2 360 342 läst ·
32 467 svar
2360k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Och resultatet ser vi nu. Pestförklarade i många länder. Med väldigt hög dödlighet och med tjänstemän som sätter upp regler utan något tjänstemannaansvar. Att vi inte följer WHO:s råd gör oss bara till ännu mer konstiga i andras uppfattning om oss.B Byggdjuret skrev:Tja jag vet att who är världsomspännande. Det hörs liksom på namnet.
Men jag tycker ändå inte att Who ska ge råd om hur man gör sin egen mask.
Du vet tydligen bättre en fhm så....
Så då jämnar det ut sig...
Jag älskar människor som sitter och tror att de är bättre än andra. Här sitter man och är övertygad om att man skulle vara med och styra ett land bättre än en fhm. Är inte de ganska kaxigt?
FHM styr Sverige tillsammans med regeringen när det gäller corona. Det är unikt för Sverige att låta experterna styra.
En mask är väl inget konstigt om den ska skydda andra. Det är som social distans. Att hindra att salivdroppar som bär virus ska nå andra människors ansikte.
Att skydda sig själv krävs helt andra saker än att skydda andra.
Kallar du det för att jag skulle vara expert så är du på en väldigt låg nivå.
Att WHO ger råd hur mask kan tillverkas är för att många saknar möjlighet att få tag på en fabrikstillverkad. Ungefär som Sverige där det är nästan hopplöst att få tag på en mask numera. Men även i utvecklingsländer där folk har dåligt ställt så kan det vara ett sätt att förhindra smittspridning.
Du verkar veta mer än hela WHO. ???
Har du läst det jag återgett från deras presskonferens 1:a juli? Rätt så intressant och vi pekas ut där.
Nej de säger inte Sverige men man förstår att det är oss de pekar på som inte kan hantera detta.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Om du testar att läsa det jag skriver nästa gång istället...optimum skrev:
Och resultatet ser vi nu. Pestförklarade i många länder. Med väldigt hög dödlighet och med tjänstemän som sätter upp regler utan något tjänstemannaansvar. Att vi inte följer WHO:s råd gör oss bara till ännu mer konstiga i andras uppfattning om oss.
En mask är väl inget konstigt om den ska skydda andra. Det är som social distans. Att hindra att salivdroppar som bär virus ska nå andra människors ansikte.
Att skydda sig själv krävs helt andra saker än att skydda andra.
Kallar du det för att jag skulle vara expert så är du på en väldigt låg nivå.
Att WHO ger råd hur mask kan tillverkas är för att många saknar möjlighet att få tag på en fabrikstillverkad. Ungefär som Sverige där det är nästan hopplöst att få tag på en mask numera. Men även i utvecklingsländer där folk har dåligt ställt så kan det vara ett sätt att förhindra smittspridning.
Du verkar veta mer än hela WHO. ???
Har du läst det jag återgett från deras presskonferens 1:a juli? Rätt så intressant och vi pekas ut där.
Nej de säger inte Sverige men man förstår att det är oss de pekar på som inte kan hantera detta.
Eftersom du är så bra på att klaga på FHM. Så antog jag att du visste vad som var rätt. Men du är en baksäte förare. Klagar en massa men gör inget själv.
Du lyssnar på Who. Säger att fhm inte följer dessa. Men har du brytt dig att ta reda på varför fhm tar de beslut som de gör. Alla länder gör olika, alla länder är olika.
Sen är det inte Tegnell som fattar besluten det är en hel myndighet.
Men det visste du väl redan.
Who är som du vet världsomspännande. Det går inte alltid följa deras råd rakt av. Du verkar sätta sig in i vissa saker om corona. Men har du satt dig in helt i fhms och regeringens tankar kring hur de ska arbeta?
Eftersom du klagar på dessa borde du ha gjort det.
Sen så om man sitter å klagar då borde det innebära att du kan göra deras jobb bättre
Har du läst WHO texten från deras presskonferens än?B Byggdjuret skrev:Om du testar att läsa det jag skriver nästa gång istället...
Eftersom du är så bra på att klaga på FHM. Så antog jag att du visste vad som var rätt. Men du är en baksäte förare. Klagar en massa men gör inget själv.
Du lyssnar på Who. Säger att fhm inte följer dessa. Men har du brytt dig att ta reda på varför fhm tar de beslut som de gör. Alla länder gör olika, alla länder är olika.
Sen är det inte Tegnell som fattar besluten det är en hel myndighet.
Men det visste du väl redan.
Who är som du vet världsomspännande. Det går inte alltid följa deras råd rakt av. Du verkar sätta sig in i vissa saker om corona. Men har du satt dig in helt i fhms och regeringens tankar kring hur de ska arbeta?
Eftersom du klagar på dessa borde du ha gjort det.
Sen så om man sitter å klagar då borde det innebära att du kan göra deras jobb bättre
Nej, det är inget krav, (tycker jag).B Byggdjuret skrev:
För att göra det tydligt kan det också betyda att man vet någon annan som skulle gjort det bättre. Och jag tycker man har rätt att klaga även utan att veta någon som skulle gjort det bättre.
Däremot är det vettigt att ens klagan har substans, och inte är orättfärdigt ...
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 844 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 844 inlägg
På förekommen anledning:
No one knows what it's like
To be the bad man
To be the sad man
Behind blue eyes
No one knows what it's like
To be hated
To be fated
To telling only lies
But my dreams
They aren't as empty
As my conscience seems to be...
No one knows what it's like
To be the bad man
To be the sad man
Behind blue eyes
No one knows what it's like
To be hated
To be fated
To telling only lies
But my dreams
They aren't as empty
As my conscience seems to be...
Bluffen med resa till Grekland.
Hörde det precis på TV4.
Där fick man tillstånd att landa med ett plan från Sverige i Grekland. TUI,
Med massor med turister.
Och hur gick det till?
Jo man hade gått ut med att planet hade med sig journalister och tjänstemän för resebolagen samt några få turister.
Inte massa turister.
Andra resebolag är nu sura för att de inte får tillstånd att landa i Grekland. Exempelvis Apollo och SAS flyg som ställts in.
Troligen går det inte köra samma bluff igen.
Se inte nog med att vi bedöms som riskområde för coronan, nu att vi bluffar också.
Ja jösses, mycket ska man höra innan öronen trillar av.
:
Källa, TV4 nu på morgonen 5:e juli ca kvart över 8 på morgonen.
Edit: rättat miss med datum.
Hörde det precis på TV4.
Där fick man tillstånd att landa med ett plan från Sverige i Grekland. TUI,
Med massor med turister.
Och hur gick det till?
Jo man hade gått ut med att planet hade med sig journalister och tjänstemän för resebolagen samt några få turister.
Inte massa turister.
Andra resebolag är nu sura för att de inte får tillstånd att landa i Grekland. Exempelvis Apollo och SAS flyg som ställts in.
Troligen går det inte köra samma bluff igen.
Se inte nog med att vi bedöms som riskområde för coronan, nu att vi bluffar också.
Ja jösses, mycket ska man höra innan öronen trillar av.
:
Källa, TV4 nu på morgonen 5:e juli ca kvart över 8 på morgonen.
Edit: rättat miss med datum.
Eller så kan man se det som att Greklands myndigheter ser inga problem att rakt upp och ner ger tillstånd till Sverige att flyga ner ett helt flygplan så länge de får uppmärksamhet för att de öppnat upp sina turistorter. Vad vi redan känner till sedan länge är att money talks, och turistorterna kommer ta in varenda människa på två ben så länge de får in pengar. Det är ju inte Sverige/TUI som bluffat, de har kört ett marknadsföringsknep för att komma före sina konkurrenter. Det är ju inget som säger att andra länder inte gör likadant. Du måste sätta dig in i de texter du läser hörru.optimum skrev:
Bluffen med resa till Grekland.
Hörde det precis på TV4.
Där fick man tillstånd att landa med ett plan från Sverige i Grekland. TUI,
Med massor med turister.
Och hur gick det till?
Jo man hade gått ut med att planet hade med sig journalister och tjänstemän för resebolagen samt några få turister.
Inte massa turister.
Andra resebolag är nu sura för att de inte får tillstånd att landa i Grekland. Exempelvis Apollo och SAS flyg som ställts in.
Troligen går det inte köra samma bluff igen.
Se inte nog med att vi bedöms som riskområde för coronan, nu att vi bluffar också.
Ja jösses, mycket ska man höra innan öronen trillar av.
:
Källa, TV4 nu på morgonen 5:e juli ca kvart över 8 på morgonen.
Edit: rättat miss med datum.
Ingen text var på TV4J Jocke Best skrev:Eller så kan man se det som att Greklands myndigheter ser inga problem att rakt upp och ner ger tillstånd till Sverige att flyga ner ett helt flygplan så länge de får uppmärksamhet för att de öppnat upp sina turistorter. Vad vi redan känner till sedan länge är att money talks, och turistorterna kommer ta in varenda människa på två ben så länge de får in pengar. Det är ju inte Sverige/TUI som bluffat, de har kört ett marknadsföringsknep för att komma före sina konkurrenter. Det är ju inget som säger att andra länder inte gör likadant. Du måste sätta dig in i de texter du läser hörru.
Öronen fungerar ännu.
Se dig i spegeln. Du läste inte hela mitt inlägg för där fanns angivet att källan var från TV4J Jocke Best skrev:
Har du den text du påstod jag borde läsa bättre som handlar om flyget som fick landa i Grekland så är jag intresserad.
Jag är intresserad om du har mer fakta i detta fallet för jag tror det kommer diskuteras mer.
Jag antar att du vet exakt vad som sagts mellan TUI och grekiska regeringen, eftersom du uttalar dig så tvärsäkert. Själv vet jag inte det, så du kan väl berätta?optimum skrev:
Bluffen med resa till Grekland.
Hörde det precis på TV4.
Där fick man tillstånd att landa med ett plan från Sverige i Grekland. TUI,
Med massor med turister.
Och hur gick det till?
Jo man hade gått ut med att planet hade med sig journalister och tjänstemän för resebolagen samt några få turister.
Inte massa turister.
Andra resebolag är nu sura för att de inte får tillstånd att landa i Grekland. Exempelvis Apollo och SAS flyg som ställts in.
Troligen går det inte köra samma bluff igen.
Se inte nog med att vi bedöms som riskområde för coronan, nu att vi bluffar också.
Ja jösses, mycket ska man höra innan öronen trillar av.
:
Källa, TV4 nu på morgonen 5:e juli ca kvart över 8 på morgonen.
Edit: rättat miss med datum.
Jag är ledsen, har glömt att folk tittar på ångtv fortfarande. Jag läser oftast på respektive site. Återkommer med länk.
Det finns ett tiotal artiklar om detta men en här från gp.se
https://www.gp.se/ekonomi/svenska-charterturister-väcker-ilska-i-grekland-1.30849004
– Greklands turistminister har gett okej för den här flighten och förutsättningen för det var att det inte bara var resegäster, utan också en del människor som jobbar med turism och journalistik och den kvoten har vi uppfyllt, säger Adam Györki, kommunikationschef på TUI, till TV4
Det finns ett tiotal artiklar om detta men en här från gp.se
https://www.gp.se/ekonomi/svenska-charterturister-väcker-ilska-i-grekland-1.30849004
– Greklands turistminister har gett okej för den här flighten och förutsättningen för det var att det inte bara var resegäster, utan också en del människor som jobbar med turism och journalistik och den kvoten har vi uppfyllt, säger Adam Györki, kommunikationschef på TUI, till TV4
Redigerat:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Siffrorna är tillräckligt korrekta för att det ska duga åt WHO.B Byggdjuret skrev:Det här väldigt tydligt en sak. Att de siffror som nämns inte stämmer med verkligheten. Eftersom man inte har en aning om hur bra de är de hemmagjorda.
Men det här speglar ett stort problem
Med ett masktvång. Eftersom det inte finns några krav på munskydden så blir även nyttan lidande. Om man ska ett masktvång måste de även kräva vilket skydd det ska ge.
Den synen att allt är bättre än inget.
Är enligt mig inget godkänt resonemang om fhm skulle fundera på masktvång.
Om man skulle tvinga en att bära munskydd då måste man ställa krav.
Men då det alltså bättre att jag håller toapapper framför munnen.
Det roliga är att man ser desperationen lysa starkt när man tycker att ett hemma gjort är bättre än inget... Det innebär att munskydden som fröknarna Hilton har är okej....
Haha, det är ju lite humor av TUI att köra en "trojansk häst" mot Greklandoptimum skrev:
Se dig i spegeln. Du läste inte hela mitt inlägg för där fanns angivet att källan var från TV4
Har du den text du påstod jag borde läsa bättre som handlar om flyget som fick landa i Grekland så är jag intresserad.
Jag är intresserad om du har mer fakta i detta fallet för jag tror det kommer diskuteras mer.
Men väldigt fult gjort!
Tänk om de får en spridning av Corona nu i Grekland.