2 358 256 läst ·
32 467 svar
2358k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
jag känner glädje över att du/som jag har modifierat min åsikt över tid.Mikael_L skrev:
Jag har naturligtvis ingenting att skämmas över. Och det har inte du heller. Väl mött. E
jag har röstat på SD under de senaste tre valen. Sent ska syndaren vakna.
Innan var det mest V tyvärr.
vet inte riktigt vad Du menar.. jag menar vad jag skriver. Du har ju mitt riktiga namn?? Kommer ut och möter dig om du inte hittar. Men jag måste varna dig; Mitt kaffe är riktigt starkt..T Tabors39 skrev:Finns det någon liten möjlighet att du besitter förmågan att utveckla detta lite? Eller har du bara lite tråkigt så här på fredagskvällen och tänker att, ja vad tänker du? Jag piggar upp mig själv lite genom att hata lite på okända människor på www samtidigt som jag framställer mig själv som en .... (svårt att förstå vad du vill framstå som faktiskt)
du svär ju i kyrkan? Hur skulle polisen smyga omkring med 400 tolkar i släptåg..blackarrow skrev:
Varför klarar sig vissa länder bättre än andra?
Hur kan ett land som gränsar till kina vara ett av de länder som klarat sig bäst?
[How Did Vietnam Become Biggest Nation Without Coronavirus Deaths?]
Ingen nyhet direkt, artikeln är från 21/6, men lite intressant iaf. De har dock haft 2 dödsfall sen dess.
Ett helt annat land, annan kultur mm.
Man tog tidigt hotet på allvar. Insåg att med sina begränsade resurser skulle det bli total kaos om smittan fick fäste.
Hur skulle det gått till i Sverige för att få myndigheter att besöka varje hem för att fråga om någon är sjuk eller varit utomlands och sätta dessa i karantän?
Åtminstone två personer som tycker det går bra.
Sverige har 568 avlidna per miljon
USA har 480 avlidna per miljon
Hämtat från redovisning om coronaviruset https://www.worldometers.info/coronavirus/ 2020-08-04
Anders Tegnell ser dock att mer kunde gjorts vilket Trump troligen aldrig medger.
Ser man till antalet avlidna per miljon så har nog Trump rätt i sin kommentar som finns i angiven artikel om antalet avlidna per miljon invånare.
"– Jag tycker att vi gör väldigt bra ifrån oss, lika bra som vilket annat land som helst."
Källor till bilderna här ovan.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tegnell-sjalvkritisk-mer-atgarder-hade-behovts
https://www.aftonbladet.se/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ra-ifran-oss--andra-lander-har-enorma-utbrott
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sverige har 568 avlidna per miljon
USA har 480 avlidna per miljon
Hämtat från redovisning om coronaviruset https://www.worldometers.info/coronavirus/ 2020-08-04
Anders Tegnell ser dock att mer kunde gjorts vilket Trump troligen aldrig medger.
Ser man till antalet avlidna per miljon så har nog Trump rätt i sin kommentar som finns i angiven artikel om antalet avlidna per miljon invånare.
"– Jag tycker att vi gör väldigt bra ifrån oss, lika bra som vilket annat land som helst."
Källor till bilderna här ovan.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tegnell-sjalvkritisk-mer-atgarder-hade-behovts
https://www.aftonbladet.se/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ra-ifran-oss--andra-lander-har-enorma-utbrott
Resonemanget är obegripligt för mig.J Jocke Best skrev:
När man diskuterar bantning, är alla överens. Det krävs BÅDE motion och hälsosam mat. Likaså för hög trafiksäkerhet. BÅDE hjälm och försiktighet för cyklister, samt BÅDE blibälte och krockkudde för bilister. Etc.
Men när det gäller munskydd, ja då plötsligt är det ANTINGEN avstånd ELLER munskydd! Varför inte både och även här?
Staffan
Därför att det är avståndet som gör det. Munskyddet har ringa påverkan, mest för syns skull.Staffan2000 skrev:
Resonemanget är obegripligt för mig.
När man diskuterar bantning, är alla överens. Det krävs BÅDE motion och hälsosam mat. Likaså för hög trafiksäkerhet. BÅDE hjälm och försiktighet för cyklister, samt BÅDE blibälte och krockkudde för bilister. Etc.
Men när det gäller munskydd, ja då plötsligt är det ANTINGEN avstånd ELLER munskydd! Varför inte både och även här?
Staffan
Jag cyklar fortare och mer riskfyllt med hjälm än utan. Trots att man inte skall göra det. När jag åker skridskor åker jag mer aktivt med mer skydd än om jag bara har hjälm. Ser du mönstret?
Håller du avstånd behöver du inte munskydd. Så tillbaka till de ursprungliga rekommendationerna: Håll avstånd och tvätta händerna!
Håller du avstånd behöver du inte munskydd. Så tillbaka till de ursprungliga rekommendationerna: Håll avstånd och tvätta händerna!
+1, jag tycker det bra också.optimum skrev:
Åtminstone två personer som tycker det går bra.
[bild]
[bild]
Sverige har 568 avlidna per miljon
USA har 480 avlidna per miljon
Hämtat från redovisning om coronaviruset [länk] 2020-08-04
Anders Tegnell ser dock att mer kunde gjorts vilket Trump troligen aldrig medger.
Ser man till antalet avlidna per miljon så har nog Trump rätt i sin kommentar som finns i angiven artikel om antalet avlidna per miljon invånare.
"– Jag tycker att vi gör väldigt bra ifrån oss, lika bra som vilket annat land som helst."
Källor till bilderna här ovan.
[länk]
[länk]
[länk]
På bussen och på affären så klarar jag inte av att hålla avståndet hela tiden. Har jag och alla andra munskydd så ökar sannolikheten att man håller sig frisk (jag har iofs haft Covid-19 redan, men för alla andra).-RB- skrev:
Jag cyklar fortare och mer riskfyllt med hjälm än utan. Trots att man inte skall göra det. När jag åker skridskor åker jag mer aktivt med mer skydd än om jag bara har hjälm. Ser du mönstret?
Håller du avstånd behöver du inte munskydd. Så tillbaka till de ursprungliga rekommendationerna: Håll avstånd och tvätta händerna!
Jag tror dock fortfarande att man inte är ute efter att minimera smittan utan bara vill hålla den på lagom nivå. Annars hade man inte lättat på reglerna inför semestern.
Lustigt nog är hjälm och cykel en mycket bra liknelse. Det finns forskning som tyder på att cyklister med hjälm är med riskbenägna än de utan skydd.Staffan2000 skrev:
Resonemanget är obegripligt för mig.
När man diskuterar bantning, är alla överens. Det krävs BÅDE motion och hälsosam mat. Likaså för hög trafiksäkerhet. BÅDE hjälm och försiktighet för cyklister, samt BÅDE blibälte och krockkudde för bilister. Etc.
Men när det gäller munskydd, ja då plötsligt är det ANTINGEN avstånd ELLER munskydd! Varför inte både och även här?
Staffan
https://www.pressreader.com/sweden/modern-psykologi/20160406/281578059795700
(Tog bara första träffen när jag googlade, vet att ”hjälmtråden” på happyride.se forum är nästan lika lång som denna coronatråd)
Ooops, det var ett hopp, kan man säga.E Erik Salhammar skrev:
Jag lovade att redovisa mitt när du meddelat ditt.
Så jag gjorde som de flesta unga, röstade ungefär som föräldrarna, så det blev mest S under de första valen efter jag fyllt 18. Jag minns faktiskt inte tydligt, jag kan ha lagt någon röst åt V eller FP (folkpartiet som det hette då) åtminstone hade jag sådana funderingar ibland.
Fr.o.m valet 1991 så röstskolkade jag dock fram tills för 3 val sedan.
Då insåg jag att en ickeröst är en halv röst på SD, så jag kände mig tvungen att återvända till valurnorna.
Och det har blivit C och L sedan dess.
Jag har en liten socialistådra i mig, jag anser att en viss mån av socialism är nödvändigt för ett bra och stabilt samhälle.
Men att rösta på S ligger för mig mycket långt borta, det blir för mycket och för mycket annat med i paketet där.
Jag kommer troligen hålla mig kvar på högerkanten i resten av mitt liv misstänker, mest i liberal riktning då jag värderar mänskliga fri och rättigheter högt.
Och när jag diskuterar med socialdemokrater så låter jag som regel som värsta råkapitalisten/moderaten och ibland t.o.m som en SD'are.
När jag diskuterar med folk på högerkanten tror de att jag är sosse, V eller MP.
I tanken kan jag rätt obehindrat röra mig runt bland alla slags ideér, det mynnar dock ut i att jag alltmer rotar mina åsikter (samtidigt som de naturligtvis flyttas en aning hela tiden).
Det var exakt det som prövades, om man följt gällande lagstiftningUlltand skrev:
"Det innebär också att forskningen inte heller har följt lagens bestämmelser om information till forskningspersoner och krav på samtycke – en förutsättning för att ett sådant forskningsprojekt ska kunna godkännas."
https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2020/08/covidstudie-olaglig-enligt-etiknamnd/
Man tog alltså och radade upp sådana man kände, som ville bli testade för Covid-19, i en trång tvättstuga i en bostadsrättsförening och tog blodprov på allihop.Ulltand skrev:
Vilka tror du kommer vara de första att anmäla sig för sådan här provtagning då? Jo, dels de som känner sig sjuka men även de som är i riskgrupp och är rädda för att dö. Är det klyftigt att blanda dessa två grupper i en stor virus-tombola? Nä. Det är helt huvudlöst.
Det är ju inte utan att man blir nyfiken på vem som ligger bakom den här forskningen. Och se, det är en av de där 22 genierna som skrev en debattartikel men inte kunde hålla reda på siffrorna.
Det hade varit på sin plats med i alla fall en prövning.