Status
Inte öppen för fler kommentarer.
optimum optimum skrev:
Hur brukar du göra nuförtiden?
Jag använder telefon.

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
optimum
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Kanske blir ett köp.......:thinking:
Pocket 59:-

Min var en pocket som jag lät gå vidare till grannen.

Finns som ljudbok också.

Uppdaterad kurva. Nu med Island prickad men lite svår att uttyda. Stabil ökning för Sverige som det ser ut.

Linjediagram som visar dödsfall per miljon invånare för Covid-19 i Norden, med markant ökning för Sverige.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Hyltran från Veglemyren och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Uppdaterad kurva. Nu med Island prickad men lite svår att uttyda. Stabil ökning för Sverige som det ser ut.

[bild]
För att visa hur verkligheten ser ut i ett lite större mer relevant perspektiv.

• Diagram som jämför dagliga COVID-19-dödsfall per miljon, 7-dagars medelvärde, för västerländska länder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
NOTIS: Sedan ett par dagar tillbaka har hemtjänsten i området munskydd också (förutom visir, handskar och förkläden) när de besöker sina brukare (y)

Nya regler för dem (munskyddet iaf).

• Gilla
hapazard och 4 till
  • Laddar…
D
B b8q skrev:
Fascinerade att man kan få ett sämre resultat än att hamna sist... Det kanske våra skolor kan ta till sig? "Jaja, du är visserligen sämst i klassen, men det kunde ju vara värre".
Folk här hade rätt, Sverige är sämre än sämst, PÅ ALLT!!

• Ledsen
optimum
  • Laddar…
Nissens
D djac skrev:
Folk här hade rätt, Sverige är sämre än sämst, PÅ ALLT!!
Ja, det är otroligt! :D

• Haha
djac
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Jag känner inte en enda ingenjör som hade definierat någon annans skrivning av "armlängds avstånd" utifrån sin egen arm. Givetvis måste det vara skribentens arm som avses!
Nej det är arkivarmen i Paris som avses!

Britterna håller nu på att översätta den till engelska fötter rycktas det

• Haha
  • Gilla
optimum och 4 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
NOTIS: Sedan ett par dagar tillbaka har hemtjänsten i området munskydd också (förutom visir, handskar och förkläden) när de besöker sina brukare (y)

Nya regler för dem (munskyddet iaf).
Bra att det finns i ditt område, men tycker det är bedrövligt att det inte finns ett allmänt påbud om detta att det ska användas munskydd vid kroppsnära vård inom äldrevården. Det är vad jag förstår upp till varje kommun eller vårdgivare att bestämma. Var det inte de allra äldsta man skullle skydda särskilt? Lärde de sig ingenting i våras?

• Gilla
brfbo och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Nissens Nissens skrev:
Ber om ursäkt för det. ;)
Tyvärr är nog risken överhängande att det inte kommer något besked, såvida han nu inte blir provocerad av att jag skriver detta. ;)
@b8q visst svarade aldrig @Ulltand dig ?
Han är ett troll som aldrig bemöter sådant som visar att han har fel. Inte lätt att förstå vad som driver honom, någon slags besatthet mot Sverige och Svenska myndigheter verkar det vara. Men jag har ingen läkarlegitimation så det är mest spekulationer från min sida. :)

H Hellenbol skrev:
Bra att det finns i ditt område, men tycker det är bedrövligt att det inte finns ett allmänt påbud om detta att det ska användas munskydd vid kroppsnära vård inom äldrevården. Det är vad jag förstår upp till varje kommun eller vårdgivare att bestämma. Var det inte de allra äldsta man skullle skydda särskilt? Lärde de sig ingenting i våras?
Det gjorde de tydligen, för det är mer regler för dem nu.. än i våras. Jag kan inte uttala mig för hur alla kommuner har det dock. Sedan verkar det skilja på boenden och hemtjänst osv.

Har flera bekanta som jobbar inom vården och de har inte haft munskydd (har dock inte förhört mig om senaste veckan, kan ha ändrats där med) som ”standard”, utan visir. MEN när de haft nära kontakt, eller personen varit sjuk, som de jobbade med, då hade de alltid munskydd (när de tex gav ögondroppar, mediciner osv)

När jag var till läkaren i somras hade de heller inga munskydd, men visir och övrig skyddsutrustning. Man fick inte gå in på vårdcentralen ens.. de hade barack utanför som de sanerade mellan varje patient.

• Gilla
brfbo
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
@b8q visst svarade aldrig @Ulltand dig ?
Nej. Jag är inte förvånad.

BirgitS
Kommer ni ihåg att det för flera månader sen skrevs om det var så att olika blodgrupper riskerar att bli olika svårt sjuka?
En kanadensisk studie har kommit fram till A, B och AB riskerar att bli allvarligare sjuka än 0, liksom Rh-positiv jämfört med Rh-negativ samt att det är skillnad på att bli sjuk över huvud taget på samma sätt. Men skillnaden är rätt liten där det för blodgrupp 0 innebär knappt 0,9 av risken för de andra samt för Rh-negative 0,8 av risken för Rh-positiv.
The O and Rh− blood groups may be associated with a slightly lower risk for SARS-CoV-2 infection and severe COVID-19 illness.
Artikel: https://www.ctvnews.ca/health/coron...r-risk-of-developing-covid-19-study-1.5201743
Rapport: https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-4511

• Gilla
optimum och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
liksom Rh-positiv jämfört med Rh-negativ
Vilket var allvarligare?

BirgitS
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vilket var allvarligare?
Rh-positiv

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.