1 266 274 läst ·
5 480 svar
1266k läst
5,5k svar
Coola arkitektritade hus till salu
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 716 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 716 inlägg
J JohanLun skrev:... jag får rysningar... Idiotiskt utformning utvändigt, kommer bli problem med regn, snö och is i takdalarna, blöta och skitiga fasader pga avsaknad av takfot. Ogenomtänkt planlösning. Tomten borde vara värd mer obebyggd än med detta på den.
Men det ser ju annorlunda ut vilket attraherar vissa "kännare"
ser som sagt ut som ett typiskt nyare hus i Polen. Men kolla på takkonstruktionen, det borde vara förbjudet att bygga på det sättet. Och ingen med nån form av arkitektambitioner kan vara imponerad av den planlösningen.HOBBY ARCHITECT skrev:
Det där huset har man gått förbi några gånger, har varit "halvfärdigt" en längre tid men tydligen har de fått till "skalet" men fortfarande helt tomt invändigt. Jag och frugan har diskuterat lite kring hur huset "mår" då det inte har varit helt tätt överallt. Sedan framgår det inte helt på bilderna men slänten bakom huset som tillkom när det schaktades för byggnaden är rejält brant och man undrade när de byggde om vägen som ligger vid släntkrön skulle ligga kvar om det kommer ett kraftig regn. Än så länge verkar den vara kvar men kan bli problem för en husägare längre fram. Inget jag skulle vilja betala 16,5+ miljoner för att bli ansvarig för att vägen inte rasar ner...HOBBY ARCHITECT skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
36 miljoner på Lidingö. Så jäkla snyggt!!! 😲 😍
https://www.stromarchitects.com/architecture-one-off-contemporary-houses/pyrus-9-10
https://gadelius.se/objekt/fagusvagen-8-torsvikshojden
Bilderna i mäklarens annons är suspekta. Den andra bilden på tvättstugan visar ett skåp som inte finns på den första bilen och som inte får plats enligt planritningen. I vilket rum står hyllorna med vinflaskorna?HOBBY ARCHITECT skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 671 inlägg
Ni får ursäkta en fattig smålänning här, men det finns arkitektritat i stockholmsområdet (Stockholms kommun, till och med) för en tredjedel av pengen. "Coolt" är ju en definitionsfråga, men jag har hört att det finns folk som tycker Pål Ross ritar coola hus, så den här är till er:
https://auktionstorget.kronofogden....emnet&utm_medium=referral&utm_content=listing
Det går tyvärr inte att bjuda på några stajlade interiörbilder, eftersom det är Kronofogden som säljer på exekutiv auktion...
https://auktionstorget.kronofogden....emnet&utm_medium=referral&utm_content=listing
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det går tyvärr inte att bjuda på några stajlade interiörbilder, eftersom det är Kronofogden som säljer på exekutiv auktion...
Otroligt fult! Pål Ross är som arkitekturens bonniga och smaklösa sverigedemokrat.SågspånPappspikEternit skrev:
Ni får ursäkta en fattig smålänning här, men det finns arkitektritat i stockholmsområdet (Stockholms kommun, till och med) för en tredjedel av pengen. "Coolt" är ju en definitionsfråga, men jag har hört att det finns folk som tycker Pål Ross ritar coola hus, så den här är till er:
[länk]
[bild]
Var det inte ett par som var med i något byggprogram på TV som lät bygga detta?SågspånPappspikEternit skrev:
[länk]
[bild]
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 671 inlägg
Nej, jag tror jag vet vilket hus du menar, och det är inte detta som säljs av fogden. Huset jag visade är byggt 2005, och det som syntes i Grand Designs eller Husdrömmar var väl ett covid-bygge?. Pål Ross verkar ha kört vidare på sitt koncept de senaste 20 åren, iallafall.P Pin skrev:
Låt mig åsidosätta god smak för en stund och kräkas ur mig lite fördommar; det är på något sätt talande att en kåk ritad av Pål Ross säljs på exekutiv auktion. Det säger något om vilken typ av människor som gillar hans hus.SågspånPappspikEternit skrev:
[länk]
[bild]
Personen som bor i huset verkar vara ägare till byggföretaget som byggde huset.SågspånPappspikEternit skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 671 inlägg