Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Nissens
B b8q skrev:
Black Friday och trängsel i Stockholm.
Det är alla vanliga korkade svenskar som gör de värsta felaktigheterna, inte FHM eller politikerna....

[länk]
Stockholm igen, är det en tillfällighet?

Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Att få ner dödstalen i Sverige i Corona.

Det genom att visa på alla felaktigheter och lögner som producerats av FHM och politiker
Och här har vi kanske den främsta anledningen till ditt missnöje med hur detta hanteras av regeringen/FHM. Ni har helt enkelt olika mål.

Från regeringens hemsida i april (så vitt jag vet har målet inte ändrats sedan dess):

"Det övergripande målet med regeringens arbete är att minska takten på smittspridningen, det vill säga att platta till kurvan så att inte väldigt många blir sjuka samtidigt."

Sedan kritiserar du regeringens/FHMs arbete för att det är fel eller inte tillräckligt för att uppnå ditt mål. Det är helt ok att inte hålla med om målet, men kritiken mot regeringens/FHMs strategi blir orättvis när du missar syftet med den. Du bör i så fall fokusera på att kritisera målet. Då slipper du nog mycket kritik från de som förstått vad regeringen/FHM vill uppnå.

• Gilla
Ingenjören och 8 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Men det som jag studsade på är ju att Afrika inte är ett land än minde finns det något AfrikasEU.

Men du som ha läst kanske kan utveckla hur man uttalar sig om en hel kontinent?
Visst är det skillnad på EU och AU. :p
[Au.int ]
Logotyp för African Union med kontinenten Afrika i guld omgiven av gröna lövkransar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logotyp för African Union och Africa CDC för konsortiet för COVID-19 vaccinkliniska prövningar från augusti 2020.
Skapa konto

Webbsida om COVID-19 Vaccinutveckling och tillgångsstrategi från Afrikanska unionens CDC.
Skapa konto

[COVID-19 Vaccine Development and Access Strategy]

• Gilla
brfbo och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Stockholm igen, är det en tillfällighet?
Kanske för att det är där det finns en gata som det går att fotografera så att det ser ut som att det är knöktätt nästan dygnet runt året om då den är lång och rak?
Plus att om några procent av typ Sala missköter sig så är det ändå tomt på torget?

• Gilla
  • Haha
Hellacopter och 1 till
  • Laddar…
J
Ulltand Ulltand skrev:
Postar man en länk så är det bra om man sammanfattar det viktigaste

Nej du har aldrig fungerat som en lärare för mig.

Du är tydligt en spridare av enkelriktad information som passar ett politiskt syfte men viil ge sken av kunskap och objektivitet.

Men vi är ju här av olika anledningar.
Det var faktiskt det roligaste jag läst på länge. Fick till och med Optimums bannbulla av Leif att blekna.

• Haha
  • Gilla
Leif i Skåne och 2 till
  • Laddar…
Nissens
snuttjulle snuttjulle skrev:
Kanske för att det är där det finns en gata som det går att fotografera så att det ser ut som att det är knöktätt nästan dygnet runt året om då den är lång och rak?
Plus att om några procent av typ Sala missköter sig så är det ändå tomt på torget?
Det kanske låter konstigt, men jag är rätt säker på att det finns raka gator i andra städer i Sverige också. Däremot är jag inte säker på om man beter sig likadant i andra städer i dessa tider... :)

Jepp långa gator och folk i stora delar av landet missköter sig men det syns och är lätt att visa på just i en storstad där det alltid är lätt att ta en bild som ser ut som att det är tätt med folk.
Som vanligt handlar det om att få klick med en "förfärlig bild"
Helt klart har det i hela landet varit massor av folk som "måste" ut och handla de senaste dagarna.

• Gilla
brfbo
  • Laddar…
Nissens
Jepp långa gator och folk i stora delar av landet missköter sig men det syns och är lätt att visa på just i en storstad där det alltid är lätt att ta en bild som ser ut som att det är tätt med folk.
Som vanligt handlar det om att få klick med en "förfärlig bild"
Helt klart har det i hela landet varit massor av folk som "måste" ut och handla de senaste dagarna.
Antar att du är från Stockholm, tro det eller ej, det finns fler storstäder än Stockholm i Sverige...

Nissens Nissens skrev:
Antar att du är från Stockholm, tro det eller ej, det finns fler storstäder än Stockholm i Sverige...
Bor i Stockholm sedan många år men uppväx i en mindre ort. Spelar det någon roll när detta handlar om att Stockholm och många andra storstäder ofta målas ut som dåliga för att få klick?
Men fortfarande är det alldeles för många som inte sköter sig och det över hela landet.
Reagerade stort i somras när vi va i en mellanstor stad på idrotts resa och va ute och åt kvällsmat när folk sprang fram till varandra på gatan och inne på restauranger och tjoade om att "det va länge sedan" och gav varandra en kram. Men detta är svårt att få bilder på i pressen och få många klick på i kvällspressen.

• Gilla
brfbo
  • Laddar…
Vill du räkna ut risken för att bli smittad i ett rum kan du titta på denna tyska sida och prova deras kalkylator.
Tyskar brukar ju vara ganska noggranna.

ZEIT ONLINE Tool
Modellen bakom verktyget kommer från Max Planck Institutet.

Why Is the Risk of Coronavirus Transmission so High Indoors?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jag som inte har ”så höga tankar” om den generella svensken...
Hade hemskt gärna velat bli överbevisad .. att jag faktiskt hade fel - att jag bara var en pessimistisk surtant!

.. men de beter sig precis som jag sagt att de skulle :(

Trångt shoppingcenter under Black Friday med många shoppare och juldekorationer i bakgrunden.
Skapa konto

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...fuCjaqQRcKMFPFdLuMNdHdw4KTrof6ukJrZu2vprQ3KNc

• Ledsen
brfbo och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Bor i Stockholm sedan många år men uppväx i en mindre ort. Spelar det någon roll när detta handlar om att Stockholm och många andra storstäder ofta målas ut som dåliga för att få klick?
Men fortfarande är det alldeles för många som inte sköter sig och det över hela landet.
Reagerade stort i somras när vi va i en mellanstor stad på idrotts resa och va ute och åt kvällsmat när folk sprang fram till varandra på gatan och inne på restauranger och tjoade om att "det va länge sedan" och gav varandra en kram. Men detta är svårt att få bilder på i pressen och få många klick på i kvällspressen.
Japp, nu har de släppt fokuset på Stockholm för en gångs skull. Verkar vara lika illa i Gbg och Malmö åtminstone..

Var själv ute på jula o elgiganten, samt ica i och utanför Malmö under fredag, kl 16-18. Ingen trängsel överhuvudtaget.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nissens
trähandtag trähandtag skrev:
Var själv ute på jula o elgiganten, samt ica i och utanför Malmö under fredag, kl 16-18. Ingen trängsel överhuvudtaget.
Jag gjorde detsamma i Göteborg, det var ingen trängsel där heller..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.