Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
Ulltand Ulltand skrev:
Men det är väl självklart att man testar så pass många man får ett resultat som är av värde! Det är ingen lekstuga direkt utan väldens främsta vaccinforskare.

Och det har man ju presenterat. 90% resp 62% beroende på metod.

Vilken idiot skulle välja den sämre och dyrare metoden?
Vi är inte vana vid att vaccinera mot sjukdomar hos vuxna som vi inte har sett förut och troligen behöver vi ge två hela doser, men samtidigt öppnar det för fler möjligheter.

Orden ovan kommer från
Professor Andrew Pollard, som leder forskningsstudierna vid Oxforduniversitetet.

Jag är idioten som hellre lyssnar på Andrew Pollard än dig, men du kanske vet något som han inte vet?

• Gilla
  • Haha
Gammelnörden och 6 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Vi är inte vana vid att vaccinera mot sjukdomar hos vuxna som vi inte har sett förut och troligen behöver vi ge två hela doser, men samtidigt öppnar det för fler möjligheter.

Orden ovan kommer från
Professor Andrew Pollard, som leder forskningsstudierna vid Oxforduniversitetet.

Jag är idioten som hellre lyssnar på Andrew Pollard än dig, men du kanske vet något som han inte vet?

Och vad säger han som på något sätt motsäger det jag skriver?

Vaccinet är designat för två doser. Har du missat det?

Men det är glädjande att några/du börjar lyssna på forskarna istället för FHM i cornafrågan. Det har jag gjort sedan i våras.

Redigerat:
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
Fairlane
Ulltand Ulltand skrev:
Och vad säger han som på något sätt motsäger det jag skriver?

Vaccinet är designat för två doser. Har du missat det?

Men det är glädjande att några/du börjar lyssna på forskarna istället för FHM i cornafrågan. Det har jag gjort sedan i våras.
Troligen behöver vi ge två doser säger han ju?
Ja vi vet att du lovade vaccin i september...

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Troligen behöver vi ge två doser säger han ju?
Ja vi vet att du lovade vaccin i september...
Jag vet int vad du har fått det klippet ifrån. Vaccinet är designat för två doser. Testat för två doser. Två doser har inget med frågeställningen att göra!

Nej jag har aldrigt lovat i september. Hur skulle jag kunna göra det?

Men Oxfordforskarna har sagt i bästa fall till hösten. Så september var alltså en möjlighet. Nu blir det istället 11 dagar efter hösten. Ganska bra va!

Och inte som ni gapade, tidigast om 1,5 år.

Jobbigt att ha haft så fel? Så ofta?

P
Ulltand Ulltand skrev:
Jag vet int vad du har fått det klippet ifrån. Vaccinet är designat för två doser. Testat för två doser. Två doser har inget med frågeställningen att göra!

Men Oxfordforskarna har sagt i bästa fall till hösten. Så september var alltså en möjlighet. Nu blir det istället 11 dagar efter hösten. Ganska bra va!

Designat för två doser men testat och fungerar bäst med 1,5 dos verkar det som.
https://www.who.int/docs/default-source/documents/advice-on-the-use-of-masks-2019-ncov.pdf

BirgitS BirgitS skrev:
Se inlägg #31366 som jag skrev under förmiddagen. Om du följer länken till BBC kan du dessutom läsa hur många som fick först en halvdos.

Det är lite besvärligt att diskutera med någon som inte läser vad som skrivs i tråden, det är som att diskutera muntligt med någon som håller för öronen halva tiden.
3000? Påstår du att det inte går att dra några slutsatser från det antalet?

tusenett skrev:
Designat för två doser men testat och fungerar bäst med 1,5 dos verkar det som.
Två doser men olika stora.

En dos har har aldrig varit aktuellt då man har två olika vektorvirus.

E
Ulltand Ulltand skrev:
Ja och det är ju ett fullständigt idiotiskt sätt att mäta effektiviteten!

Vem kommer att få en genomsnittsvaccination med två olika metoder där den ena är billigare och effektivare? :)
Man kan ju tycka att skaparna av vaccinet borde kunnat förutse detta resultat.
Nu får de leva med att vara 70% ett tag.
Men i slutändan lär det visa sig vad som är bästa, 70% är på inget sätt dåligt.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
E
Ulltand Ulltand skrev:

Du har rätt, vaccin finns och distribueras i stora mängder.
Man kan undra bara varför Brasilien avbröt testerna med Kina vaccinet.

P
Ulltand Ulltand skrev:

En dos har har aldrig varit aktuellt då man har två olika vektorvirus.
Det var designat för två lika stora doser men testats och verkar fungera bäst med en liten och en dubbelt så stor dos om du så vill. De kallar det dock själva för ”halv dos” men eftersom det är du som är experten på deras vaccin och inte dem så...

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Ja designat för två doser. Andrew säger också att man troligen får ta två hela doser.

Då är man ju en idiot enligt dig?!

Informationen kommer från DN. [länk]

Nej du fattar helt enkelt inte frågeställningen. Ska vi ta den den igen?

Det finns ett sätt att vaccinera som ger 90% effektivitet och ett annat som är dyrare och ger typ 62 % effektivitet. `Båda bygger på att man vaccinerar två gånger.

Vad är då vaccinets effektivitet skulle du säga?

J
BirgitS BirgitS skrev:
Se inlägg #31366 som jag skrev under förmiddagen. Om du följer länken till BBC kan du dessutom läsa hur många som fick först en halvdos.

Det är lite besvärligt att diskutera med någon som inte läser vad som skrivs i tråden, det är som att diskutera muntligt med någon som håller för öronen halva tiden.
Märkte du det nu?

Fairlane
Ulltand Ulltand skrev:
Professor Andrew Pollard skrev:
Vi är inte vana vid att vaccinera mot sjukdomar hos vuxna som vi inte har sett förut och troligen behöver vi ge två hela doser, men samtidigt öppnar det för fler möjligheter
Ulltand Ulltand skrev:
Vilken idiot skulle välja den sämre och dyrare metoden?
Så, är Professor Andrew Pollard en idiot?
Ska vi verkligen ta det vaccinet som forskats fram av en idiot?

• Gilla
  • Haha
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
tusenett skrev:
Det var designat för två lika stora doser men testats och verkar fungera bäst med en liten och en dubbelt så stor dos om du så vill.

Nej det är designat för två doser med olika vektorer.

Eftersom man inte vet men misstänker att storleken av varje dos kan trigga immunförsvaret olika så testade man fler varianter.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.