2 357 090 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag var själv och gjorde coronatest idag då jag legat hemma sjuk i snart en hel vecka med feber och kraftig förkylning, men vilket jippo och slöseri med resurser.
Man ska köra dit med bilen, sitta kvar i bilen och invänta sin tur så gör de provningen utomhus sa de när man ringde in, när jag kommer dit så står det en hel lång kö med folk som står och snackar med varandra, utomhus för visso men dessa svårt sjuka människor orkade inte ens ha jacka på sig fast det var 14 grader varmt ute, när de började beta av denna hör med människor som stod där så framgick det att INGEN åkt bil dit, 2 av de mest lättklädda hade cyklat dit, personer i 50-60 års åldern.
Under de 10 minuterna jag fick vänta var det inte en enda av de som köade framför min bil som hostade eller nått liknande.
Men jag kanske är korkad, är det att cykla runt i t-shirt i 14 grader värme nått som hjälper med coronasmitta? För isfall ska jag nog med gå ut och damma av cykeln...
Man ska köra dit med bilen, sitta kvar i bilen och invänta sin tur så gör de provningen utomhus sa de när man ringde in, när jag kommer dit så står det en hel lång kö med folk som står och snackar med varandra, utomhus för visso men dessa svårt sjuka människor orkade inte ens ha jacka på sig fast det var 14 grader varmt ute, när de började beta av denna hör med människor som stod där så framgick det att INGEN åkt bil dit, 2 av de mest lättklädda hade cyklat dit, personer i 50-60 års åldern.
Under de 10 minuterna jag fick vänta var det inte en enda av de som köade framför min bil som hostade eller nått liknande.
Men jag kanske är korkad, är det att cykla runt i t-shirt i 14 grader värme nått som hjälper med coronasmitta? För isfall ska jag nog med gå ut och damma av cykeln...
Muskydd verkar inte göra så stor nytta iaf om man läser detta.
https://www.dn.se/varlden/sjukhus-i-frankrike-varnar-platserna-pa-vag-att-ta-slut/
Men helt ärligt kan det ju vara mycket bättre än om deinte använt muskydd alls.
https://www.dn.se/varlden/sjukhus-i-frankrike-varnar-platserna-pa-vag-att-ta-slut/
Men helt ärligt kan det ju vara mycket bättre än om deinte använt muskydd alls.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 119 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 119 inlägg
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Jag håller inte med dig om mycket, men om detta håller jag med dig. Men sannolikt med en stor skillnad, där jag menar att sjukvården inte höll måttet ens före pandemin. Vilket känns rätt tydligt när man bara sneglar på vad du länkat, han har väntat i förturskön sedan i oktober, ganska många månader innan pandemin, oss veterligen, bröt ut.Staffan2000 skrev:
Men skönt att du hittade en artikel som passade din agenda, det blir ju svårare och svårare.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Jag skulle inte fundera på Sverige bilden just nu. Framförallt till skillnad från dig så verkar många länder räkna antal smittade. Inte antal Döda.Ulltand skrev:
Svergiebilden mäts löpande och reslutaten följs noga upp av UD. Det är en viktig del i deras arbete att främja för en god sverigebild i omvärlden.
Den har fått sig några törnar men vad jag förstår repat sig något på senare tid.Det är nog inte så enklet som NN vill gör det. I förstan hand handlar det om affärar på gränsen där det finns flera likvärdiga val. Då kan tex en sämre ellet bättre sverigebild vara avgörande. Sverige röst i värden (politiskt) påverkas starkt hur vi kommer ut detta till slut.
Sen tänkte jag ta ner dig på jorden. Eftersom det viktigaste för Sverige är till en viss del exporten. Jag tror inte att de företag som handlar från Sverige kommer att sluta bara baserat på antal Döda. De är intresserade av pengar. Håller varorna rätt kvalitet och pris så handlar man. Deras kunder lär inte sitta och å nej de har så många döda i corona så jag vill inte köpa varor därifrån.
Så oroa dig inte för Sverige bilden.
Åtminstone inte baserat på att tjata om antal död...
Kanske inte officiellt. Men säger han - Jag anser att citroner är blå, då är det nog få som säger emot, dessutom har regeringen sagt och visat att den följer Fhm:s råd. Dvs minimalt motstånd för hans idéer. Så visst bestämmer han!B Byggdjuret skrev:
Bulldozer
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 119 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 119 inlägg
Det där är ju bara dina gissningar om hur det går till inom FHM. Eller känner du någon som jobbar där som har berättat för dig att en avdelningschef kan bestämma över alla andra avdelningar och generaldirektören?Staffan2000 skrev:
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Men tegnell är inte fhm. Tegnell är ansiktet utåt de har valt att Offra tegnell.Staffan2000 skrev:
Sen vet alla att citron är blå.
Det har du naturligtvis helt rätt i! Därför smög jag till exempel in ett "nog" för att visa att det inte var ett bevisat påstående.BirgitS skrev:
Utifrån egen livserfarenhet har jag upplevt att demokratiska "organisationer", oftast är väldigt odemokratiska, där en liten klick styr och resten bugar.
Ditt eget påstående däremot, att utegångsförbudsböter i England var verkningslösa, var i själva verket inget faktum, utan ett resultat av ditt önsketänkande.
Staffan
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 119 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 119 inlägg
Nu råkar jag ju ha tidigare grannar som jobbade på FHM innan de gick i pension men en av dem blev inkallad att jobba på FHM i våras och vi råkade stöta på varandra under sommaren och det som de berättade är verkligen inte att FHM är styrt av avdelningschef.Staffan2000 skrev:
Det har du naturligtvis helt rätt i! Därför smög jag till exempel in ett "nog" för att visa att det inte var ett bevisat påstående.
Utifrån egen livserfarenhet har jag upplevt att demokratiska "organisationer", oftast är väldigt odemokratiska, där en liten klick styr och resten bugar.
Ditt eget påstående däremot, att utegångsförbudsböter i England var verkningslösa, var i själva verket inget faktum, utan ett resultat av ditt önsketänkande.
Staffan
England räknade med att ung. 90 % av befolkningen följde deras Corona-regler där brott mot dem var bötesbelagt, vilket är ung. samma procentsats som i Sverige.
Jag beklagar verkligen om du hamnat i en sådan organisation och de iakttagelser du gjort vilket jag inte betvivlar alls. Men "du är en pigg och vaken yngling" så inte kan du väl generalisera så grovt att du drar slutsatsen att tusentals? demokratiska organisationer i Sverige är toppstyrda?Staffan2000 skrev:
"Pigg och vaken yngling". Nu blir jag generad igenA Abies koreana skrev:
Det gäller alltifrån lokala fackklubbar till stora arbetsplatser och allt däremellan. När den som bestämmer säger -då är vi överens om blå blå blå ... sitter alla tysta och nickar. Känns det igen ?
Din Staffan
Men Birgit! Det är Belgien som vi skall jämföra oss med. Sade du inte det? Inte England och framförallt inte Skandinavien .BirgitS skrev:
Hur det varit utan böter i England vet vi därför inte, eftersom det inte finns ett Placeboengland att jämföra med!
Staffan
