2 356 990 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vi har väl alla sett bilderna på detta virus:
Men för mig framstår det mest som något ritat i Corel Draw eller liknande.
Hur ser viruspartiklarna egentligen ut?
Den borde väl kunna ses i ett elektronmikroskop?
Hur stor är den?
Vilka atomer/molekyler är den uppbyggd av?
Men för mig framstår det mest som något ritat i Corel Draw eller liknande.
Hur ser viruspartiklarna egentligen ut?
Den borde väl kunna ses i ett elektronmikroskop?
Hur stor är den?
Vilka atomer/molekyler är den uppbyggd av?
https://images.app.goo.gl/sK3L4dPKmPpTYRQXAKnockOnWood skrev:
Det är ett antal proteiner som ger membran, taggar och internt en RNA-sträng.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Det var hon som slutade efter tre veckor på posten?blackarrow skrev:
Att hävda något annat än att FHM satsade/satsar på flockimmunitet är bara fånigt.
Dubbelfel. Det var Harriet Wallberg som var testkoordinator i tre veckor. https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/harriet-wallberg-har-slutat-som-nationell-testkoordinator/Hyltran från Veglemyren skrev:
Och FHM satsar inte på flockimmunitet, man VÄNTAR på den - precis som hela världen. Det är nämligen det enda sättet som viruset kan stoppas på, om du missat det. Sedan kan immuniteten uppstå på flera sätt, genom vaccination och genom att tillräckligt många fått sjukdomen och blivit immuna så att den inte sprids vidare i samma takt.
Du har rätt i att det är en illustration (finns på Wiki, från NYT) ritad efter strukturinformation av virusets olika delar. I transmissionselektronmikroskopi (TEM) ser det mer ut så här (färgerna är tillagda):KnockOnWood skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://en.wikipedia.org/wiki/Sever...#/media/File:Novel_Coronavirus_SARS-CoV-2.jpg
Här är det vetenskapliga underlaget för Spike proteinets utseende/form/struktur, de röda sakerna i illustrationen som du klistrade in och de som gör att man ser som en corona kring viruspartikeln i TEM:
https://science.sciencemag.org/content/367/6483/1260.full
Tragiskt när flera här lägger sin kraft på att hitta sakfel i vad andra skriver och samtidigt är helt blinda för att den strategi vi valt medfört att mer än 5500 avlidit.
Om ni lade samma energi i att se verkligheten utanför ert rum och se vad som har hänt.
Jag kommer inte rada upp massa argument för de kommer återigen bara angripas av de som vägrar se felet i att vi har så många fler avlidna än våra grannländer. Av de som verkar se det som sin livsuppgift att hitta fel.
Öppna ögonen och se själva vad som händer.
Läs vad som skrivs om vår ekonomi och våra konkurser.
Läs om vad andra anser om oss, andra länder och WHO.
Läs vad Annika Linde har skrivit om detta tidigare.
Fundera över vem som ska betala kalaset, redan nu börjar man pilla på pensionärernas pengar.
Flockimmunitet hit flockimmunitet dit.
"Vaccin kommer inte fungera", "vaccin kommer fungera", "vaccin är farligt".
Tycker ni verkligen detta är ok?
Nej svara inte mig. Svara er själva.
Om ni lade samma energi i att se verkligheten utanför ert rum och se vad som har hänt.
Jag kommer inte rada upp massa argument för de kommer återigen bara angripas av de som vägrar se felet i att vi har så många fler avlidna än våra grannländer. Av de som verkar se det som sin livsuppgift att hitta fel.
Öppna ögonen och se själva vad som händer.
Läs vad som skrivs om vår ekonomi och våra konkurser.
Läs om vad andra anser om oss, andra länder och WHO.
Läs vad Annika Linde har skrivit om detta tidigare.
Fundera över vem som ska betala kalaset, redan nu börjar man pilla på pensionärernas pengar.
Flockimmunitet hit flockimmunitet dit.
"Vaccin kommer inte fungera", "vaccin kommer fungera", "vaccin är farligt".
Tycker ni verkligen detta är ok?
Nej svara inte mig. Svara er själva.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Hur ska jag formulera mig så att det inte går att missförstå mig?B b8q skrev:Och FHM satsar inte på flockimmunitet, man VÄNTAR på den - precis som hela världen. Det är nämligen det enda sättet som viruset kan stoppas på, om du missat det. Sedan kan immuniteten uppstå på flera sätt, genom vaccination och genom att tillräckligt många fått sjukdomen och blivit immuna så att den inte sprids vidare i samma takt.
FHM väntar på att uppnå naturlig folkimmunitet därför att de ser till så att alla blir smittade genom sina verkningslösa ”åtgärder”.
Om FHM VERKLIGEN ville att så många som möjligt skulle bli smittade så snabbt som möjligt för att uppnå naturlig flockimmunitet fortast möjligt, så har man ju gjort helt fel hittills.Hyltran från Veglemyren skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 289 inlägg
Nu får du börja tänka till lite innan du skriver, ta ett par djupa andetag.Hyltran från Veglemyren skrev:
Förstår att du skriver i affekt och är upprörd, men ta ett par steg tillbaka. Kanske ta en paus från den här tråden till imorgon?
Jag har en kollega som är precis likadan, slänger ur sig vadsomhelst så snabbt som möjligt, utan någon som helst koll. Hon resonerar så att "Ja men om det är fel kommer ju någon att rätta det, på det här viset sparar jag en massa tid".useless skrev:
En så kallad full Giesecke. (Jag är intellektuellt lite där också vissa dagar.)Mikael_L skrev:
Men beslutet att sänka världsekonomin har en mängd viktiga länder redan tagit och många av dem i vår närhet. Att lilla Sverige försöker gå en medelväg med lite halvnedstängning lär inte rädda vår exportberoende ekonomi. Den styrs av andras beslut.
Det som oroar mig är hur mycket "pariah state" vi kommer att bli. T ex tyskarna känner sig väldigt svikna av oss; deras lilla gulliga nordliga idealsamhälle verkar ha nåt tonåren och början med tunga droger. NYT driver nästan daglig kampanj mot oss och de är inte ensamma. Vi har genom vårt agerande svikit världen och världens tilltro till oss står inte på topp.
Det går inte då tråden är full av de som inte ser att kejsaren är naken.Hyltran från Veglemyren skrev:
Syftar givetvis på boken "Kejsarens nya kläder" och dess sensmoral.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kejsarens_nya_kläder