Status
Inte öppen för fler kommentarer.
optimum optimum skrev:
Jag har fakta men den får jag inte lägga ut
Varför skulle du inte få det? Har du fakta så delge gärna den.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
N Nybergzzz skrev:
Vi har haft öppen smittspridning med inga restriktioner.man får ju tydligen demonstrera med 1000 personer utan att de är olagligt.jag kallar de öppen smittspridning..
Har du något som styrker det påståendet? Vid de aktuella Black lives matter-demonstrationerna hade arrangörerna sökt tillstånd för demonstrationer med 50 deltagare. Eftersom det kom fler människor så upplöste polisen demonstrationerna.

visst kan man tycka att polisen inte borde ha gett tillstånd över huvud taget, men vi har en grundlagsskyddad rätt att demonstrera, så om det inte finns några hinder är polisen mer eller mindre tvungen att godkänna ansökan,
 
  • Gilla
  • Älska
Hasseaero och 14 till
  • Laddar…
T
N Nybergzzz skrev:
Vi har haft öppen smittspridning med inga restriktioner.man får ju tydligen demonstrera med 1000 personer utan att de är olagligt.jag kallar de öppen smittspridning..
Nej, det får man inte, och polisen upplöste demonstrationen. Åtminstone i Stockholm.

Dessutom såg jag att en hel del hade munskydd, och det har jag läst är bra.
 
  • Gilla
patst577
  • Laddar…
N Nybergzzz skrev:
Vi har haft öppen smittspridning med inga restriktioner.man får ju tydligen demonstrera med 1000 personer utan att de är olagligt.jag kallar de öppen smittspridning..
Det va ju olagligt. Såg du inte att polisen va på plats och skingrade demonstrationen? Men du kanske ville ha en mer "kinesisk" strategi även här?
 
  • Gilla
patst577
  • Laddar…
useless useless skrev:
Har du något som styrker det påståendet? Vid de aktuella Black lives matter-demonstrationerna hade arrangörerna sökt tillstånd för demonstrationer med 50 deltagare. Eftersom det kom fler människor så upplöste polisen demonstrationerna.

visst kan man tycka att polisen inte borde ha gett tillstånd över huvud taget, men vi har en grundlagsskyddad rätt att demonstrera, så om det inte finns några hinder är polisen mer eller mindre tvungen att godkänna ansökan,
Jaså?länka bild där de är 50 personer i folksamlingen och polisen löste upp de?jag kan sätta mitt liv att du har fel.
 
N Nybergzzz skrev:
Hahahaha du länkar en bild med 0 social distanserng.hahaha
Jag syftade mer på att de löstes upp.

"Långt fler än så kom dit och polisen valde att upplösa demonstrationen av hälsoskäl, berättar Mats Eriksson, presstalesperson vid polisen i region Stockholm.
Totalt uppskattas tusentals personer ha samlats i huvudstaden och många av dem har efter att demonstrationen upplöstes skingrats till olika platser i centrala Stockholm."
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
BirgitS
N Nybergzzz skrev:
Jaså såg senast igår att de hade ökat?
Om vi inte hade bromsat smittspridningen genom att ha restriktioner så hade den svenska kurvan över avlidna varit mycket brantare, typ som Spanien eller Storbritannien. Spanien gick från 1 dödsfall/miljon innevånare till 400 dödsfall/miljon innevånare på 35 dagar medan det för Sverige tog 67 dagar. En brant kurva orsakar fler dödsfall därför att sjukvården inte kan ta hand om väldigt många som är så sjuka att de behöver sjukhusvård.

Inläggningar på sjukhus ökar inte sett över landet för närvarande men eftersom man numera testar folk med lätta symtom i stället för bara de sjukaste så fångas naturligtvis en större andel av de som är sjuka.

N Nybergzzz skrev:
Vi har haft öppen smittspridning med inga restriktioner.man får ju tydligen demonstrera med 1000 personer utan att de är olagligt.jag kallar de öppen smittspridning..
Du får kalla det vad du vill men om du vill diskutera med andra så är det ju bra att hålla sig till vanligt språkbruk. "Öppen smittspridning" är inte en normal fras men jag har mycket svårt att tänka mig att det betyder att smittspridningen begränsas med restriktioner. Om du inte har noterat att det finns restriktioner bör du verkligen följa med mer i informationsflödet från regering och myndigheter.

Om du tycker att restriktionerna är för milda så är det inte förbjudet att du ålägger dig själv hårdare restriktioner, det minskar ju smittspridningen ändå mer.

N Nybergzzz skrev:
Nej de skingra ej demonstration i sthlm.
Jo, det står ju till och med i artikeln du länkade till i inlägg #16235.

N Nybergzzz skrev:
De knäböjer för demonstranterna.sveriges restriktioner är ett skämt och regeringen.
De knäböjer inte för demonstranterna.
Det är ju en utmärkt strategi om det får folk att lugna ner sig så att det går att tala med dem så att de ger sig av.
 
D
N Nybergzzz skrev:
De knäböjer för demonstranterna.sveriges restriktioner är ett skämt och regeringen.
Du har grundligt missuppfattat frågan och situationen, polisen gick inte ner på knä för demonstranterna men om du inte förstår detta så krävs en förklaring som inte ryms i denna databasen.
 
  • Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
På Västra Götalands presskonferens idag sa de att inläggningarna ökade där och då framför allt i Skaraborg om jag inte missminner mig.
Jag kom ihåg fel. De säger att inläggningarna inte ökar sett över hela regionen.
Som det står i veckorapporten:
I regionen som helhet minskar vårdbehovet när det gäller covid-19 men Skaraborgs sjukhus är i en uppåtgående fas och det stämmer väl med samhällsspridningen av smittan, har man mycket smitta i samhället märks det på sjukhusen.
https://www.vgregion.se/aktuellt/nyhetslista/regional-lagesrapport-covid-19/
 
N Nybergzzz skrev:
Ja ni tar ju livet av de äldre.
Vilka är dessa ni som du tycker tar livet av äldre? Är det inte viruset som sköter den saken?
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
D
T tanaris skrev:
Hur tror du egentligen det går till när polisen upplöser en demonstration?
Som på "Himmelska Fridens torg" får man anta?
 
  • Ledsen
  • Gilla
hapazard och 3 till
  • Laddar…
D
T Tabors39 skrev:
Vilka är dessa ni som du tycker tar livet av äldre? Är det inte viruset som sköter den saken?
Vad jag förstår så är Corona en av de saker som tar färst liv från fruppen äldre, även under denna perioden.
 
D djac skrev:
Du har grundligt missuppfattat frågan och situationen, polisen gick inte ner på knä för demonstranterna men om du inte förstår detta så krävs en förklaring som inte ryms i denna databasen.
Nyexaminerad polis med vapenskräck.utbildning i genus på polishögskolan
 
  • Arg
  • Haha
patst577 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.