2 356 184 läst ·
32 467 svar
2356k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ja. det är oerhört svårt att inte ta sig i ansiktet.trähandtag skrev:
Liten spaning. Har storhandlat 2 ggr senaste månaden på City Gross. Ca 2 dagar senare får jag/vi mild förkylningssymptom, med typ 0,5 gr feber, lite ont i halsen mm. Håller avstånd och kan inte komma på någon situation där närhet har förekommit. Har med mig sprit o tvättar naturligtvis händerna efter besöker vid hemkomst. Ändå får jag förkylningssymptom! Är det så att virus hänger som en osynlig dimma i lokalerna? ...eller är det vi har så svårt att låta bli att ta oss i ansiktet?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 075 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 075 inlägg
Jag hade det definitivt, jag gick omkring med handskar i två månader, så fort jag var utanför lägenheten, för att vänja mig av med det. Nu har jag vant mig vid att skjuta upp glasögon och klia mig med överarmen men det tog tid.trähandtag skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 075 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 075 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 075 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 075 inlägg
För det beloppet tror jag nog att många unga inte skulle ha några problem med att anmäla sådana de inte gillar fast det inte är sant. Bevis går ju att uppfinna med lite photoshoppande.S SueCia skrev:
Enligt vad Wold sa på radion är det i princip ofarligt att peta sig i ansiktet så länge man inte stoppar fingret rakt i ögat eller långt in i näsan.trähandtag skrev:
Liten spaning. Har storhandlat 2 ggr senaste månaden på City Gross. Ca 2 dagar senare får jag/vi mild förkylningssymptom, med typ 0,5 gr feber, lite ont i halsen mm. Håller avstånd och kan inte komma på någon situation där närhet har förekommit. Har med mig sprit o tvättar naturligtvis händerna efter besöker vid hemkomst. Ändå får jag förkylningssymptom! Är det så att virus hänger som en osynlig dimma i lokalerna? ...eller är det vi har så svårt att låta bli att ta oss i ansiktet?
Största risken är att dela (inomhus)luft med smittade under mer än någon enstaka minut.
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Ja det kan hen men Tallinger har alltså tagit ledigt från sitt riktig jobb därför att han tror att han kan rädda fel liv genom att gap om syrgas till äldre och svaga covid19 patienter.BirgitS skrev:
Även om tiden skulle viss att han fel (Vilket jag inte tror att den kommer att göra).
Anser jag att det är småaktigt att ifrågasätta hans ärlighet och genuint goda ambition. Om det var så att han bara ville ha pengar skulle han bara fortsätta att jobba som läkare.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 075 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 075 inlägg
Från och med idag är rätten att stänga restauranger och liknande överförd till kommunerna för att snabba på hanteringen. Åtminstone i Stockholm är det kommunen som har skött övervakningen hela tiden.Mikael_L skrev:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Finns det någon restaurang i Sverige som har fått stänga därför att de har slarvat med distanseringen?BirgitS skrev:
Det är ju lätt hänt såklart att antingen ha pillat sig i ögat omedvetet, eller andas in virus från någon smittad. Även om virusen inte är i luften så länge finns det en begränsad luftmassa inomhus och inget solljus som avdödar, är det då massor med människor som rör sig i lokalen som på en stormarknad blir ju risken relativt hög.trähandtag skrev:
Jämför med en badstrand där luftväxlingen är enorm och solen snabbt tar kål på virusen, där tror jag inte att trängsel är ett reellt problem.
Har svårt att se koppling tillträhandtag skrev:
Är det så att virus hänger som en osynlig dimma i lokalerna? ...eller är det vi har så svårt att låta bli att ta oss i ansiktet?
Det är nog snarare något annat tex kallt i lokalen, stress etc.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 075 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 075 inlägg
Det gör ju genom ASIH (avancerad sjukvård i hemmet) som har utökat sin verksamhet kraftigt under de senaste månaderna.Hyltran från Veglemyren skrev:
Ångestdämpande medicin under vård i livets slutskede skrivs ju ut för att dämpa ångesten inför döden, hur det ska gå för efterlevande etc. och då är det inte morfin som ges utan t.ex. midazolam.Hyltran från Veglemyren skrev:
Morfin skrivs ut för att hjälpa mot andnöden, det ger t.ex. KOL-patienter normalt lite extra tid att leva.
Det är två olika saker som inte ska blandas ihop.
https://internetmedicin.se/page.aspx?id=3379
Ge dig.tttomten skrev:
Det är uppenbart att du aldrig lackat en bil. Pyttesmå partiklar hänger kvar i luften länge. Det är därför ansvarsfulla medborgare använder andningsskydd på platser med mycket folk. Framförallt innomhus.
Staffan
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
I den video som jag sett två gångerBirgitS skrev:
Det gör ju genom ASIH (avancerad sjukvård i hemmet) som har utökat sin verksamhet kraftigt under de senaste månaderna.
Ångestdämpande medicin under vård i livets slutskede skrivs ju ut för att dämpa ångesten inför döden, hur det ska gå för efterlevande etc. och då är det inte morfin som ges utan t.ex. midazolam.
Morfin skrivs ut för att hjälpa mot andnöden, det ger t.ex. KOL-patienter normalt lite extra tid att leva.
Det är två olika saker som inte ska blandas ihop.
[länk]
Men du pratar om människor som inte går att rädda. Jag syftade på människor som skulle kunna räddas med syrgas.