Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
tusenett skrev:
Glöm för allt i världen inte lägret med de som tycker allt FHM och andra myndigheter gör och säger är fel alldeles oavsett vad det är. :)
Eller de som inte får av den sköna favoritkoftan, nämligen -offerkoftan! :)
 
  • Gilla
patst577 och 2 till
  • Laddar…
P
T TAR12 skrev:
Istället för att jämföra med de värst drabbade länderna kan jag tycka att det är rimligare att jämföra med våra grannar som bör mer liknande förutsättningar som Sverige att klara pandemin, men det ser förstås inte lika bra ut då för Sverige.
[bild]
Om jämförelselandet någon använder inte styrker den egna åsikten så är jämförelselandet alltid felaktigt, det har vi redan konstaterat tidigare i tråden.
 
a.o.f a.o.f skrev:
Uppfattade det som att hon var utlånad och nu återgår till sitt ordinarie arbete.
Så skulle det kunna vara, men varför inte slutföra inledningen på uppdraget?
 
P
tttomten tttomten skrev:
Så skulle det kunna vara, men varför inte slutföra inledningen på uppdraget?
Jag läste att hennes förordnande gick ut 31 maj och då återgick hon till sin ordinarie tjänst.
 
Anna_H Anna_H skrev:
80% av de som får Covid19 på boenden överlever, mot 70% av dem som flyttas till sjukhus. Men du tycker ändå att man ska kosta på dem en dyrare vård, som i bästa fall ger dem några månader till i livet, i värsta fall faktiskt dödar dem. För att man ska slippa skämmas för att man inte satte in så mycket resurser det bara gick?

Nej, jag vidhåller att man måste fortsätta göra individuella bedömningar, men att det för 80+ oftast är både värdigare och större chans till överlevnad om man får stanna på sin avdelning.

Ditt påpekande om att man ska undvika vikarier på demensboenden är dock helt korrekt.

Källa på det tack.
 
tusenett skrev:
Jag läste att hennes förordnande gick ut 31 maj och då återgick hon till sin ordinarie tjänst.
Så uppdraget är slutfört?
Nu har jag inte varit så aktiv sista veckorna men känns som det saknas en del, tex genomförda tester, analyser, framtida testning etc.
 
optimum
sunnis sunnis skrev:
Vet inte optimum, men du har ju en verkligen tråkig agenda och lider helt klart av Tegnell Derangement Syndrome. Han måste bara helt enkelt ha fel?

[länk]

Så vad är det Anders har sagt? Att kunskapsunderlaget är svagt och med Sveriges strategi med social distansiering så ska inte folk tillgodogöra sig mindre distansiering med munskydd. Tycker inte det är så konstigt, varför införa massa åtgärder som man inte vet om de fungerar i Sverige som avviker från strategin.

Det har aldrig heller varit en förbud mot munskydd.
Jag har en fantastisk agenda.
Att överleva den här skiten
Att göra vad jag kan för att vi inte ska vara så dåligt förberedda på nästa kris.

Du då?
Sitta kvar i sandlådan.
 
  • Gilla
  • Haha
Ulltand och 4 till
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Så uppdraget är slutfört?
Nu har jag inte varit så aktiv sista veckorna men känns som det saknas en del, tex genomförda tester, analyser, framtida testning etc.
Hon kanske skulle dra igång och få det att flyta för att hon hade rätt kompetens för det. Sedan tar andra över och driver vidare.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
tusenett skrev:
Glöm för allt i världen inte lägret med de som tycker allt FHM och andra myndigheter gör och säger är fel alldeles oavsett vad det är. :)
Nämn för all del något som FHM gjort som var alldeles rätt som vi kritiserat.
 
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
optimum
tusenett skrev:
Eller så kommer en rekommendation om att alla ska ha visir kanske, det funkar ju också.

Eller för att tala klarspråk, varför ställs det inte mer frågor från journalister om varför inte visir rekommenderas utan bara frågor om munskydd?
Nu var det ju inte jag som gjort utredningen utan av WHO anlitad expertis.

Tråkigt att Anders Tegnell och mupparna hade fel.
Kanske vi kunde undvikit en del avlidna i Sverige med rätt åtgärder.

RIP de äldre som gått bort.
 
  • Gilla
  • Älska
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
optimum
Alla äldre som förhoppningsvis överlevt IVA vård på grund av felaktigheter i FHM rekommendationer om skyddsutrustning.
Gissa vad de kostat samhället.

Och de som inte finns bland oss längre. Sänder en tanke till anhöriga.

Välkomnar den utredning som ska genomföras om hur våra myndigheter agerat inför det de är tillsatta för.

"Sveriges beredskap är god" Far åt skogen med sådan skit. Vi är tagna med brallorna nere.
 
  • Gilla
Ulltand och 5 till
  • Laddar…
Har Sverige blivit ett intelekutellt och emotionellt U-land?

Det är den fråga som inställer sig nu när alla blottor uppenbarar sig i Covid19-krisen.
Jag hör Hallengren på Aktuellt och måste byta kanal för att stå ut. Hur är det möjligt att svara så på en direkt fråga utan att få rött kort direkt.
 
  • Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
tompax2
tusenett skrev:
Glöm för allt i världen inte lägret med de som tycker allt FHM och andra myndigheter gör och säger är fel alldeles oavsett vad det är. :)
Och glöm heller inte motsatt läger som tycker allt FHM och andra myndigheter gör och säger är rätt alldeles oavsett vad det är.

Så här finns verkligen alla varianter :rofl:
 
  • Gilla
erkka och 1 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Har Sverige blivit ett intelekutellt och emotionellt U-land?

Det är den fråga som inställer sig nu när alla blottor uppenbarar sig i Covid19-krisen.
Jag hör Hallengren på Aktuellt och måste byta kanal för att stå ut. Hur är det möjligt att svara så på en direkt fråga utan att få rött kort direkt.
Du har missförstått, Sverige är en humanistisk stormakt.
 
  • Haha
  • Gilla
krill7 och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
T TAR12 skrev:
Vi har å ena sidan de som försvarar FHM som anser att allt FHM gör är bra och att resten av världen har fel. Å andra sidan har vi de som har viss eller ibland mycket kritik mot FHM.
Det där var inte sant.
Det finns i denna tråden två kategorier.
Dels de som tycker att precis allt som FHM gör, säger och rekommenderar är helt uppåt väggarna skogstokigt fel, och att sittande regering är ursämst och rent av korrupt, och att allt är en dold agenda för att avliva alla äldre.

Sen finns det de som tycker att FHM har agerat någorlunda OK i de flesta lägen, med tanke på den information och kunskap som funnits vid varje tillfälle.
Sen tycker detta läger att FHM inte alls har alla gånger valt helt rätt, men ofta har besluten också bakbundits av den hårda verkligheten, att Sverige i stort inte alls hade önskvärd beredskap.
Sen tycker denna gruppen också att det varit bra att det varit ganska lite politik utan mer expertkunskap som fått styra besluten.

Då jag nu tillhör denna senare gruppen så kan jag också lägga till att jag tror att den bistra sanningen lite då och då dolts, inte kommunicerats, utan att man har sagt lite andra saker än vad som egentligen gäller.
Själv tycker jag det är dåligt, ifall det nu skett, ty min åsikt är att full transparens är bäst. Men å andra sidan vet jag att jättemånga människor, som inte är lika smarta som jag, inte klarar av verkligheten riktigt, så det är måhända bäst att linda in saker och ting ibland ... vad vet jag ...
 
  • Gilla
  • Älska
roger2011 och 19 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.