2 356 984 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Synd om folket i Finland, nu vill man förbjuda svett inomhus.
Svårt att bada bastu utan att svettas.
Undrar om det finns en enda i Finland som lyder något sådant.
(bilden krympt då vissa kan få slaganfall om det ser för stort ut)
Bilden hittad på Aftonbladet.
Ni måste givetvis inte besöka den sidan.
I Finland kan det bli förbjudet med svettiga aktiviteter inomhus.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BllVrl/norden-rustar-for-en-ny-coronavag--stanger-ner-igen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BllVrl/norden-rustar-for-en-ny-coronavag--stanger-ner-igen
Jag undrar om du ens läser artiklarna du länkar vidare? Dina tolkningar tyder inte alltid på det.optimum skrev:
Synd om folket i Finland, nu vill man förbjuda svett inomhus.
[länk]
"Det gäller framför allt idrottsgrenar där man har närkontakt och svettas inomhus, men också körverksamhet där det föreligger en risk för droppsmitta, säger vetenskaps- och kulturminister Annika Saarikko (C) till Hufvudstadsbladet, men går inte in på exakt vilka aktiviteter som bör stängas."
Eftersom allt är länkat är det trivialt att klicka sig vidare till källan:
https://minedu.fi/documents/1410845...2-99dd-6784-0577-25f887b0c015?t=1603446622505
Den har specifikt rubriken "Risken för coronavirus i idrotts- och kulturverksamhet inomhus", jag vet inte vad du räknar bastubad som men oavsett vilket känns det långsökt att dra slutsatsen att man förbjuder svett inomhus. Särskilt som många har egen bastu hemma.
Du blir oerhört kränkt om man på något sätt antyder att du skulle luta åt det alarmistiska hållet, men då undrar man ju lite varför du beter dig så.
Självklart läste jag allt.T tanaris skrev:Jag undrar om du ens läser artiklarna du länkar vidare? Dina tolkningar tyder inte alltid på det.
"Det gäller framför allt idrottsgrenar där man har närkontakt och svettas inomhus, men också körverksamhet där det föreligger en risk för droppsmitta, säger vetenskaps- och kulturminister Annika Saarikko (C) till Hufvudstadsbladet, men går inte in på exakt vilka aktiviteter som bör stängas."
Eftersom allt är länkat är det trivialt att klicka sig vidare till källan:
[länk]
Den har specifikt rubriken "Risken för coronavirus i idrotts- och kulturverksamhet inomhus", jag vet inte vad du räknar bastubad som men oavsett vilket känns det långsökt att dra slutsatsen att man förbjuder svett inomhus. Särskilt som många har egen bastu hemma.
Du blir oerhört kränkt om man på något sätt antyder att du skulle luta åt det alarmistiska hållet, men då undrar man ju lite varför du beter dig så.
Annars rent självmål på en så tokig text från AB.
Ha en bra kväll med dig och passa på att ta ett bastubad medans det är tillåtet.
Trams det här med alarmist eller förnekare. De finns troligen inte. Det ligger nog mer i hur man uppfattar det som skrivs. Så "alarmisten" bor inom läsaren.D djac skrev:
Att vi har ett kritiskt läge borde alla fatta och ser man hos länder som Belgien, Nederländerna, Italien, Tyskland och Storbritannien så borde man inse att det kommer öka med smittspring här också.
Vi har en ökning och ännu viktigare att hålla sig till råden FHM gett oss och gärna tänka till lite själv för att göra sin egna situation bättre.
Hittills är jag och min familj friska och hoppas vi kan förbli det.
Logga in
Skapa konto
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...kNxWhMD3PZ9qBVAtNPtl45oYOTg2jWtZoB0QFxxiX0K2Y
Logga in
Skapa konto
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...6obPmPT0TCCi3YQdIQe_taY7VirXmjsDvYhcLVUCV1zAY
Stadsministern kliver in i Coronadebatten med ett intelligent tweet. 
"Därför vill jag uppmana alla godissugna små monster att inte busa runt denna halloween, utan stanna hemma. Och alla föräldrar – köp godis till era barn. Det är bättre än att de frestas att gå runt och köra bus eller godis. Även små spöken måste hålla avstånd och tvätta händerna", skriver Löfven.
Märkligt eftersom de små inte driver smittan och kan gå i skolan som vanligt, även när någon i familjen har covid 19. Eller ser vi en spricka här mellan Tegnell och regeringen?
"Därför vill jag uppmana alla godissugna små monster att inte busa runt denna halloween, utan stanna hemma. Och alla föräldrar – köp godis till era barn. Det är bättre än att de frestas att gå runt och köra bus eller godis. Även små spöken måste hålla avstånd och tvätta händerna", skriver Löfven.
Märkligt eftersom de små inte driver smittan och kan gå i skolan som vanligt, även när någon i familjen har covid 19. Eller ser vi en spricka här mellan Tegnell och regeringen?
Det skulle bli ett väldigt stort smittspridningsevent så även om risken är liten för varje litet monster så blir det totalt väldigt många möten mellan många individer i många olika åldrar.. Raka motsatsen till Social social distansering, minskade kontakter och undvika kontakter med äldre.Ulltand skrev:
Statministern vet troligen något som FHM inte berättat för svenska folket.Ulltand skrev:
För jag tror inte vår statminister hittar på saker eller ljuger. Nej nej, han är en klok person.
Detta måste då vara beviset för att man vet att småbarn är med och driver smittan.
Detta är min bild av coronan:
Coronan smittar utan symptom, före symptom och med symptom
Coronan smittar mer eller mindre lika bra i alla åldrar,
Jag har läst tillräckligt om dessa nu för att de för mig duger som bevis för att det stämmer.
Det sista var småbarn som nu statsministern gett oss bevis för även om jag trott det var så genom egna upplevelser av andra liknande smittor som förkylning, influensa mm som våra barn tidigare "släpat" hem från dagis och skolan.
Barn smittar bra.
Jag har läst en undersökning från Sydkorea om att småbarn inte smittar lika bra på grund av sin längd men den tog inte hänsyn till att litet barn smittar andra små barn lika bra då de är på samma höjd och inte heller att småbarn smittar sin föräldrar bra då småbarn ofta kommer upp i famnen och då befinner sig på samma höjd.
Även vid matbordet brukar barnen hamna i samma nivå som vuxna vid bordet.
Alltså finns även där beviset för att småbarn smittar bra.
Nej jag kommer inte öppna dörren för någon, oavsett ålder, om de kör "bus eller godis"
Många anser att barn är lika smittsamma som alla andra, MEN normalt sett träffar barn mest jämnåriga (förutom sin familj). Och eftersom barn oftast blir väldigt lindrigt sjuka, så är deras smittspridning inte så farlig för riskgrupper - de träffas nämligen sällan.optimum skrev:
Statministern vet troligen något som FHM inte berättat för svenska folket.
För jag tror inte vår statminister hittar på saker eller ljuger. Nej nej, han är en klok person.
Detta måste då vara beviset för att man vet att småbarn är med och driver smittan.
Detta är min bild av coronan:
Coronan smittar utan symptom, före symptom och med symptom
Coronan smittar mer eller mindre lika bra i alla åldrar,
Jag har läst tillräckligt om dessa nu för att de för mig duger som bevis för att det stämmer.
Det sista var småbarn som nu statsministern gett oss bevis för även om jag trott det var så genom egna upplevelser av andra liknande smittor som förkylning, influensa mm som våra barn tidigare "släpat" hem från dagis och skolan.
Barn smittar bra.
Jag har läst en undersökning från Sydkorea om att småbarn inte smittar lika bra på grund av sin längd men den tog inte hänsyn till att litet barn smittar andra små barn lika bra då de är på samma höjd och inte heller att småbarn smittar sin föräldrar bra då småbarn ofta kommer upp i famnen och då befinner sig på samma höjd.
Även vid matbordet brukar barnen hamna i samma nivå som vuxna vid bordet.
Alltså finns även där beviset för att småbarn smittar bra.
Nej jag kommer inte öppna dörren för någon, oavsett ålder, om de kör "bus eller godis"
Men OM barnen går ut och knackar dörr så träffar de förstås många fler utanför sin egen åldersgrupp, och det vore sämre ur en smittspridningssynpunkt för riskgrupperna.