2 361 302 läst ·
32 467 svar
2361k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Nu är inte DN någon seriös källa.Ulltand skrev:
Men det vore intressant med siffror. Hur många anhöriga. Vad har dessa läkare gjort gör att minimera att detta sker?
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Vi vet inte än processer pågår jag tror att Göstas lex Maria anmälan är det som blir färdig först. Det andra som Tallinger håller på med kan ta mer än tio år. Och när det är klart blir det intressant att bummpa tråden.Mikael_L skrev:
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Varför skulle vi inte tro på det? Det är uppenbart att det går att piska ner viruset och då även så att det försvinner helt i ett land.Mikael_L skrev:
Du är den första jag läser som inte säger sig tro på det. Har du n
Du verkar ha koll, vad exakt är det han "håller på med"?Hyltran från Veglemyren skrev:
I analogin med skogsbranden ser jag inte att det är samma skogsbrand ifall det tar eld i samma skog några år senare.B Byggdjuret skrev:
Men däremot ifall det verkligen verkar som att det är helt släckt, det har regnat och allt, men trots allt så pyr det lite nere i marken under någon stubbe och så blossar branden upp igen några dagar senare, kanske någon vecka t.o.m
Och det är precis så jag misstänker att det är i Nya Zeeland, det ser inte ut som att det finns något alls, men i verkligheten sprids det lite i låg hastighet och asymptomatiskt för att plötsligt blossa upp igen som ett nytt utbrott.
edit:
Vi vet numera att det skedde en ganska stor smittspridning i våra länder, i några månader, utan att man märkte något utbrott ...
/edit
Och i övrigt kommer de bli tvungen att för all framtid skära av precis all kontakt med hela omvärlden.
Det är kanske Nya zeelänningar vi ska skicka på första bemannade mars-färden, den där ingen kommer få komma tillbaka till jorden.
Redigerat:
Ebola är lite speciellt (samma med MERS).Ulltand skrev:
Man får antagligen stopp, på det viset att man lyckas få samtliga människor friska och smittfria (eller så har de dött) men själva reservoaren för viruset hittar vi i djurriket, apor är väl hetaste kandidaten.
I skogsbrandsanalogin så är det väl som att den eviga lågan på den okände soldatens grav ligger ute i skogen, så till att den ganska sällan antänder skogen, men det händer tyvärr lite då och då.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Eftersom att jag inte riktigt har koll så utrycker jag mig lite vagt där.T tanaris skrev:
Några anhörig till avlidna, Tallinger och lite mer vård personal anser att någon/några i Sverige har kringgått de mänskliga rättigheterna när det gäller sjukvård. Uppfattade jag det som och de har anlitat en jurist (”a super lawyer” Tallingers ord
Om du är mer intresserad så kolla dr whistleblower Tallinger på youtube. Och han säger sig ha en hemsida också.
https://m.youtube.com/channel/UCPi09ewi9RSkDwT2fsSsxKg
Bevisa nu var jag så ofta skriver att FHM är värdelösa.B Byggdjuret skrev:
Ge katten i att tillskriva mig lögner.
Du hittar troligen mer om där jag lovordar dem för en del av råden som troligen har gjort att smittspridningen dämpats.
Att jag tar upp besöksnäringens uteblivna råd och rekommendationer är för att vi befinner oss mitt i den perioden där svenskarna har semester och då är dessa branscher väldigt måna om att kunna erbjuda säker vistelse.
Och det skamliga i FHM angående detta är att de smet ifrån sitt utlovade löfte. 3/6 skulle det komma.
Att du inte fattar en så enkel sak är skrämmande. Att du kanske ogillar semester är din sak men vi är många som njuter av den och då vill se att den sker på ett sätt som gör att vi inte behöver se en eskalerande smitta lagom till de flesta återvänder till sina arbeten och skolorna börjar igen.