1 265 468 läst ·
5 480 svar
1265k läst
5,5k svar
Coola arkitektritade hus till salu
Byggnadsvårdare
· 3 509 inlägg
Jag gick mest på magkänsla, men kombinationen av mycket vitt och rostfritt, med "coola" detaljer och inredningsprylar, fast alldeles för mycket och jag får inte känslan av att man tänkt på helheten, utan klämt in alla moderna attiraljer och mönster på mattor, dukar, tapeter m.m. överallt till bristningsgränsen.jaso skrev:
Man är medveten om vad som anses "sjysst" men kan inte balansera det och har ingen känsla för "egen touch" utan öser på med det som "ska vara" överallt istället.
Men som sagt, jag är rätt säker på att det inte finns någon vedertagen standard för det begreppet
Det här huset är ju inget märkvärdigt i sig: http://www.hemnet.se/bostad/villa-9rum-viby-sollentuna-kommun-hemfridsvagen-12-1888456
men inredningen är ju minst sagt originell/udda/annorlunda: http://net.sfd.se/webpack/wpBildLista/Default.aspx?firmanr=13040&objgid=OBJ13040_1124719420
Saknar kommentarer...
men inredningen är ju minst sagt originell/udda/annorlunda: http://net.sfd.se/webpack/wpBildLista/Default.aspx?firmanr=13040&objgid=OBJ13040_1124719420
Saknar kommentarer...
Självbyggare
· SE4
· 3 301 inlägg
Hjälp! :x
Jag saknar ord!! :wow::O
Vad är det för lådor ovanför vartenda fönster? Elektriska rullgardiner?! :x
Och är hela tomten klädd med sten?
Ja man måste vara bra "cool" i huvet om man genomför ett sånt där bygge..!
Jag saknar ord!! :wow::O
Vad är det för lådor ovanför vartenda fönster? Elektriska rullgardiner?! :x
Och är hela tomten klädd med sten?
Ja man måste vara bra "cool" i huvet om man genomför ett sånt där bygge..!
Jag tyckte det påminde en hel del om huset i Huddinge i våras, största skillnaden var de stora maffiga gardinerna i det huset och uteplatsen i det här.