Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
optimum optimum skrev:
Lättlurad är du.
Så du skriver här med uppsåtet att lura folk.
Skulle nog vara en bättre fungerande diskussion om folk inte höll på med det.

• Gilla
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
T
optimum optimum skrev:
Lättlurad är du.
Jag kunde inte skriva vid eller utanför eftersom folket hade lämnat sina bilar och var inne i butiken.
Så det där att det var fullt i butikerna var bara en killgissning?

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Ett tragiskt besked i AB nu
Jag tycker han vara en mycket bra skådespelare.
Vad jag hatar denna smitta som tar bort fina människor.:cry:

[bild]
Ja, fast han var 86 - snart 87, betydligt äldre än medellivslängden för män i sverige, och något ska man någon gång dö av. Hade tyvärr lika gärna kunnat vara annan godtycklig anledning, så kanske inte smittan som sådan utan åldrandet du borde hata.

Eller rökning, KOL hade han med...

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Jag kan väl säga att mina föräldrar som är i 80-årsåldern har handlat på Biltema under Corona-krisen...
De beställer på nätet och får varor instoppade i bagageutrymmet utan att de behöver lämna bilen och träffar således ingen. Så att man har en bil på Biltemas parkering innebär inte per automatik att man är inne i butiken.

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
Fairlane Fairlane skrev:
Jag kan väl säga att mina föräldrar som är i 80-årsåldern har handlat på Biltema under Corona-krisen...
De beställer på nätet och får varor instoppade i bagageutrymmet utan att de behöver lämna bilen och träffar således ingen. Så att man har en bil på Biltemas parkering innebär inte per automatik att man är inne i butiken.
Nu är du för skojig och Birgit har uppenbarligen aldrig varit på Biltema! Att alla bilägarna på parkeringen har beställt hämtning är omöjligt. Jag vet, för jag har gjort det flera gånger. På Biltema I Göteborg på Backaplan, finns det en väldigt stor parkering. I ett hörn av denna finns "drive infilen". Där finns plats för 3-4 bilar. Resten av bilisterna har alltså åkt dit för att ha en picknick i asfaltsöknen. Snälla. Du vet ju själv att det inte är så. Så varför?

Staffan

• Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Fairlane Fairlane skrev:
Här hade jag bara kunnat skriva: -Jo. Det är de och det vet du!

Staffan

• Gilla
1
  • Laddar…
Staffans2000
  • Gilla
brfbo och 1 till
  • Laddar…
harry73
Jag har aldrig varit på biltema utan att man kunde hålla bra social distans, och nu under corona är det ännu bättre

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
harry73 harry73 skrev:
Jag har aldrig varit på biltema utan att man kunde hålla bra social distans, och nu under corona är det ännu bättre
Det var inte det som diskuterades?

Staffan

harry73
Allt har diskuterats i tråden, så även om det är för mycket folk i biltema när det finns många bilar på parkeringen

J
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det var inte det som diskuterades?

Staffan
Det är ju inte direkt brist på medelålders vita män ändå, jag är en själv... men synd om dem som blir smittade i andra hand plus platsen de tar upp. Genomsnittskunden där bryr sig troligen föga om risker. Undrar varför jag vet det också. Kanske också åkte förbi...

• Gilla
Guzzi
  • Laddar…
T
Det finns ju de här som gillar att polarisera och dela upp folk i vi och dom, och ska man göra det är det här väl ett av de bättre exemplen på en skiljelinje som faktiskt finns: de som tycker det är självklart att det är fullt på Biltema för att det är "många" bilar på parkeringen, och de som anser att man faktiskt inte kan veta om man inte går in och kollar.

Går att applicera på mycket som har diskuterats...

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Nu är du för skojig och Birgit har uppenbarligen aldrig varit på Biltema! Att alla bilägarna på parkeringen har beställt hämtning är omöjligt. Jag vet, för jag har gjort det flera gånger. På Biltema I Göteborg på Backaplan, finns det en väldigt stor parkering. I ett hörn av denna finns "drive infilen". Där finns plats för 3-4 bilar. Resten av bilisterna har alltså åkt dit för att ha en picknick i asfaltsöknen. Snälla. Du vet ju själv att det inte är så. Så varför?

Staffan
Visst är det så att de flesta säkert är inne i butiken och handlar, men att se om det är trångt eller inte från parkeringen är nog rätt dödfödd.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Fairlane Fairlane skrev:
men att se om det är trångt eller inte från parkeringen är nog rätt dödfödd.
Jaså!
Så om parkeringen är tom?

Staffan

J
Jaså!
Så om parkeringen är tom?

Staffan
Då är det stängt.

• Gilla
  • Haha
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.