Byggahus.se
Jag gissar att den takterassen har varit helt oanvänd aedan huset byggdes. Det är bara inför mäklarbikderna som de köpte dynor till sofforna där uppe. När det är så långt att gå för en blåsig och omysig plats utan skugga så går man inte dit. Då är ju balkongen som man går igenom för att komma dit mycket mysigare.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
[länk]
Jag tycker inte just detta hus är snyggt, har så svårt för runda pelare, men det var smart att göra tak runt uteplatsen, så tar inte taket ljus innifrån, även om just detta hus har vardagsrum i två våningar.
Detta huset var med i "Vem bor här?" när huset var ganska nytt. Kort efter försökte man sälja huset för 38 miljoner men lyckades inte.
 
M maria01 skrev:
den var dok riktigt cool med inbygd pulka backe

[länk]

[bild][bild]
Det där kom Ralph Erskine på redan på 1950-talet. Mycket coolare enligt min mening.
 
  • Svartvit bild av Erskine-designat byggnad i snölandskap med skidbacke och skorstensliknande struktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Borgafjäll Hotell med sluttande tak inspirerat av skidbacke, designat av Ralph Erskine, mot snöklädd fjällbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Myckling och 1 till
  • Laddar…
har sett liknade i alperna med
 
Aah.. Huset från tv serien Svartsjön.
 
Krokkodriljo Krokkodriljo skrev:
Här får man ett extra hus på köpet. Måste ju vara en bra deal!

[länk]

[bild]
ETT extra? Två stora villor, två mindre typ gästhus och ett litet på den tredje fastigheten.
Praktiskt att ha nära till sommarstugan...
 
H
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[länk]
🤢
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Kan ni se dessa bilder?
[länk]
Ja.
 
HOBBY ARCHITECT
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ja.
Huh?
 
Du frågade om bilderna gick att se?
 
ser ingen bild
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.