2 357 062 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Om du pratar om lokaltrafik i Skåne, får man bara kommentera just Skåne då eftersom du tror man fått värmeslag om man nämner hur Stockholm sköter lokaltrafiken? (Hon skriver Apropå lokaltrafik). Nu får det vara slut med påhoppen hörru. Du har ett märkligt sätt att angripa alla som inte tycker exakt som du. Inte för att jag är enig med BirgitS jämt, men ditt lilla korståg mot henne är löjligt.optimum skrev:
Länken är för övrigt till en video från SVT som visar en intervju, och bilden är troligen en konceptbild.
Okej, så din spaning är att hela Sveriges grå massa tillhör dessa tre grupper du hittat på dina right-wing-sidor i amerikatt och andra mörka skrymslen du hänger på? Varför ser man inga människor på stan med mask annars?Hyltran från Veglemyren skrev:
Jag har fått intrycket att det är tvärt om men jag kommer inte att läsa igenom allt som skrevs i tråden mellan mellan vecka 25 och 32 och göra en ”avhandling” av detDet är i alla fall den läsning som jag grundar min ståndpunkt på i denna fråga.
Syftet med min lilla comeback i tråden var att få bekräftelse på att det i stort sett bara är bland den svenska PK eliten, anti-waxxers och modern flat earthlink societies som man idag hittar folk som på allvar påstår att mask inte gör en possessiv skillnad i arbetet mot att hålla tillbaka covid19.
Ja, du ser, -Kärlek.J Jocke Best skrev:
Själv har jag läst det Optimum med en dåres envishet, upprepar. Sedan får ni Tegnellare, dunka varandra i ryggen bäst ni vill, men ni har likväl fel. Tegnell och annhanget fegade ur.
Steffo (åter på banan)
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Det är precis så man ska tänka. Så vad tänkte de sista passagerarna som klev på bussen?optimum skrev:
Det är viktigare att jag kommer smittad till jobbet än kommer en halvtimme för sent?
Ung. som en del fortkörare, det är viktigare att jag med 90 % sannolikhet kommer fram i tid än att jag med 10 % sannolikhet hamnar på sjukhus?
@optimum
11/6-2020: https://www.besoksliv.se/nyheter/be...ansvar-och-bidra-till-minskad-smittspridning/
"Materialet, som nu skickas ut till Visitas medlemsföretag, har tagits fram i dialog med Folkhälsomyndigheten och Hotell- och restaurangfacket och innehåller bland annat riktlinjer om informationsinsatser och konkreta råd för minskad trängsel och god hygien. Syftet är att motverka spridningen av covid-19 och framför allt att skydda de mest sårbara i samhället."
"Sammanfattning av riktlinjerna som gäller för besöksnäringen
Camping/stugby:
Markera avstånd för köer och be gäster köa utomhus i den mån det går. Vid förbokning, förbered nycklar och passerkort i kuvert. Vid utcheckning erbjud att lämna dessa i brevlåda om möjligt. Sprid ut gäster på campingen – överväg att reducera antalet tillgängliga campingtomter. Erbjud möjlighet till att tvätta händerna och handsprit. Utöka städrutiner och desinficera utrustning som gästerna hyr eller lånar mellan varje tillfälle. Förstärk städning av tömningsstation och tillhandahåll om möjligt engångshandskar och desinfektionsmedel.
Hotell:
Markera avstånd på golv för köer, och begränsa antalet personer i lokaler där många tenderar att samlas. Ta fram alternativa lösningar för köer, exempel nummerlappssystem i reception. Möblera om för att undvika trängsel, erbjud möjlighet till att tvätta händerna och handsprit och utöka städrutinerna i både allmänna utrymmen och på hotellrummen. Var extra noga med toaletter samt kontaktytor som till exempel handtag, knoppar, strömbrytare och fjärrkontroller.
Restaurang:
Markera avstånd på golvet för exempelvis köer och möblera om eller skapa på annat sätt utrymme för att undvika trängsel. Erbjud gäster möjlighet att tvätta händerna med tvål och vatten och erbjud handsprit. Utöka era städrutiner. Trängsel mellan människor i köer, vid bord, bufféer eller bardiskar får inte förekomma utan besökare ska kunna hålla avstånd mellan varandra. En riktlinje för avståndet mellan gäster kan vara att hålla lite mer än en armlängds avstånd till varandra. Besökare ska äta och dricka sittandes. Bufféservering är tillåten så länge den kan ske utan att trängsel uppstår. Samma regler gäller inne i restaurangen och på eventuell uteservering."
Vad är det egentligen du saknar i denna information?
11/6-2020: https://www.besoksliv.se/nyheter/be...ansvar-och-bidra-till-minskad-smittspridning/
"Materialet, som nu skickas ut till Visitas medlemsföretag, har tagits fram i dialog med Folkhälsomyndigheten och Hotell- och restaurangfacket och innehåller bland annat riktlinjer om informationsinsatser och konkreta råd för minskad trängsel och god hygien. Syftet är att motverka spridningen av covid-19 och framför allt att skydda de mest sårbara i samhället."
"Sammanfattning av riktlinjerna som gäller för besöksnäringen
Camping/stugby:
Markera avstånd för köer och be gäster köa utomhus i den mån det går. Vid förbokning, förbered nycklar och passerkort i kuvert. Vid utcheckning erbjud att lämna dessa i brevlåda om möjligt. Sprid ut gäster på campingen – överväg att reducera antalet tillgängliga campingtomter. Erbjud möjlighet till att tvätta händerna och handsprit. Utöka städrutiner och desinficera utrustning som gästerna hyr eller lånar mellan varje tillfälle. Förstärk städning av tömningsstation och tillhandahåll om möjligt engångshandskar och desinfektionsmedel.
Hotell:
Markera avstånd på golv för köer, och begränsa antalet personer i lokaler där många tenderar att samlas. Ta fram alternativa lösningar för köer, exempel nummerlappssystem i reception. Möblera om för att undvika trängsel, erbjud möjlighet till att tvätta händerna och handsprit och utöka städrutinerna i både allmänna utrymmen och på hotellrummen. Var extra noga med toaletter samt kontaktytor som till exempel handtag, knoppar, strömbrytare och fjärrkontroller.
Restaurang:
Markera avstånd på golvet för exempelvis köer och möblera om eller skapa på annat sätt utrymme för att undvika trängsel. Erbjud gäster möjlighet att tvätta händerna med tvål och vatten och erbjud handsprit. Utöka era städrutiner. Trängsel mellan människor i köer, vid bord, bufféer eller bardiskar får inte förekomma utan besökare ska kunna hålla avstånd mellan varandra. En riktlinje för avståndet mellan gäster kan vara att hålla lite mer än en armlängds avstånd till varandra. Besökare ska äta och dricka sittandes. Bufféservering är tillåten så länge den kan ske utan att trängsel uppstår. Samma regler gäller inne i restaurangen och på eventuell uteservering."
Vad är det egentligen du saknar i denna information?
Jag vet vad hon skriver och varför.J Jocke Best skrev:Om du pratar om lokaltrafik i Skåne, får man bara kommentera just Skåne då eftersom du tror man fått värmeslag om man nämner hur Stockholm sköter lokaltrafiken? (Hon skriver Apropå lokaltrafik). Nu får det vara slut med påhoppen hörru. Du har ett märkligt sätt att angripa alla som inte tycker exakt som du. Inte för att jag är enig med BirgitS jämt, men ditt lilla korståg mot henne är löjligt.
Länken är för övrigt till en video från SVT som visar en intervju, och bilden är troligen en konceptbild.
Det vet du också.
Mitt inlägg gällde förutsättningarna i Skåne där skolstarten var idag och troligen därför det blev fullt på bussarna.
De åtgärder man gjort räckte inte till. Social distans gick uppenbarligen inte hålla om man såg på bilden.
Skolstarten i Stockholm är på onsdag 19/8 och då får du gärna bevaka trängseln på bussarna ihop med Birgit.
Men attans så varmt idag. Försöker arbeta med lite renoveringar på huset men det är för varmt.
Gör du något vettigt med dagen? Jobbar, i så fall är de frikostiga med interntanvändning hos dig.
Ja och vänta på nästa buss som också är full.BirgitS skrev:
Det är precis så man ska tänka. Så vad tänkte de sista passagerarna som klev på bussen?
Det är viktigare att jag kommer smittad till jobbet än kommer en halvtimme för sent?
Ung. som en del fortkörare, det är viktigare att jag med 90 % sannolikhet kommer fram i tid än att jag med 10 % sannolikhet hamnar på sjukhus?
Tur man åker bil till jobbet.
Synd om de som måste åka corona-buss.
Den stora bristen är att den skulle kommit från FHM som man lovat.T Tabors39 skrev:@optimum
11/6-2020: [länk]
"Materialet, som nu skickas ut till Visitas medlemsföretag, har tagits fram i dialog med Folkhälsomyndigheten och Hotell- och restaurangfacket och innehåller bland annat riktlinjer om informationsinsatser och konkreta råd för minskad trängsel och god hygien. Syftet är att motverka spridningen av covid-19 och framför allt att skydda de mest sårbara i samhället."
"Sammanfattning av riktlinjerna som gäller för besöksnäringen
Camping/stugby:
Markera avstånd för köer och be gäster köa utomhus i den mån det går. Vid förbokning, förbered nycklar och passerkort i kuvert. Vid utcheckning erbjud att lämna dessa i brevlåda om möjligt. Sprid ut gäster på campingen – överväg att reducera antalet tillgängliga campingtomter. Erbjud möjlighet till att tvätta händerna och handsprit. Utöka städrutiner och desinficera utrustning som gästerna hyr eller lånar mellan varje tillfälle. Förstärk städning av tömningsstation och tillhandahåll om möjligt engångshandskar och desinfektionsmedel.
Hotell:
Markera avstånd på golv för köer, och begränsa antalet personer i lokaler där många tenderar att samlas. Ta fram alternativa lösningar för köer, exempel nummerlappssystem i reception. Möblera om för att undvika trängsel, erbjud möjlighet till att tvätta händerna och handsprit och utöka städrutinerna i både allmänna utrymmen och på hotellrummen. Var extra noga med toaletter samt kontaktytor som till exempel handtag, knoppar, strömbrytare och fjärrkontroller.
Restaurang:
Markera avstånd på golvet för exempelvis köer och möblera om eller skapa på annat sätt utrymme för att undvika trängsel. Erbjud gäster möjlighet att tvätta händerna med tvål och vatten och erbjud handsprit. Utöka era städrutiner. Trängsel mellan människor i köer, vid bord, bufféer eller bardiskar får inte förekomma utan besökare ska kunna hålla avstånd mellan varandra. En riktlinje för avståndet mellan gäster kan vara att hålla lite mer än en armlängds avstånd till varandra. Besökare ska äta och dricka sittandes. Bufféservering är tillåten så länge den kan ske utan att trängsel uppstår. Samma regler gäller inne i restaurangen och på eventuell uteservering."
Vad är det egentligen du saknar i denna information?
Nu kom den från en branschorganisation till sina medlemmar. Endast till sina medlemmar.
Du får en sak till. En riskanalys värd namnet.
Troligen är du bekant med riskanalyser.
Och en sak till. Vilka har tagit del och ens läst det du länkade till?
Har du varit ute på någon camping i sommar och tagit del av de åtgärdsplaner en riktig riskanalys hade gett?
Det är väl så man brukar jobba i Sverige? Man låter branschen själv ta fram sina egna spelregler så inte facket och arbetsgivarna blir upprörda. Sen sätter en myndighet sin stämpel på beslutet så det blir legalt.optimum skrev:
Jag kan svara dig med vänsterhanden mitt i en tugga käk och i Teams med chefen. Så lite tankekraft går det åt att hitta hål i dina resonemang. Men du är en ganska kul typoptimum skrev:
Jag vet vad hon skriver och varför.
Det vet du också.
Mitt inlägg gällde förutsättningarna i Skåne där skolstarten var idag och troligen därför det blev fullt på bussarna.
De åtgärder man gjort räckte inte till. Social distans gick uppenbarligen inte hålla om man såg på bilden.
Skolstarten i Stockholm är på onsdag 19/8 och då får du gärna bevaka trängseln på bussarna ihop med Birgit.
Men attans så varmt idag. Försöker arbeta med lite renoveringar på huset men det är för varmt.
Gör du något vettigt med dagen? Jobbar, i så fall är de frikostiga med interntanvändning hos dig.
Låter självklart och bra.useless skrev:
Så varför gjorde man det inte då?
Och sedan lagt in den på Folkhälsomyndighetens hemsida och inte som nu enbart för Visitas medlemmar.
Om innehållet kan vi ha uppfattningar om men just principen tycker jag du har rätt.Åtminstone låta branschen vara med om och påverka innehållet.