2 360 927 läst ·
32 467 svar
2361k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det är nog inte troligt att gymnasisterna umgås klassvis under sommaren och många gymnasieskolor är rätt trånga inrättningar. Vi får hoppas på immunitet, d v s att de redan har varit sjuka eller har resistens från tidigare förkylningar så att det hela inte växer till vid skolstart. Idag tog Tegnell upp åldergruppen 19-20 igen som inkluderar gymnasister och deras något år äldre kompisar och partners på presskonferensen: "vi har sett en stor ökning på senare tid".BirgitS skrev:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Jag tyckte inte detta var helt relevant när jag skrev, tror tex det kommer ta många år innan ens våra relationer med Danmark är återställda, och då pratar vi om två länder med samma "färg" på regeringarna.Hyltran från Veglemyren skrev:
Eftersom jag bor i gränstrakten mot Danmark kan jag, anekdotist, säga att folks intresse för att "ta en tur till Danmark" har minskat avsevärt, man tycker helt enkelt mindre bra om landet. Vi har i Sydsvenskan kunnat läsa om att integrationen i Öresundsregionen störtdykt detta året, dessa skador är nog långsiktiga.
"No pre-existing disorders" och "looks like a healthy 21-year-old". Jag fortsätter tjata om det faktum att folk inte vet vad hälsa innebär. Visserligen är det bara huvud och axelpartiet som syns i bild men jag gissar på minst 20 kg övervikt (förmodligen mer) och prediabetes. Bara 12% av amerikanerna är metabolt friska, covid kommer slå extremt hårt mot befolkningen där och det har de myndigheter, big food och big pharma att "tacka" för. I Sverige är 14% feta (bmi över 30) och ca 500 000 har diabetes och enligt vissa uppskattningar ytterligare lika många har prediabetes. Det är ett mycket större problem än Corona är och Corona hade fått mycket mindre konsekvenser om folk hade varit metabolt friska.MultiMan skrev:
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Sällberg sade också att vi vet väldigt lite och att det möjligen kan vara testat på många fler.BirgitS skrev:
Jag tror inte det är svårt att hitta frivilliga bland tex militär eller intagna med en bra morot.
Jag gissar att så är fallet. För stor politisk risk annars.
Ja, eller så tar jag ett möte på plats med henne och frågar ansikte mot ansikte.KristinaRT skrev:
Förra året var lokalen överfylld på mötet, ståplats för många. Märkligt att bjuda in till stormöte när de tex inte hade gymnastik i gymnastiksalen eller bytte om och duschade förra terminen.
Eller så har någon av misstag gjort copy paste på förra årets kallelse. Nästa vecka lär jag veta mer.
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Eller ofrivilliga som blir kommenderade och därför inte kan ”finnas” i någon form av vetenskapliga artiklar som publiceras....Ulltand skrev:
En liten liten pudel
Tänk om man varit så framsynta under sportlovet!
"Han framhåller också att den globala spridningen av coronaviruset verkar ha avstannat något, men att det finns tecken på ökad spridning i Europa.
– Det börjar traska upp i allt raskare takt tyvärr, säger Anders Tegnell.
Han uppmanar därför svenskar som varit utomlands under semestern att jobba hemifrån under några dagar för att minska risken att smitta andra.
– Man ska tänka efter en extra sväng om man varit ute och rest, säger han.""
"Han framhåller också att den globala spridningen av coronaviruset verkar ha avstannat något, men att det finns tecken på ökad spridning i Europa.
– Det börjar traska upp i allt raskare takt tyvärr, säger Anders Tegnell.
Han uppmanar därför svenskar som varit utomlands under semestern att jobba hemifrån under några dagar för att minska risken att smitta andra.
– Man ska tänka efter en extra sväng om man varit ute och rest, säger han.""
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Vi får väl se om WHO lyckas få ut mer info.Ulltand skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...OMH8_Q0JjWJ2esc6Z6uRW8nniqWhEPZhvYaaLK9Wc6fnE
Här kan vi snacka om hårda bud!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zGdaO9/coronaviruset-tillbaka--auckland-stanger
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zGdaO9/coronaviruset-tillbaka--auckland-stanger