2 356 199 läst ·
32 467 svar
2356k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 917 inlägg
Att jag talar om för dig att du inte har något att säga om pågående pandemi är inget personangrepp.K Kreutzer skrev:Oj oj, inga fakta om Corona, inga motargument, bara svepande ord om att jag har fel. Gud, vad du har fixerat dig kring mig som person och letat citat i mina inlägg hela natten, Du har gott om tid, verkligen. Nej du får fortfarande inte mitt telefonnummer.
F.ö. visar din Din profilbild den människa du är. En bild på någon som ser funktionsnedsatt ut. Du tycker det det är roligt. Jag tycker det är oerhört kränkande att driva med med den gruppen. Och de som gillar dina inlägg är precis lika låga personer som tycker detta är ok.
Nu hoppas jag vi kan hålla oss till Corona och fakta och att du slutar med personangreppen.
Att du utgår ifrån att en bild av en karaktär i en komediserie skulle vara någon form av förlöjligande av personer med funktionsvariationer (om du var det minsta insatt så hade du vetat att en "funktionsnedsättning" är en funktionsvariation i relation till en uppgift, inte någon slags allmängiltig defekt) börjar ju närma sig det.
Du har nu skrivit 2 inlägg i rad som inte handlar ett dugg om Corona utan bara om hur vi skriver i forumet. Varför tycker du det är intressantare än Corona?. Det här handlar om Corona och är inget psykologiforum.J Jocke Best skrev:
Om du tycker det är ok att associera till någon som ser funktionsnedsatt ut så står det för dig. Jag tycker inte det är ok.
Humor som bygger på att föreställa folk som mindre vetande är inget för mig.
Och varför går du till personangrepp?. Jag tänker dock inte sänka mig till din nivå mer så jag sitter lugnt i båten.
Nu skrev ju inte heller du något om Corona.K Kreutzer skrev:Du har nu skrivit 2 inlägg i rad som inte handlar ett dugg om Corona utan bara om hur vi skriver i forumet. Varför tycker du det är intressantare än Corona?. Det här handlar om Corona och är inget psykologiforum.
Om du tycker det är ok att associera till någon som ser funktionsnedsatt ut så står det för dig. Jag tycker inte det är ok.
Och varför går du till personangrepp?. Jag tänker dock inte sänka mig till din nivå mer så jag sitter lugnt i båten.
Tvekar lite inför att skriva något om andningsskydd/mask, men...
Europeiska FFP2 är den klass som kommer närmast amerikanska vårdens N95 mask, med 94% jämfört med amerikanska maskens 95% filtreringseffektivitet.
Gummimaskerna har fördelen att de inte läcker.
En FFP3 mask (97% filtereffektivitet) kan enligt specifikationen få lov att läcka så mycket att den inte är mycket bättre än en FFP2 som inte läcker.
Skulle jag bära mask för att skydda mig själv skulle jag välja FFP3 med ventil så inte masken blir så fuktig, lättare att andas i, vara bekväm att andas i och fungera under längre tid. Lite egoistiskt, men blir jag inte smittad smittar jag inte andra.
Och jag fortsätter med samma handhygien och har alltid en spritningsflaska i jackfickan trots att jag har antikroppar, för att inte föra dropp/kontakt-smitta vidare till ”tredje person”.
Europeiska FFP2 är den klass som kommer närmast amerikanska vårdens N95 mask, med 94% jämfört med amerikanska maskens 95% filtreringseffektivitet.
Gummimaskerna har fördelen att de inte läcker.
En FFP3 mask (97% filtereffektivitet) kan enligt specifikationen få lov att läcka så mycket att den inte är mycket bättre än en FFP2 som inte läcker.
Skulle jag bära mask för att skydda mig själv skulle jag välja FFP3 med ventil så inte masken blir så fuktig, lättare att andas i, vara bekväm att andas i och fungera under längre tid. Lite egoistiskt, men blir jag inte smittad smittar jag inte andra.
Och jag fortsätter med samma handhygien och har alltid en spritningsflaska i jackfickan trots att jag har antikroppar, för att inte föra dropp/kontakt-smitta vidare till ”tredje person”.
Märkligt, jag kan bara se att de kallar det ”oetiskt”. Ordet ”condems” eller motsvarande kan jag inte hitta.K Kreutzer skrev:
Hur kan man jämställa ”oetiskt” med ”fördömmer”, det är helt obegripligt.
Du skulle få 0p på läsförståelsetestet på högskoleprovet...
Det blir bra så, men det har redan framgått att du inte hänger med när diskussionerna lyfter så du kanske skulle gå ner på marknivå ibland. Själv gillar jag psykologin i tråden och eftersom ni uttrycker så mycket ilska så tror jag det kan vara intressant att fördjupa sig i.K Kreutzer skrev:Du har nu skrivit 2 inlägg i rad som inte handlar ett dugg om Corona utan bara om hur vi skriver i forumet. Varför tycker du det är intressantare än Corona?. Det här handlar om Corona och är inget psykologiforum.
Ja en bra artikel för den som står på hans sida i debatten. Men har läst artikeln för att få input. Men den ger inget nytt, visar bara hur läkare får en ganska cynisk syn på människoliv eftersom de blir luttrade. Precis som Tegnell.,mikethebik skrev:
Men att han avslutar med "Coronapandemin har fått oöverskådliga konsekvenser med många döda, stor belastning på sjukvården, svår vårdskuld och svag ekonomi". gör ju att han talar mot sig själv.
F.ö faktiskt en mkt sympatisk man, har träffat honom ett antal ggr.
Nissens skrev:
Nej det fungerar inte så därför att temepratur och luftfuktighet är bara två parametrar av många. Men om vädret hade varit kallare och torrare i tex Mexkio så hade sutuationen där varit betydligt värre. Det finns många nynser av brunt.
Rätt uppfattat och precis som i frågeställning. Varför är det så många sjuka trots att man anväder munskydd. Då kan ju munksydd inte fungera? Eller lock down eller temperaturen, eller skolstängningar i landet osv.B b8q skrev:
Det är alla åtgärder sammataget gör skillnaden.