Status
Inte öppen för fler kommentarer.
optimum optimum skrev:
Volvo permitterar totalt 45.000 Både Cars och AB Volvo
Det är inte bara Volvo som stänger fabriker. Volkswagen, Ford, Toyota, PSA, Renault, Fiat, Skoda, Nissan, Seat och Mercedes är några andra av biltillverkarna som också tvingas stänga sina fabriker på grund av coronaviruset.

I fallet med Volvo så har jag hört att det är företaget Brembo som tillverkar bromsarna till deras bilar, och den fabriken ligger i norra Italien där allt är stängt sedan en längre tid.

Men många bildelar tillverkas i Kina och det tar ungefär 10 veckor att skicka en container från Kina till Europa med båt. Så jag tror att Europas bilfabriker kommer hålla stängt i flera månader.
 
P
D Donald-Duck skrev:
Det är inte bara Volvo som stänger fabriker. Volkswagen, Ford, Toyota, PSA, Renault, Fiat, Skoda, Nissan, Seat och Mercedes är några andra av biltillverkarna som också tvingas stänga sina fabriker på grund av coronaviruset.

I fallet med Volvo så har jag hört att det är företaget Brembo som tillverkar bromsarna till deras bilar, och den fabriken ligger i norra Italien där allt är stängt sedan en längre tid.

Men många bildelar tillverkas i Kina och det tar ungefär 10 veckor att skicka en container från Kina till Europa med båt. Så jag tror att Europas bilfabriker kommer hålla stängt i flera månader.
Idag går fler och fler komponenter med tåg från Kina så leveranstiderna är mycket kortare jämfört med de traditionella båttransporterna. Det finns även kapacitet att utöka tågtransporterna från Kina till Europa.
 
optimum
D Donald-Duck skrev:
Det är inte bara Volvo som stänger fabriker. Volkswagen, Ford, Toyota, PSA, Renault, Fiat, Skoda, Nissan, Seat och Mercedes är några andra av biltillverkarna som också tvingas stänga sina fabriker på grund av coronaviruset.

I fallet med Volvo så har jag hört att det är företaget Brembo som tillverkar bromsarna till deras bilar, och den fabriken ligger i norra Italien där allt är stängt sedan en längre tid.

Men många bildelar tillverkas i Kina och det tar ungefär 10 veckor att skicka en container från Kina till Europa med båt. Så jag tror att Europas bilfabriker kommer hålla stängt i flera månader.
Japp, det stämmer nog.
Där jag jobbar berörs av fabriker i Europa som stänger vilket kan ge komponentbrist.
Det är det som händer i nästa led som är ruggigt. Underleverantörer till bilindustrin och tjänsteföretag.
 
P Putte 9497 skrev:
Hur många här på forumet med handen på hjärtat tvättar händerna i minst 20 sekunder så fort de tagit i något?
Bara om det finns någon rimlig risk att jag tagit i något som kan vara smittbärande. Jag räknar mitt hem som smittfritt, likaså min cykel och insidan av mina cykelhandskar. Något annat har jag inte tagit i senaste veckan.
 
  • Gilla
guggen och 6 till
  • Laddar…
optimum
Jag fick detta från en god vän på Facebook. "Regeringens stöd är en bluff"

Det handlar alltså om hur företag ekonomiskt ska klara sig genom krisen med Corona smittan
Så kan det väl knappast vara för då hade Aftonbladet skrivit om det.


Vore tacksam om någon kunde se på den och återkomma med ett lugnande svar att det inte är så alls.


 
Flashback är en guldgruva av information, aldrig haft ett konto men har hamnat där till och från när information inte funnits någon annanstans och den har då alltid varit äkta efter verifiering. Men det är ju som livet i stort, man får sålla. Det gör jag här inne också!

Väljer ju hellre FB än tex Aftonhoran alla dagar i veckan.

Har personskyddet i Sverige ökat? Jag själv har enbart sett lite folk med muskydd.

Person klädd i improviserad skyddsutrustning med plastpåsar i mataffär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sorgligt att Handsprit och tvål behöver sättas fast på tex. sjukhus, vad är det för jävla pack som stjäl där? :mad:
 
  • Gilla
Putte 9497 och 2 till
  • Laddar…
Intressant med Volvo LV är att de permitterat en massa tjänstemän också, inte bara tillverkning.
 
Tokslut Tokslut skrev:
Väljer ju hellre FB än tex Aftonhoran alla dagar i veckan.
Är väl just sådan här skrivningar från personer som förespråkar Flashback före annan media som får mig att ifrågasätta Flashback:D

Sedan är nog FB en mera vedertagen förkortning av Facebook, men det kanske du avsåg med den förkortningen;)
 
  • Gilla
Tabors39 och 5 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Intressant med Volvo LV är att de permitterat en massa tjänstemän också, inte bara tillverkning.
Ja, i princip all personal, minst 4 veckor.
 
optimum optimum skrev:
Jag fick detta från en god vän på Facebook. "Regeringens stöd är en bluff"

Det handlar alltså om hur företag ekonomiskt ska klara sig genom krisen med Corona smittan
Så kan det väl knappast vara för då hade Aftonbladet skrivit om det.


Vore tacksam om någon kunde se på den och återkomma med ett lugnande svar att det inte är så alls.


[media]
Allt han säger stämmer till 100%
 
T
Handlar tråden om Coronavirus eller Flashback?
 
  • Haha
optimum
  • Laddar…
optimum
Peter2400 Peter2400 skrev:
Ja, i princip all personal, minst 4 veckor.
Källa till att det är 4 veckor.

Den information jag läst är 26 mars och 14 april för Volvo Cars och ingen uppgift för AB Volvo
 
Nu har höga ekonomer på banker och finansinstitut börjat inse allvaret, och varnar för arbetslöshetssiffror på 20-40%, vilket i praktiken vore en total kollaps av dagens samhälle. De som har kvar jobben kommer helt enkelt inte att räcka till för att betala skatt så det räcker, så det vore en katastrof för alla, inte bara de som blir arbetslösa.
Och ekonomerna frågar sig hur länge världens regeringar vågar hålla på så här, och när man ska tvingas bita i det sura äpplet och släppa alla restriktionerna. Risken är ju annars att man förlorar fler liv än man räddar - framför allt om man betänker att de man räddar i de flesta fall ändå bara har ett fåtal år kvar att leva. Så här får man förstås inte tycka. Än.
 
  • Gilla
Noseone och 2 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Källa till att det är 4 veckor.

Den information jag läst är 26 mars och 14 april för Volvo Cars och ingen uppgift för AB Volvo
Det kommer nog kommuniceras snart, montörerna fick reda på det kl 14:00
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.