2 357 129 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Aha!tusenett skrev:
Det handlar om sloganen "Hela Sverige skall leva"! Fast i en Coronaanpassad variant: -"Hela Sverige skall smittas!"
Sanningen är nog mer att Stefan med kniven mot strupen, viskar till Anders: -"Vill du behålla jobbet så säger du att det snart går bra att resa igen. Har du förstått?"
Staffan
Det blir intressant att se när och om FHM plockar upp detta. Tegnell har ju lanserat en hel del egna ideer om att munskydd inte fungerar.pacman42 skrev:
När det gällde asymtomatisk smittspridning tog det ett par månader innan FHM till slut skrev på hemsidan att det kan förekomma.
Deppigt att provtagningen inte heller kan komma igång i stor skala då det nu saknas personal runt om i landet.
Varför misslyckas i stort sett allt i pandemin?
Hade det inte varit för vårdpesonalen som skruvat fram 300 % fler IVA-platser och jobbat häcken av sig vore fiaskot totalt.
Jag kan inte låta bli att undra om du vet hur högskolor fungerar. Men oavsett så förstår jag inte riktigt hur du kan dra dina slutsatser om alla polisers agerande utifrån vad en enstaka polis gör, och hur det rapporteras av s.k. alternativmedia. Om du inte trollar förstås, det skulle förklara mycket.N Nybergzzz skrev:
Redigerat:
Tegnell "tycker inte att munskydd passar i den svenska coronastrategin"Ulltand skrev:
Det blir intressant att se när och om FHM plockar upp detta. Tegnell har ju lanserat en hel del egna ideer om att munskydd inte fungerar.
När det gällde asymtomatisk smittspridning tog det ett par månader innan FHM till slut skrev på hemsidan att det kan förekomma.
Deppigt att provtagningen inte heller kan komma igång i stor skala då det nu saknas personal runt om i landet.
Varför misslyckas i stort sett allt i pandemin?
Hade det inte varit för vårdpesonalen som skruvat fram 300 % fler IVA-platser och jobbat häcken av sig vore fiaskot totalt.
https://omni.se/a/3JvJRe
Ser att frågan " Hur tar jag bort min Tegnell tatuering" ökar på google.
Hur f-n kan man tillåta att en myndighet/person mörkar avsikten med vad man håller på med för befolkningen när så många dör.pacman42 skrev:
"– I Sverige har vi strategin att är du sjuk så ska du hålla dig hemma, i stället för att röra sig med munskydd, säger Anders Tegnell, till TT."pacman42 skrev:
Tycker du inte att detta stämmer då?
Sen så står det väl var och en fritt att använda munskydd oavsett vad FHM säger.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det här är visserligen en källa som en del här anser vara icke trovärdig, men de tar fram många sanningar ändå:D djac skrev:
https://samnytt.se/coronasjuka-pa-aldreboenden-nekas-sjukhusvard-som-andra-aldre-far/
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Det här hänger ihop med asymptomatiska sjukdomsspridare. Det räcker inte att de som känner sig sjuka håller sig hemma. Det är främst de som smittar utan att veta om det som bör ha mask.T Tabors39 skrev:
Man presenterade igår att 1/3 som är immuna mot Covid-19 I Spanien inte har haft några symtom alls, dvs de har inte varit sjuka.T Tabors39 skrev:
Syftet med munskydden är att de som inte vet om att de smittar skall minska risken för att smitta andra.
Men Tegnell har hela tiden försökt få det till att asynototisk smitta är ovanlig trots att flera undersökningar visat att den är drivande. En annan undersökning från Italien hade kommit fram till att 80% av smittspridningen var från folk som inte hade symtom (än, eller inte alls).
Att Tegnell inte ändrar sig visar på att han inte tycker att det är viktigt att minimera smittan.
Precis men det har ju FHM förnekat.F fiskbuggaren skrev:
Dessutom smittar alla Covid19 sjuka någon dag innan symtopmen kommer, om de kommer.
Man kan lägga till att FHM säger stanna hemma två dagar efter att du känner dig frisk. WHO säger två veckor. Med FHM rekommendation så kommer alltså en del som "frisknat till" sprida smittan vidare. Mot bättre vetande.
Tegnell har dessutom sagt att målet inte är att minimera smittan, man vill bara hålla den så mycket att den inte ökar. Det är därför man bara rekommenderar 48h symtomfritt trots att man kan smitta längre. Kommer från en intervju i GP.
Edit: orsaken till detta sade han var att annars så skulle det inte finnas personal till alla samhällsviktiga yrken.
Edit: orsaken till detta sade han var att annars så skulle det inte finnas personal till alla samhällsviktiga yrken.
Redigerat:
Vilka (nyare) undersökningar är det som har visat att asymptomatisk smitta är drivande? (Nyfiken, jag ifrågasätter inte, jag vill bara kolla på dem)pacman42 skrev:
Man presenterade igår att 1/3 som är immuna mot Covid-19 I Spanien inte har haft några symtom alls, dvs de har inte varit sjuka.
Syftet med munskydden är att de som inte vet om att de smittar skall minska risken för att smitta andra.
Men Tegnell har hela tiden försökt få det till att asynototisk smitta är ovanlig trots att flera undersökningar visat att den är drivande. En annan undersökning från Italien hade kommit fram till att 80% av smittspridningen var från folk som inte hade symtom (än, eller inte alls).
Att Tegnell inte ändrar sig visar på att han inte tycker att det är viktigt att minimera smittan.

