Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Självklart ville han inge mod.

Men det viktigaste budskapet tyckte jag var hur viktigt det är att vi följer de rekommendationer som finns. Stanna hemma vid symptom, dra ner på sociala kontakter o.s.v.

• Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
Det som jag inte begriper är att vad gör det för nytta om sammankomster över 500 är förbjudet?
Det råder kontakt förbud i Tyskland som inte hjälper.

5
L Lars48 skrev:
Det som jag inte begriper är att vad gör det för nytta om sammankomster över 500 är förbjudet?
Ja, men gör de rätt?

• Gilla
Anonymiserad 168520 och 2 till
  • Laddar…
L Lars48 skrev:
Sverige har valt den rätta vägen helt enkelt. Även du som är bland de största pessimisterna här på forumet måste inse det

• Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
optimum
T twoody skrev:
Står på Flashback :crysmile:
Anmäld nu

• Haha
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
optimum
Hoppas ni såg Stefan Löfven på TV nu 21:15

Mycket bra och även om inget nytt framfördes var det precis detta vi behöver.
(min åsikt, ni får tycka vad ni vill)

Tack för en samlad bra statsminister.

• Gilla
Anonymiserad 168520 och 3 till
  • Laddar…
5
optimum optimum skrev:
Hoppas ni såg Stefan Löfven på TV nu 21:15

Mycket bra och även om inget nytt framfördes var det precis detta vi behöver.
Min åsikt.
Tack för en samlad bra statsminister.
Precis det jag skrev (+lite till)

• Gilla
optimum
  • Laddar…
5
Jag vet faktiskt inte @Lars48 varför du ändrar dig och varför du har dessa katastroftankar.
Ingen, och minst du själv mår bra av att skapa ångest, nervositet å oreda.
Håll dig lugn å sansad å basera dina uttalanden på fakta å hur ser faktist ser ut i Sverige.

• Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
5
Sitt still i båten å tänk i stället, ingenting. INGENTING blir bra av panik.

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
optimum
Nu vill jag se att vi fortsätter leva.
Köpa saker, beställa jobb av hantverkare
Köpa en ny bil
Boka en resa osv.

Annars kör vi in landet i depression vilket kanske är värre än viruset.

I morgon måndag och då kör vi på igen,
Bara lite mer distans i kön i butiken, tvättar händerna lite oftare, men fortsätter leva.

• Gilla
  • Älska
patst577 och 9 till
  • Laddar…
Löfven pratade om "månader".

Tegnell och Giesecke antyder tydligt att detta fortgår in på nästa år.

Tidigast vaccin 2021 om man har tur.

Reportern låter närmast chockad.

Ingen tar bladet från munnen och ger en prognos dock, bara vaga antydningar.

Vad tror de skall hända om de säger sanningen rakt ut?

Istället så spekulerar en del av Sveriges befolkning om framtiden efter sjukdomen, om ett år eller mer, medan andra tror att allt kommer att vara som vanligt om en månad eller två.

Någon måste ta ansvar och staka ut en väg framåt! Inga andra länder verkar våga göra det heller dock. Någon måste ta bladet från munnen! Det börjar bubbla lite, men det kommer inte fram något. Innan någon prognosticerar så kommer inga problem att gå att lösa.

• Gilla
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag räknade på smittspridningen I Italien och Spanien. Den innehåller naturligtvis en del felkällor, men ett R0 är väldigt kulturellt betingat och de R0 man räknat ut för Kina behöver inte gälla i Europa.

Jag har sett beräkningar av R0 uppåt 8 för Covid-19 också.
Du har inte data för att göra den typen av beräkningar, de finns inte publikt tillgängliga. Att beräkna R0 är svårt, det krävs mycket underliggande data och komplex modellering bl a eftersom man inte vet hur många som faktiskt är smittade. Jag tycker ärligt talat du ska sluta sprida den typen av uppenbart felaktiga uppgifter och i stället hänvisa till forskare som självklart gör ett mycket bättre jobb än en ensam lekman.

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
5
Ok. Antingen googlar jag eller så frågar jag här.
Va är R*?

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Löfven pratade om "månader".

Tegnell och Giesecke antyder tydligt att detta fortgår in på nästa år.

Tidigast vaccin 2021 om man har tur.

Reportern låter närmast chockad.

Ingen tar bladet från munnen och ger en prognos dock, bara vaga antydningar.

Vad tror de skall hända om de säger sanningen rakt ut?

Istället så spekulerar en del av Sveriges befolkning om framtiden efter sjukdomen, om ett år eller mer, medan andra tror att allt kommer att vara som vanligt om en månad eller två.

Någon måste ta ansvar och staka ut en väg framåt! Inga andra länder verkar våga göra det heller dock. Någon måste ta bladet från munnen! Det börjar bubbla lite, men det kommer inte fram något. Innan någon prognosticerar så kommer inga problem att gå att lösa.
Det gör gärna jag. Tar bort bladet från munnen.
Jag har efterforskat en del och kommit fram till ännu mer pessimistiska utfall.
Covic19 är väldigt lik den Spanska influensan. Både när det gäller symptomen och smittspridningen. De beter sig på samma sätt.
Spanska influensan kom våren 1918 och började skörda en del liv. Men den gjorde inte så mycket skada. När sommaren kom då hade den försvunnit och folk var glada över det. Däremot glädjen blev kortvarig. När hösten kom då slog den till med all sin kraft och lamslog hela jordklotet.
Jag tror Covic19 är här att stanna. Den slår till ännu starkare på hösten. Någon vaccin lär inte komma på ett bra tag.
Det finns rykten om att Tyskarna håller på med det och det kommer vaccin till hösten men man vet aldrig. Så att säga jag tror det här kommer att bli långvarig historia.

Redigerat:
5
L Lars48 skrev:
Det gör gärna jag. Tar bort bladet från munnen.
Jag har efterforskat en del och kommit fram till ännu mer pessimistiska utfall.
Covic19 är väldigt lik den Spanska influensan. Både när det gäller symptomen och smittspridningen. De beter sig på samma sätt.
Spanska influensan kom våren 2018 och började skörda en del liv. Men den gjorde inte så mycket skada. När sommaren kom då hade den försvunnit och folk var glada över det. Däremot glädjen blev kortvarig. När hösten kom då slog den till med all sin kraft och lamslog hela jordklotet.
Jag tror Covic19 är här att stanna. Den slår till ännu starkare på hösten. Någon vaccin lär inte komma på ett bra tag.
Det finns rykten om att Tyskarna håller på med det och det kommer vaccin till hösten men man vet aldrig. Så att säga jag tror det här kommer att bli långvarig historia.
Va?? 2018 hade jag riktigt kul, ähh du menar fyllan?
Nä på riktigt, va??
Sluta med katastroftankar

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.