2 356 184 läst ·
32 467 svar
2356k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Enligt FHM har vi sett fler smittade beroende på att vi ökat testningen.
Om jag får säga något positivt om svensk pandemibekämpning: Tur i oturen att Sverige haft så begränsad kapacitet då testningen tydligen är en riktig smittspridare.
Om jag får säga något positivt om svensk pandemibekämpning: Tur i oturen att Sverige haft så begränsad kapacitet då testningen tydligen är en riktig smittspridare.
Inte alls, jobbar mycket på den sidan sundet och har både arbetskamrater och gott om vänner som är danskar, det är inte så att denna utvecklingen går förbi de som är vakna i Danmark heller, det finns dock många aningslösa även i det landet.optimum skrev:
Ja så kan det vara, alltså att de försvarar sitt beslut om lockdown.
Men kan även vara att de värnar om sitt folk och att de inte ska få in smittspridning från Sverige.
Eller så är det båda.
Alltid lätt att sitta på läktaren och tycka så om våra grannar. Betydligt svårare att se dem i ögonen om man pratat kit om dem.
Ja, tänk också på att till varje pris försöka förlägga semestern utanför Sverige nånstans i Europa (om någon släpper in er). Att undvika Sverige är att undvika smitta. Bifogar en bild. på var ni bör och inte bör semestra, undvik mörka områden tex då Sverige förstås..BirgitS skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du får försöka påverka dina politiker lagom till nästa val helt enkelt. Det verkar jobbigt att ha så mycket negativa tankar om sitt hemland. Om det nu är det.K Kreutzer skrev:
Ja, visst ska jag försöka påverka politiker. Men nu handlar det om Corona.i detta forum. Och det är inte ett dugg jobbigt att ha negativa tankar om våra politiker. Sanningen är alltid enkel.J Jocke Best skrev:
Uppfattar däremot att situationen måste vara jobbigt för dig när du skriver som du gör. Har inte sett ett enda vettigt inlägg från dig med några fakta, bara en massa personangrepp. Att ha som enda uppgift att trycka till andra och vara besserwisser måste också vara svårt.
Men jag bryr mig inte, ser dig bara som en tramsande mobbare.
Det verkar vara så att länder som vaccinerar mot TBC klarar sig bättre och så klart en yngre befolkning. Men ingen vet säkert. Möjligen kan man ha stängt ner bättre också.Igen skrev:
Jag kollade på Iran. De har 10’ döda av sin typ 80.000.000 invånare.
Men Sverige har 5’ döda av 10.000.000 invånare. Typ 5ggr fler dödsfall.
En grotesk skillnad som varje tänkande person borde reagera på.
Är vi så gamla och undernärda här så vi trillar av pinn lättre än iranierna eller är de bättre än vi på något?
Såklart många faktorer man måste beakta.
Hemlandet där man vill uppnå flockimmunitet.J Jocke Best skrev:
Oavsett hur många som dör bara vi plattar till kurvan..
Ja åtminstone några som är med och sätter upp reglerna för landet.
Jo de som är befriade från ansvar. Tjänstemannaansvar.
Dags att inse att detta inte är den smartaste strategin.
Tycker du det är värt priset?
5.000, 10.000, 100.000 avlidna. Flera?
Var går din gräns?
Och du, politik diskuterar vi inte här. Välkommen till Flashback där sådant är tillåtet.
Nej för resten, du klarar dig inte där.
Nja är nog förändringen i testandetblackarrow skrev:
Men
Skolavslutning, frisläppande av resor, midsommarfirande. grillkvällar, "allt är över nu"
Avsaknaden av regler för besöksnäringen, mm.
Och man har tröttnat på tomten Anders Tegnell som står och predikar sina egna teorier.
Total avsaknad av ledarskap från regeringen.
Jo det kommer öka.
Kommer andra vågen redan nu?
Då är vi överens om vad vi tycker om varandra, speciellt mobbarmentaliteten och den taskiga attityden som troligen beror på din dåliga självkänsla. Det är helt ok I min värld att tycka annorlunda, så länge man inte prackar på någon sina åsikter, och det känns bra att du inte är helt ensam i tråden, du har trots allt Ulltand och Lille skuttkopian som gullar med dig.K Kreutzer skrev:Ja, visst ska jag försöka påverka politiker. Men nu handlar det om Corona.i detta forum. Och det är inte ett dugg jobbigt att ha negativa tankar om våra politiker. Sanningen är alltid enkel.
Uppfattar däremot att situationen måste vara jobbigt för dig när du skriver som du gör. Har inte sett ett enda vettigt inlägg från dig med några fakta, bara en massa personangrepp. Att ha som enda uppgift att trycka till andra och vara besserwisser måste också vara svårt.
Men jag bryr mig inte, ser dig bara som en tramsande mobbare.
Redigerat:
Dig har jag tyvärr tappat lusten att bemöta för då du upprepar saker om och om igen och tycks glömma vad som sagts. Det är inte politik att tala om för någon att använda sin demokratiska rättighet i stället för att gnälla. Men du har bra musiksmak, och verkar vara en skön typ, det ger jag digoptimum skrev:
Hemlandet där man vill uppnå flockimmunitet.
Oavsett hur många som dör bara vi plattar till kurvan..
Ja åtminstone några som är med och sätter upp reglerna för landet.
Jo de som är befriade från ansvar. Tjänstemannaansvar.
Dags att inse att detta inte är den smartaste strategin.
Tycker du det är värt priset?
5.000, 10.000, 100.000 avlidna. Flera?
Var går din gräns?
Och du, politik diskuterar vi inte här. Välkommen till Flashback där sådant är tillåtet.
Nej för resten, du klarar dig inte där.
Redigerat:
Om vi ska vara noga så är det just att arbeta som buss- och spårvagnsförare som gav en överrepresentation i förhållande till andra yrkesgrupper. Inte att åka kollektivtrafik eller vara tunnelbaneförare t ex. Men inte så konstigt, de som jobbar där träffar ju många människor precis som andra som jobbar i serviceyrken. Även de var ju överrepresenterade bland de smittade. Taxiförare och pizzabagare ligger i toppen på undersökningen (socioekonomiska effekter som spökar här?).KristinaRT skrev:
Skolan tycks ju så här långt inte ha varit mer drivande i den svenska smittan än andra delar av samhället. Men det gör den ju inte till en lågsmittomiljö. Lärare och barn är ju inte uppenbart underrepresenterade vad gäller smitta utan den är samma riskmiljö som andra miljöer med sociala möten. Vi vet från Israel att detta inte är en naturlag. Råkar smittan ta sig in i skolan så kan den spridas den fort där (I alla fall under en värmevåg när alla är inomhus med ACn påslagen, motsvarar väl vår skola vintertid?)
Sen när jag tittar på FHMs rapport så bygger den till del på riktigt låga antal individer i olika yrkesgrupper. Den begränsade svenska testningen gör att dessa siffror är skakiga och osäkra. 29 gymnasielärare eller 18 fritidspedagoger som underlag för de bekräftade fallen... Och inte är den heller baserad på antikroppstestning av personalen utan på PCR-fall som man råkat göra ute vården trots att vi har haft mycket begränsad allmän testning under perioden.
Snälla, inte mer inlägg om mig o mina egenskaper, släpp det nu. Ditt intresse för mig som person börjar kännas väldigt obehagligt. Jag har redan vänner och fiender så det räcker.J Jocke Best skrev:Då är vi överens om vad vi tycker om varandra, speciellt mobbarmentaliteten och den taskiga attityden som troligen beror på din dåliga självkänsla. Det är helt ok I min värld att tycka annorlunda, så länge man inte prackar på någon sina åsikter, och det känns bra att du inte är helt ensam i tråden, du har trots allt Ulltand och Lille skuttkopian som gullar med dig.
Om du inte kan hålla dig till ämnet Corona hoppas jag moderatorn griper in.
K