Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS BirgitS skrev:
Hur vore det om du läste?
Vi andra ska väl inte fungera som någon sorts lärare för dig som ska läsa och förklara allt för dig på svenska. Det är en helt vanlig normal engelska och har du svårt för det så finns Google/Bing translate.
Postar man en länk så är det bra om man sammanfattar det viktigaste

Nej du har aldrig fungerat som en lärare för mig.

Du är tydligt en spridare av enkelriktad information som passar ett politiskt syfte men viil ge sken av kunskap och objektivitet.

Men vi är ju här av olika anledningar.

• Gilla
Finndjävel och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Du är tydligt en spridare av enkelriktad information som passar ett politiskt syfte men viil ge sken av kunskap och objektivitet.
Tänk vad lustigt (?). Vi har ungefär samma åsikt om varandra.

• Gilla
  • Haha
Ingenjören och 11 till
  • Laddar…
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Postar man en länk så är det bra om man sammanfattar det viktigaste

Alltså, @BirgitS har bidragit med minst 1 miljon mer fakta och kunskaper än vad du gjort. Du flyter ovanpå, läser inte fakta, speciellt inte om den är länkad.
Du ger inte heller respons när man presenterar sådant som blottlägger din inkompetens och dina helt felaktiga påståenden och slutsatser.

Att du nu hoppar på @BirgitS är helt otroligt, hon har haft ett fantastiskt tålamod med dig.

Du borde skämmas när du beter dig så.

• Gilla
  • Haha
Hellacopter och 13 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Alltså, @BirgitS har bidragit med minst 1 miljon mer fakta och kunskaper än vad du gjort. Du flyter ovanpå, läser inte fakta, speciellt inte om den är länkad.
Du ger inte heller respons när man presenterar sådant som blottlägger din inkompetens och dina helt felaktiga påståenden och slutsatser.

Att du nu hoppar på @BirgitS är helt otroligt, hon har haft ett fantastiskt tålamod med dig.

Instämmer. Jag är imponerad av Birgit. Att hon bara orkar är helt otroligt. Stor eloge.

• Gilla
  • Haha
Ingenjören och 10 till
  • Laddar…
P
Nissens Nissens skrev:

Word!

• Gilla
Ingenjören och 7 till
  • Laddar…
R roke skrev:
Instämmer. Jag är imponerad av Birgit. Att hon bara orkar är helt otroligt. Stor eloge.
Den som har en agenda kan orka hur länge som helst!

Jag är dock förvånad hur naiva ni kan vara!

Tror du på riktigt att det är kunskap som driver Birgitt?

• Gilla
Finndjävel och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Du får tro vad du vill, men det var just spridande av kunskap som gjorde att jag postade länkar till SVT:s artiklar/inslag om vaccinationerna i Sverige för ungefär en timme sen. Det var för att lära mig mer som jag med intresse läste sidan om T-celler som Blackarrow länkade till förut idag. Samma skäl som gjort att jag har läst sidor som du har länkat till.

Oavsett om det är den här tråden eller någon annan tråd i forumet som jag läser eller skriver i så är det antingen för att lära mig mer eller sprida det jag har lärt mig vidare.

• Gilla
  • Älska
Hellacopter och 3 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Jo, vi har märkt det. Vilken är din anledning, enligt dig själv?

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
B b8q skrev:
Jo, vi har märkt det. Vilken är din anledning, enligt dig själv?
Att få ner dödstalen i Sverige i Corona.

Det genom att visa på alla felaktigheter och lögner som producerats av FHM och politiker.

Ja Sverige är sämst i världen på Corona och det har tragiska konsekvenser.

T
Ulltand Ulltand skrev:
Den som har en agenda kan orka hur länge som helst!

Jag är dock förvånad hur naiva ni kan vara!

Du är nog den som propagerat mest för att diskutera sak och inte person i den här tråden, men ägnar dig själv åt vad som gränsar till förtal?

T tanaris skrev:
Du är nog den som propagerat mest för att diskutera sak och inte person i den här tråden, men ägnar dig själv åt vad som gränsar till förtal?
Ja det har varit en svårighet att så många på er sida diskuterar person istället för sak.

Nu gör jag ett undantag men om du läser lite bakåt så var det ngn annan som började. Som vanligt,

• Gilla
Hank_Ö och 1 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Att få ner dödstalen i Sverige i Corona.

Det genom att visa på alla felaktigheter och lögner som producerats av FHM och politiker.

Ja Sverige är sämst i världen på Corona och det har tragiska konsekvenser.
Nu när du är aktiv och pigg så kanske du kan passa på och förtydliga vad du menade med att endast 20% av de som utsätts för viruset får Covid-19. Vi är många som fortfarande undrar vad du fått det ifrån? För det är väl inte en felaktighet?

• Gilla
  • Haha
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
Det är kul för ryssar och kineser förstås. Nu påverkar det inte oss i Europa. Vi är inte kompisar med dom och kommer inte att köpa deras vaccin. Världen fungerar på det sättet.
Fast vill man ha vaccin innan det blir allmänt tillgängligt och produktionsvolymerna kommit upp så är det något av dessa som kommer att finnas på svarta marknaden...för några tusen kanske?

S
B b8q skrev:
Black Friday och trängsel i Stockholm.
Det är alla vanliga korkade svenskar som gör de värsta felaktigheterna, inte FHM eller politikerna....

[länk]
Kul att se, vilka idioter! Igår fick frun återigen ställa om från att jobba måndag till fredag dagtid till dygnet runt jobb och helgjobb...detta för att sjukhuset utökar iva kapaciteten och ändrar om en massa avdelningar däribland hennes.
Vi har hållt oss hemma senaste veckorna/månaderna, skött så mycket inköp som möjligt från nätet (inkl alla julklappar) och vabbat barn till förbannelse. Då känns det för jävligt hur folk beter sig och inte tar det på allvar. Det kommer nog bli en tuff december, januari och februari. Som schemat ser ut nu får hon iaf vara ledig på julafton, men man vet aldrig. De är så få (två per pass) så om nån är sjuk/borta måste de i princip ta dubbelpass. Någon släkt som hälsar på under jul har vi också strukit.
Att folk då ger sig ut på black friday för att spara några kronor känns jävligt provocerande. Idioter!

• Gilla
  • Ledsen
brfbo och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.