Status
Inte öppen för fler kommentarer.
optimum
Anna_H Anna_H skrev:
Läs gärna vad Agnes Wold skriver i ämnet. Hon går bra att googla på.
här är en artikel specifikt om myter angående coronaviruset:
[länk]
Den hade jag läst tidigare.
Ibland kan man hitta något bra men här fanns inget nytt.
Stackare är de som går på sådan myter hon beskriver.

Brukar ta en whisky på morgonen på utlandssemestrar mot magsjuka.
Nej det funkar inte, men jäkligt trevlig att smutta på ihop med en god bok på morgonen.
Dock har jag aldrig blivit magsjuk på semestrar men beror nog på disciplin vad man stoppar i sig och att rengöra händer innan man ska åta något snarare än en whisky.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Du skojar
Normalt duschar väl alla minst en gång varje dag, eller?
Tränar man så kan det bli ytterligare en gång, alltså 1-2 gånger
Verkar extremt, brukar nog duscha 1 gång i veckan. Varför ska man göra det dagligen?
Tvättar dock armhålor, ansikte, skrev dagligen dock ej genom att ta en hel dusch.
Cyklar 64 km om dagen till jobbet så lite svettig blir jag dagligen.
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Läs gärna vad Agnes Wold skriver i ämnet. Hon går bra att googla på.
här är en artikel specifikt om myter angående coronaviruset:
[länk]
Samma Agnes Wold som för en dryg vecka sen hyllade Tegnell och FHM för att dom hindrat smittan att ta sig in i Sverige?

Skärmdump av ett Twitter-inlägg av Agnes Wold som tackar svenska myndigheter och vårdpersonal för deras arbete under pandemin.
 
  • Gilla
  • Haha
NiklasN123 och 2 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
tror dig men skulle älskat en källa.
skall se om jag hittar den igen ,men ev kan jag ha hört det på de danska tv-nyheterna (kollar de ibland)
 
optimum
Agnes Wold ger jag inte mycket för
Hennes råd om att inte duscha för ofta
Hahaha
Jag är gift och lycklig i ett förhållande på över 30 år och skulle nog blivit kortare om jag följt hennes råd om att man ska lukt


"Dina chanser att få ragg minskar"


Nej jag vill inte lukta karl eller svett.

Och denna.

Skärmdump av en text som diskuterar effekten av handsprit på hälsa, med fokus på virus och bakterier.



 
optimum optimum skrev:
Du skojar
Normalt duschar väl alla minst en gång varje dag, eller?
Många duschar efter varje träningspass plus en gång till varje dag. De må vara normalt, men det är inte bra på något sätt. Man ska absolut inte duscha mer än en gång per dag om det inte är absolut nödvändigt. Så om du ska träna efter jobbet - hoppa över morgonduschen. Du kommer att må bättre. Och sparar miljön och klimatet samtidigt.
 
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
En film som förklarar varför man man måste vänt rätt länge innan man kan stänga ner samhället, och varför det är rätt för Spanien och Italien, men fel för tex de nordiska länderna och England i nuläget. Men kan bli rätt senare.
https://www.facebook.com/watch/?v=524528838460809
 
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
optimum
Anna_H Anna_H skrev:
Många duschar efter varje träningspass plus en gång till varje dag. De må vara normalt, men det är inte bra på något sätt. Man ska absolut inte duscha mer än en gång per dag om det inte är absolut nödvändigt. Så om du ska träna efter jobbet - hoppa över morgonduschen. Du kommer att må bättre. Och sparar miljön och klimatet samtidigt.
Nu var det inte miljön och klimatet utan att det skulle påverka immunförsvaret.
Då måst jag vara unik, både ren och fräsch som inte luktar svett men samtidigt väldigt sällan sjuk.

Kan jag tolka det som att jag har extremt bra chans att klara coronan och lukta trevligt?
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Visserligen ett sidospår, men detta med jämlikhet...
Jämlikhet handlar om klasser - jämställdhet handlar om kön ;)
 
  • Gilla
Nyfniken och 6 till
  • Laddar…
T
Anna_H Anna_H skrev:
En film som förklarar varför man man måste vänt rätt länge innan man kan stänga ner samhället, och varför det är rätt för Spanien och Italien, men fel för tex de nordiska länderna och England i nuläget. Men kan bli rätt senare.
[länk]
Exemplarisk video, tänk om alla kunde förstå denna enkla förklaring.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
L Lars48 skrev:
Nej, än så länge har vi inga symptom. Men en tredje person som reste med oss fick förkylningssymtom på 10de dagen. Alltså i Onsdags men hon mår bra nu och har inte haft feber heller. Jag fick ont i halsen på tredje dagen. Ingen av oss har lyckats övertyga vården att ta en test. Så att säga det vet vi om vi har fått viruset eller inte.
Enligt 1177 vi får röra oss fritt så länge vi inte har symtom. Vi sitter ändå i frivilligt hemkarantär medan jag jobbar hemifrån. Så ligger det till.
Ursäkta om jag har missat ditt tidigare inlägg.
Om du nu inte tror ett dugg på svenska regeringens insatser varför har du då tvingat familjen till hemkarantän inkl. dig själv?
 
T Thomas' skrev:
Exemplarisk video, tänk om alla kunde förstå denna enkla förklaring.
Ja. Bra i teorin. Men hur i hela friden tänker de göra för att få antalet fall att bromsa in? De åtgärder som tex Italien har gjort har ju haft 0 effect på att minska ökningstakten.
 
BirgitS
Nefrums Nefrums skrev:
Ja. Bra i teorin. Men hur i hela friden tänker de göra för att få antalet fall att bromsa in? De åtgärder som tex Italien har gjort har ju haft 0 effect på att minska ökningstakten.
När det gäller Italien så har sjukdomen flyttat mellan regioner, där det var värst först klarar man sig nu bra medan andra ställen har sin puckel nu.
 
T
Nefrums Nefrums skrev:
Ja. Bra i teorin. Men hur i hela friden tänker de göra för att få antalet fall att bromsa in? De åtgärder som tex Italien har gjort har ju haft 0 effect på att minska ökningstakten.
Det löser inget att sätta hela landet i karantän, stänga gränserna etc. Man skall lägga allt krut på att skydda dom gamla och dom som har underliggande sjukdomar.
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
När det gäller Italien så har sjukdomen flyttat mellan regioner, där det var värst först klarar man sig nu bra medan andra ställen har sin puckel nu.
Det är inte vad statestiken säger, den säger att det fortfarande ökar exponentiellt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.