2 358 374 läst ·
32 467 svar
2358k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Den hade jag läst tidigare.Anna_H skrev:
Ibland kan man hitta något bra men här fanns inget nytt.
Stackare är de som går på sådan myter hon beskriver.
Brukar ta en whisky på morgonen på utlandssemestrar mot magsjuka.
Nej det funkar inte, men jäkligt trevlig att smutta på ihop med en god bok på morgonen.
Dock har jag aldrig blivit magsjuk på semestrar men beror nog på disciplin vad man stoppar i sig och att rengöra händer innan man ska åta något snarare än en whisky.
Självbyggare
· SE4
· 3 301 inlägg
Verkar extremt, brukar nog duscha 1 gång i veckan. Varför ska man göra det dagligen?optimum skrev:
Tvättar dock armhålor, ansikte, skrev dagligen dock ej genom att ta en hel dusch.
Cyklar 64 km om dagen till jobbet så lite svettig blir jag dagligen.
Många duschar efter varje träningspass plus en gång till varje dag. De må vara normalt, men det är inte bra på något sätt. Man ska absolut inte duscha mer än en gång per dag om det inte är absolut nödvändigt. Så om du ska träna efter jobbet - hoppa över morgonduschen. Du kommer att må bättre. Och sparar miljön och klimatet samtidigt.optimum skrev:
En film som förklarar varför man man måste vänt rätt länge innan man kan stänga ner samhället, och varför det är rätt för Spanien och Italien, men fel för tex de nordiska länderna och England i nuläget. Men kan bli rätt senare.
https://www.facebook.com/watch/?v=524528838460809
https://www.facebook.com/watch/?v=524528838460809
Nu var det inte miljön och klimatet utan att det skulle påverka immunförsvaret.Anna_H skrev:
Många duschar efter varje träningspass plus en gång till varje dag. De må vara normalt, men det är inte bra på något sätt. Man ska absolut inte duscha mer än en gång per dag om det inte är absolut nödvändigt. Så om du ska träna efter jobbet - hoppa över morgonduschen. Du kommer att må bättre. Och sparar miljön och klimatet samtidigt.
Då måst jag vara unik, både ren och fräsch som inte luktar svett men samtidigt väldigt sällan sjuk.
Kan jag tolka det som att jag har extremt bra chans att klara coronan och lukta trevligt?
Exemplarisk video, tänk om alla kunde förstå denna enkla förklaring.Anna_H skrev:
Om du nu inte tror ett dugg på svenska regeringens insatser varför har du då tvingat familjen till hemkarantän inkl. dig själv?L Lars48 skrev:Nej, än så länge har vi inga symptom. Men en tredje person som reste med oss fick förkylningssymtom på 10de dagen. Alltså i Onsdags men hon mår bra nu och har inte haft feber heller. Jag fick ont i halsen på tredje dagen. Ingen av oss har lyckats övertyga vården att ta en test. Så att säga det vet vi om vi har fått viruset eller inte.
Enligt 1177 vi får röra oss fritt så länge vi inte har symtom. Vi sitter ändå i frivilligt hemkarantär medan jag jobbar hemifrån. Så ligger det till.
Ursäkta om jag har missat ditt tidigare inlägg.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
När det gäller Italien så har sjukdomen flyttat mellan regioner, där det var värst först klarar man sig nu bra medan andra ställen har sin puckel nu.Nefrums skrev:
Det löser inget att sätta hela landet i karantän, stänga gränserna etc. Man skall lägga allt krut på att skydda dom gamla och dom som har underliggande sjukdomar.Nefrums skrev: