2 360 822 läst ·
32 467 svar
2361k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Varför skulle detta på verka vad folk tycker om oss har jag svårt att se.optimum skrev:
Intressant för då kanske du förstår vad jag skriver om som du klagar på.B Byggdjuret skrev:
Här får du en länk så kan du själv läsa.
https://www.who.int/dg/speeches/det...-the-media-briefing-on-covid-19---1-july-2020
Lite utdrag
"Find, isolate, test and care for every case, trace and quarantine every contact, equip and train health workers and educate and empower communities to protect themselves and others.
Not testing alone. Not physical distancing alone. Not contact tracing alone. Not masks alone. Do it all."
"However, we are concerned that some countries have not used all the tools at their disposal and have taken a fragmented approach.
These countries face a long, hard road ahead."
Jag hoppas du kan läsa och förstå texten på engelska annars kanske någon kan hjälpa dig med det.
Lång tråd, låtom oss nu inte förlora oss i den utan komma ihåg grundtesen:
Giesecke/Tegnells strategi var felaktigt riktad mot vanlig influensa och inte pandemi. Därför gick det så fruktansvärt tragiskt snett.
Och har fortsatt så.
Så FHM sekten får kämpa hårt i motvinden.
Deras influens spelar som tur är en liten roll. Vi har en stor omvärld omkring oss som ser fakta och stänger sina gränser mot Sverige. Det går inte att förklara bort med vulgärpropaganda som ”ingen överdödlighet”. Gäller även Grekland.
Giesecke/Tegnells strategi var felaktigt riktad mot vanlig influensa och inte pandemi. Därför gick det så fruktansvärt tragiskt snett.
Och har fortsatt så.
Så FHM sekten får kämpa hårt i motvinden.
Deras influens spelar som tur är en liten roll. Vi har en stor omvärld omkring oss som ser fakta och stänger sina gränser mot Sverige. Det går inte att förklara bort med vulgärpropaganda som ”ingen överdödlighet”. Gäller även Grekland.
Nej, nu har du fel igen.K Kreutzer skrev:
Det var åtgärdsprogrammet mot epidemi man följt.
Och det har inte gått fruktansvärt tragiskt snett.
Det är ingen vulgärpropaganda, utan helt vetenskapligt erkända metoder.K Kreutzer skrev:
Det är du som sysslar med vulgärpropaganda. Tack för att du bjöd på ett bra namn på din insats.
Du får försöka igen.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
På vilket sätt tror du det försämrar folks syn på Sverige? För att ett resebolag skulle ha bluffat?optimum skrev:
Bluffen med resa till Grekland.
Hörde det precis på TV4.
Där fick man tillstånd att landa med ett plan från Sverige i Grekland. TUI,
Med massor med turister.
Och hur gick det till?
Jo man hade gått ut med att planet hade med sig journalister och tjänstemän för resebolagen samt några få turister.
Inte massa turister.
Andra resebolag är nu sura för att de inte får tillstånd att landa i Grekland. Exempelvis Apollo och SAS flyg som ställts in.
Troligen går det inte köra samma bluff igen.
Se inte nog med att vi bedöms som riskområde för coronan, nu att vi bluffar också.
Ja jösses, mycket ska man höra innan öronen trillar av.
:
Källa, TV4 nu på morgonen 5:e juli ca kvart över 8 på morgonen.
Edit: rättat miss med datum.
Det säger mer om Grekland som land.
Sen vet vi inte vad som sagts.
Media älskar att överdriva..
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 846 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 846 inlägg
Över 5000 döda svenskar håller nog inte med i din analys, men tyvärr kan ju de avlidna inte prata för sig själva. Bekvämt för de ansvariga.Mikael_L skrev:
Nej, nu har du fel igen.
Det var åtgärdsprogrammet mot epidemi man följt.
Och det har inte gått fruktansvärt tragiskt snett.
Det är ingen vulgärpropaganda, utan helt vetenskapligt erkända metoder.
Det är du som sysslar med vulgärpropaganda. Tack för att du bjöd på ett bra namn på din insats.
Du får försöka igen.
Vad vet du om det?T tanaris skrev:Nej, det är inte landsförräderi. Det spelar inte främmande makt i händerna på något sätt. Det är illa, men det finns ingen som helst anledning att använda irrelevanta kraftuttryck som landsförräderi, ättestupa, folkmord och annat. Det är i bästa fall fånigt, och i värsta fall faktiskt någon form av just landsförräderi.
Rent teoretiskt kan en global maktelit alt. Kina infiltrera, korrumpera västländer att bland annat montera ner sin beredskap.
Syftet kan vara att skapa stora problem vid krissituationer.
Målet kan vara att skapa oro inför 2020 valet i USA eller att man har information om börsraset innan det sker och säljer högt och köper lågt. Eller båda.
Att tro att korruption, spionage, sabotage och infiltration inte sker i Sverige är naivt.
Allt som är möjligt att göra är redan gjort.
Om detta påstående som diskuteras är sant eller inte är klart upp för debatt, men det är stor skillnad på tro och fakta.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Gör om gör rätt...K Kreutzer skrev:Lång tråd, låtom oss nu inte förlora oss i den utan komma ihåg grundtesen:
Giesecke/Tegnells strategi var felaktigt riktad mot vanlig influensa och inte pandemi. Därför gick det så fruktansvärt tragiskt snett.
Och har fortsatt så.
Så FHM sekten får kämpa hårt i motvinden.
Deras influens spelar som tur är en liten roll. Vi har en stor omvärld omkring oss som ser fakta och stänger sina gränser mot Sverige. Det går inte att förklara bort med vulgärpropaganda som ”ingen överdödlighet”. Gäller även Grekland.
Ska du skrika ner fhm så får du läsa på först.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Nu vet jag inte vad det här rör corona.S DanielF skrev:Vad vet du om det?
Rent teoretiskt kan en global maktelit alt. Kina infiltrera, korrumpera västländer att bland annat montera ner sin beredskap.
Syftet kan vara att skapa stora problem vid krissituationer.
Målet kan vara att skapa oro inför 2020 valet i USA eller att man har information om börsraset innan det sker och säljer högt och köper lågt. Eller båda.
Att tro att korruption, spionage, sabotage och infiltration inte sker i Sverige är naivt.
Allt som är möjligt att göra är redan gjort.
Om detta påstående som diskuteras är sant eller inte är klart upp för debatt, men det är stor skillnad på tro och fakta.
Men gillar du aluminiumfolie?
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Man har epidemiberedskap och epidemiplaner för att hantera just epidemier, och det är just för att de är epidemier som folk dör. Våra åtgärder har ju räddat 30.000 liv, så det är ju inte dåligt alls.MultiMan skrev:
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Du får gärna berätta varför jag ska läsa den. Det var min frågeställningoptimum skrev:
Intressant för då kanske du förstår vad jag skriver om som du klagar på.
Här får du en länk så kan du själv läsa.
[länk]
Lite utdrag
"Find, isolate, test and care for every case, trace and quarantine every contact, equip and train health workers and educate and empower communities to protect themselves and others.
Not testing alone. Not physical distancing alone. Not contact tracing alone. Not masks alone. Do it all."
"However, we are concerned that some countries have not used all the tools at their disposal and have taken a fragmented approach.
These countries face a long, hard road ahead."
Jag hoppas du kan läsa och förstå texten på engelska annars kanske någon kan hjälpa dig med det.
Den vill jag ha svar på innan jag läser nånting.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 155 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 155 inlägg
Du får tycka vad du vill men då det bara är en åsikt är det fel att påstå att det är verkligheten och anklaga tanaris för att ha fel, som du gjorde i inlägg #20692.optimum skrev:
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Kanske bra om du såg på TV så kan man även se och höra en journalist i Grekland som frågar vad man gör där till en av turisterna som kommer in på flygplatsen där som visades på TV4 nu på morgonen.B Byggdjuret skrev:
Kommer inte återge texten för då kommer några förnekare här omgående hitta något stavfel att hacka på.
Tänk om fler öppnade ögonen och såg vad som händer.
Visst i du får givetvis få fortsätta tro att det är Greklands fel att de gick på bluffen.
Har du läst texten från WHO ännu?