Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Du har rätt några länder har misslyckats mer än vi. Tex det av Tegnell hyllade Storbritannien!
Har han hyllat Spanien (ung. 600 om man bara räknar avlidna på sjukhus) och Belgien (ung. 850) också?

• Gilla
1
  • Laddar…
T
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu ljuger du igen.
Kan du inte sluta?
Jag vill ju gärna tro att han trollar, men jag är osäker.

• Gilla
Hellacopter och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Alla andra länder har lyckats bättre?
Så du tycker det är bättre att Storbritannien har ung. 600 döda/miljon innevånare än Sverige har ung. 450?
Det var underligt.
Japp nordiska länder.går ej att jämföra länder som har mot större befolkningstätthet än Sverige.

Redigerat av moderator:
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu ljuger du igen.
Kan du inte sluta?
Jaså har vi jämfört med länder som har ungefär samma befolkningstäthet lyckats bättre?
Om du svarar ja ljuger du.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
N Nybergzzz skrev:
[länk]
Sluta sprid din fake News.jag har genomskådat dina floskler nu.
Men ge dig nu!

BirgitS BirgitS skrev:
Har han hyllat Spanien (ung. 600 om man bara räknar avlidna på sjukhus) och Belgien (ung. 850) också?
Jämför befolkningstätthet istället.

BirgitS
N Nybergzzz skrev:
Japp nordiska länder.går ej att jämföra länder som har mot större befolkningstätthet än Sverige.sluta trolla
Det var du som skrev "alla andra länder", inte jag. Det går bättre att diskutera om du skriver vad du menar.
N Nybergzzz skrev:
Konstigt att alla andra länder har lyckats bättre
Ska man väga in befolkningstäthet så är inte Stockholm jämförbart med våra grannländers huvudstäder och är det viktigt med befolkningstäthet så går det alltså inte att jämföra Sverige med våra grannländer.

Ledarna söder över har väl varit ändå starkare eftersom de har infört hårdare restriktioner än våra grannländer. Varför gillar du då dem inte bättre?

P
N Nybergzzz skrev:
Skönt att ni socialdemokrater ryggdunkar varandra
Du ryggdunkar vadå? Nordkorea, Ryssland, Kina? är det förebilden för dina ”starka ledare”?!

• Gilla
Hellacopter och 2 till
  • Laddar…
Han nämnde ju helt otippat JÅ nyss.

• Gilla
  • Haha
RoAd och 4 till
  • Laddar…
tusenett skrev:
Du ryggdunkar vadå? Nordkorea, Ryssland, Kina? är det förebilden för dina ”starka ledare”?!
Nej Norge och Finland.trams

• Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det var du som skrev "alla andra länder", inte jag. Det går bättre att diskutera om du skriver vad du menar.

Ska man väga in befolkningstäthet så är inte Stockholm jämförbart med våra grannländers huvudstäder och är det viktigt med befolkningstäthet så går det alltså inte att jämföra Sverige med våra grannländer.

Ledarna söder över har väl varit ändå starkare eftersom de har infört hårdare restriktioner än våra grannländer. Varför gillar du då dem inte bättre?
3960 i sthhlm och 3770 i Oslo.
Hur är din matematik?vill gärna se en länk där Oslo har ungefär lika mkt dödsfall som sthlm.

Nu ljuger du igen.

• Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Har du svårt för att vara ansvarsfull och ta ansvar för dig själv och andra?
De flesta har inte det och har därför inga problem med att agera så att andra inte blir smittade fast ingen ledare sätter tydliga gränser. Jag föredrar självbestämmande framför auktoritetstro.
Dröm vidare om folkhemmet!

Jag jobbar nu och har därför en hel del fritid. Den använder jag till att som nu, promenera omkring på norra älvstranden i Göteborg.
På puben "Port Arthurs" uteservering är det knökfullt. Ansvar? Jo, jag tackar!

• Gilla
erkka och 1 till
  • Laddar…
optimum
T tanaris skrev:
Är det de här du menar?

[länk]

Edit: det finns tre dokument där, de ser ut att vara på ungefär åtta sidor och publicerade igår. Jag är inte med i Visita vad jag vet.
Tackar för den länken. De har inte varit tillgängliga förut.
Imponerad av att du fick fram den.

mvh

P
N Nybergzzz skrev:
Nej Norge och Finland.trams
Ja, verkligen trams.

• Gilla
Tabors39
  • Laddar…
BirgitS
N Nybergzzz skrev:
3960 i sthhlm och 3770 i Oslo.
Hur är din matematik?vill gärna se en länk där Oslo har ungefär lika mkt dödsfall som sthlm.

Nu ljuger du igen.
Det beror ju på att du jämför siffror som är olika saker. Det intressanta är ju storstadsområdena förstås för det är ju det som definierar det område där folk reser för att jobba, träffa vänner osv. Det blir ju ointressant när man tar hänsyn till hur någon har gjort den administrativa indelningen i kommuner.
Oslo storstadsområde: 1 546 706 innevånare
Oslo storstadsområde: 224 invånare/km²
Stockholm storstadsområde: 2 383 269 innevånare
Stockholm storstadsområde: 365 inv./km²

Ska man diskutera kommuner kan man ju jämföra med Sundbybergs 6 078,60 inv./km² och Solnas 4 292,06 inv./km². Oslo är ju ingenting jämfört med dem.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.