2 356 895 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ursäkta att jag avbryter pajkastningen, men det här var mer intressant än att 4 personer tycker olika efter 29000 inlägg om samma sak.
https://www.nature.com/articles/s41392-020-00374-6
Kort sagt så överdoserar de svårt sjuka covid patienter med ACE2 inhibitor som förhindrar att viruset fäster på cellen.
Resultaten är väldigt lovande om än inte utan biverkningar.
https://www.nature.com/articles/s41392-020-00374-6
Kort sagt så överdoserar de svårt sjuka covid patienter med ACE2 inhibitor som förhindrar att viruset fäster på cellen.
Resultaten är väldigt lovande om än inte utan biverkningar.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Som jag minns den perioden var det betydligt färre inlägg per dag och en del tyckte att tråden var tråkig för att det inte förekom livliga diskussioner. Fanns väl inte heller just någon som behövde försvara FHM när du inte skrev och inte heller andra som var intresserade av att dra upp vad som hände under våren mm.Ulltand skrev:
På vilket sätt är det ett personangrepp att skriva hur jag minns inläggen under den tiden du inte skrev?
Jag har personligen använt FFP2 på intensivvårdsavdelning så det förekommer absolutB brfbo skrev:Inom vården så använder man sig av andningsskydd FFP3 CE märkta vid vård av patienter med smitta typ corona,alltså var det dessa andningsskydd som det var stor brist på!
Vanliga munskydd fanns i olika skyddsklass(tyvärr har inga av dessa fullgott skydd mot virus) och kunde ha använts i större utsträckning om FHM gått ut med detta, i väntan på att FFP3 skydden ökade i antal.
Och det hade sannolikt varit bra om FHM "snabbt stängt ner, för ex besök"på en del av äldreboendena, så att personal fått kunskap om hur de skulle bete sig/skydda sig och de äldre på boendena mfl.
Jag har arbetat på äldre och demensboende och vet att större delen av personalen hade bristande kunskap om hur man arbetar med smittsamma sjukdomar, inte så konstigt ett äldreboende är ju inte ett sjukhus, så att kunskapen inte fanns där borde väl även FHM snabbt kunnat räkna ut.
Har själv arbetat många år på infektion på ett av de största sjukhusen i Stockholm, så har viss kunskap.
Ja vi kan nog bättre! men meningsskiljaktigheter kan vara utvecklande också!Jarlingar skrev:
så ,
....vad skulle hända om det var krig
..........och ingen gick dit?
Ja, för faan. Skicka ut lite Stockholmska influenser så klarar vi biffen.trähandtag skrev:
Fortfarande verkar det vara så att mängden smittade står i någon sånär paritet med befolkningstätheten. Inte det minsta konstigt i sig. Däremot blir det väldigt konstigt när ett av Europas mest glest befolkade länder , plötsligt, enligt Tegnell skall liknas med ett av de mest folktätaste länderna, för att få siffrorna att gå ihop. I min värld, luktar det ministerstyre lång väg.
Staffan
Sverige är inte ett av de mest glesbefolkade länderna om du räknar bort fjällen där ingen bor.Staffan2000 skrev:
Ja, för faan. Skicka ut lite Stockholmska influenser så klarar vi biffen.
Fortfarande verkar det vara så att mängden smittade står i någon sånär paritet med befolkningstätheten. Inte det minsta konstigt i sig. Däremot blir det väldigt konstigt när ett av Europas mest glest befolkade länder , plötsligt, enligt Tegnell skall liknas med ett av de mest folktätaste länderna, för att få siffrorna att gå ihop. I min värld, luktar det ministerstyre lång väg.
Staffan
Ostkusten och söder om dalälven kan du räkna, resten är nästan obebott...
Så fjällen är inte Sverige?Nissens skrev:
Långt uppe i lapphelvetet, finns det en stad som heter Kiruna. Få de kalla sig för svenskar. Likaså Hemavan, Sollefteå, Åre, Storlien och Duärtappanbakomenvagnköping.
Staffan
Redigerat:
Grönland tillhör Danmark. Du har för en gångs skull rätt. Men det är ett extremt undantag, eftersom det består av tvåmillioneretthundrasextiosex kvadratkilometer. Medans Sverige har en yta på fyrahundrafyrtiosextusen kvadratkilometer.Nissens skrev:
Staffan
Jag har rätt för det mesta eftersom jag går på fakta. Räknar du inte Grönland till Danmark så skall du inte ta med fjällen i Sverige heller. Det är same same.Staffan2000 skrev: