2 356 895 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 864 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 864 inlägg
Angående bilden med de två kissande personerna och jämförelser med munskydd.
Det finns ju olika varianter av munskydd, de som är tänkt att hindra bäraren från att sprida smitta och de som är till för att skydda bäraren. Nu läser man ju här i tråden om de duktiga som har munskydd med ventil vilket då skulle motsvara att gylfen var öppen och snoppen hängde ut. Då gör ju inte byxorna så mycket nytta som skydd för den man kissar på.
Betänker man dessutom att bäraren av detta skydd kanske tycker det är ok att gå närmare nu när han är skyddad så vet jag inte om den andra personen känner sig så mycket torrare...
Det finns ju olika varianter av munskydd, de som är tänkt att hindra bäraren från att sprida smitta och de som är till för att skydda bäraren. Nu läser man ju här i tråden om de duktiga som har munskydd med ventil vilket då skulle motsvara att gylfen var öppen och snoppen hängde ut. Då gör ju inte byxorna så mycket nytta som skydd för den man kissar på.
Betänker man dessutom att bäraren av detta skydd kanske tycker det är ok att gå närmare nu när han är skyddad så vet jag inte om den andra personen känner sig så mycket torrare...
Kanske går en kissnödig person ut och kissar i byxorna istället för att stanna hemma och kissa i toaletten...Fairlane skrev:
Angående bilden med de två kissande personerna och jämförelser med munskydd.
Hörde Europeisk smittskyddet på radio i fredags. Det är ingen tvekan om att lock down har effekt enligt dem. Samtidiga sades att det är en kostsam åtgärd som bara bör ta till som sista åtgärd. Deras ord alltså.Hyltran från Veglemyren skrev:
Tittade på mina dödsfallskurvor och nu har Svergie en liknande lutning som i sista veckan i mars månad. Om det hela upprepar sig får vi en fördubbling per vecka de närmaste veckorna och rätt krisigt läge om 3 veckor.
Men nu har vi viss immunitet och lite tuffare regler som folk iof följer allt sämre. Samtidigt avlider bara hälften så många på IVA pga bättre behandlingar. Så vart tar detta vägen?
Men nu har vi viss immunitet och lite tuffare regler som folk iof följer allt sämre. Samtidigt avlider bara hälften så många på IVA pga bättre behandlingar. Så vart tar detta vägen?
Jaså du. Du är här och påstår att lock down skulle hjälpa?Ulltand skrev:
Har du några vetenskapliga bevis för det?
Helst 4000 sidors rapport underskriven av 1000 forskare.
Vad jag själv sett så verkade folk följa råden bättre i våras.Ulltand skrev:
Tittade på mina dödsfallskurvor och nu har Svergie en liknande lutning som i sista veckan i mars månad. Om det hela upprepar sig får vi en fördubbling per vecka de närmaste veckorna och rätt krisigt läge om 3 veckor.
Nu är det många som struntar i dem
T.ex. det jag sett på Jula och Biltema i helgen.
Fullt med folk som uppenbarligen ser till sina intressen mer än dess råd man skickar ut.
Jag tror vi kommer få en jäkligt tuff period december/januari
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Ska du skälla på någon får du väl skälla på Hyltran som var den som började med liknelsen mellan kiss i byxor och andedräkt i munskydd. Inte på någon stackare som kommer in efter att liknelsen har generat typ 20 inlägg skrivna av flera personer.optimum skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Fattar du inte att det inte handlar om kiss och byxor utan hur man kan skydda sig mot coronan.BirgitS skrev:
Det är det tråden handlar till stor del om.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Det var du som skrev att du hade sett det på Jula och Biltema och inte utanför.optimum skrev:
Har kanske lärt mig av dig
Eller är det så att du inte fattar att hen liknade gylfen med ventilen på munskydden?optimum skrev:
Märkligt att den där liknelsen inte verkar få ifrågasättas på något sätt utan att vissa blir upprörda.
Lättlurad är du.BirgitS skrev:
Jag kunde inte skriva vid eller utanför eftersom folket hade lämnat sina bilar och var inne i butiken.
De var då i butiken. De var PÅ Jula och Biltema
Jag såg PÅ Julas och Biltemas parkering att de var i stort sett fulla
Du är så upptagen i vad du själv tror så du ser inte innehållet.
Hade jag varit i någon av butikerna så hade jag givetvis inte berättat det här för i denna tråd finns det några som direkt kastar sig över sådant för att de får något att skriva om. Troligen väldigt tragiska människor.
Jag är ärlig men jag kanske inte berättar allt.
Men att vara ärlig här straffas man snabbt för.