur länge innan varslen kommer där också.

Därför kan jag inte svara på era frågor eller kommentarer till det jag skrivit. Men ni har nog redan svaren på allt.
    Kommer man inte på något kreativt snart så är ni nog väldigt många som kan sitta och skriva i denna tråden.
    Det går utför nu, snabbt.

9. P
    Slutjobbat hemifrån?

10. L
    Medlem · Nivå 11
    Det finns inte bara Ryska trollfabriker, det finns Norska oxå. När du ändå är på gång och vill markera alla som kritiserar Sveriges dåliga sätt att begränsa smittspridningen.
    När ska du öppna ögonen och begripa att det är något allvarligt fel med det sättet att Sverige hanterar Coronavirus spridningen. Sverige sköter sig sämst jämfört med alla andra länder.
    Vi som kritiserar är inga Ryska eller Kinesiska spioner. Jag kan prata för mig själv som har spenderat hälften av mitt liv inom vård.
    Norge, Finland och Danmark är grannländer som har djupa, historiska goda relationer med Sverige. Om de här länderna kritiserar Sveriges hantering av Coronavirus spridningen då är det för att de tycker synd om sin egen befolkning samt Sveriges befolkning som i slutändan blir lidande och betalar notan.
    De tänker inte invadera Sverige. De har heller inte skickat några cyber spioner att sprida missinformation om Sverige.
    Försök att vakna och se fakta innan det är försent om du tycker verkligen om ditt land.
    Coronautbrottet
    Norska forskare riktar hård kritik mot Sveriges coronaskydd
    Men i grannlandet Norge — där myndigheterna satt in de hårdaste restriktionerna någonsin i fredstid – väcker den svenska linjen förvåning.

– Vi i Norden har en lång historisk kunskap av att använda isolering och karantän för att skydda oss mot smittor. Det är väldigt märkligt att svenskarna nu går emot denna kunskap, säger professorn och smittskyddsläkaren Bjørg Marit Andersen, tidigare vid Oslos universitetssjukhus.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...e-riktar-hard-kritik-mot-sveriges-coronaskydd

• Laddar…
  11. A
    Medlem · Nivå 19
  12. G
    Medlem · Nivå 8
    En riksdagsledamot har inte direkt högre lön än en mellanchef i Stockholm. Många i båda dessa skrån är tyvärr karriärister. Men problemen vi har skall knappast förminskas till genusforskning eller liknande, det är inte dit de stora värdena gått i vårt samhälle. Majoriteten av oss har röstat på ett samhällsnedmontage. Helt medvetet. Nu skall det komma här och gnällas att det är alla andras fel och helt skylla allt på bögarna.

13. Claes Sörmland
    Medlem · Nivå 18
    Läs Aftonbladet om du vill men sprid inte osakligheter.

Vem ska annars stå för det jag skriver?

14. M
    Medlem · Nivå 10

Har du hört ordet politik någon gång? Alla länder sneglar på hur andra länder gör och just nu har Sverige ett av de mest fria sätten att hantera detta.

Statistiskt sätt går det ÄNNU inte att säga vad som är rätt och fel. Skulle Svenska modellen visa sig vara rätt har den räddat fler företag och gjort jobbet enklare för staten. Självklart vill grannländerna kritisera vad vi gör, endast för att deras egen modell ska framstå som bättre.

15. pacman42
    Medlem · Nivå 13
    Nu kommer en ny studie från Wuhan om att man kan bli smittad igen, för tidigt att säga vad konsekvensen är dock:
    - https://omni.se/a/pLjQoj