2 361 275 läst ·
32 467 svar
2361k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 168 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 168 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 168 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 168 inlägg
Det var du som skrev "alla andra länder", inte jag. Det går bättre att diskutera om du skriver vad du menar.N Nybergzzz skrev:
Ska man väga in befolkningstäthet så är inte Stockholm jämförbart med våra grannländers huvudstäder och är det viktigt med befolkningstäthet så går det alltså inte att jämföra Sverige med våra grannländer.N Nybergzzz skrev:
Ledarna söder över har väl varit ändå starkare eftersom de har infört hårdare restriktioner än våra grannländer. Varför gillar du då dem inte bättre?
3960 i sthhlm och 3770 i Oslo.BirgitS skrev:
Det var du som skrev "alla andra länder", inte jag. Det går bättre att diskutera om du skriver vad du menar.
Ska man väga in befolkningstäthet så är inte Stockholm jämförbart med våra grannländers huvudstäder och är det viktigt med befolkningstäthet så går det alltså inte att jämföra Sverige med våra grannländer.
Ledarna söder över har väl varit ändå starkare eftersom de har infört hårdare restriktioner än våra grannländer. Varför gillar du då dem inte bättre?
Hur är din matematik?vill gärna se en länk där Oslo har ungefär lika mkt dödsfall som sthlm.
Nu ljuger du igen.
Dröm vidare om folkhemmet!BirgitS skrev:
Jag jobbar nu och har därför en hel del fritid. Den använder jag till att som nu, promenera omkring på norra älvstranden i Göteborg.
På puben "Port Arthurs" uteservering är det knökfullt. Ansvar? Jo, jag tackar!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 168 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 168 inlägg
Det beror ju på att du jämför siffror som är olika saker. Det intressanta är ju storstadsområdena förstås för det är ju det som definierar det område där folk reser för att jobba, träffa vänner osv. Det blir ju ointressant när man tar hänsyn till hur någon har gjort den administrativa indelningen i kommuner.N Nybergzzz skrev:
Oslo storstadsområde: 1 546 706 innevånare
Oslo storstadsområde: 224 invånare/km²
Stockholm storstadsområde: 2 383 269 innevånare
Stockholm storstadsområde: 365 inv./km²
Ska man diskutera kommuner kan man ju jämföra med Sundbybergs 6 078,60 inv./km² och Solnas 4 292,06 inv./km². Oslo är ju ingenting jämfört med dem.