Coola arkitektritade hus till salu

834k läst  3,9k svar

1. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Jo jag vet. Gick i simskola där för en Herrans massa år sedan.
    Lärde mig naturligtvis inte simma den sommaren.

Men varför skall man då bo nära havet :thinking:

2. Tokslut
    Medlem Nivå 8
    utsikten är fan så trevlig kanske;)

Mikael_L gillar
  3. mexitegel
    Allvetare · Nivå 20
    När pengar inte är ett problem för att köpa allt man vill ha finns det ingen anledning att det ena skulle ena utesluta det andra.

4. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Jo, det måste den ju vara om man sätter in så mycket fönster :)

5. Tokslut
    Medlem Nivå 8
    Jag har mindre fönster men föredrar öppna vyer framför grannhus eller vägg av träd att titta på varje dag i veckan. Hade det varit havet så hade man ju varit tvungen till att äga en cigarr och de är inte gratis. Så tur man har grön vy ;)

KnockOnWood gillar
  6. F
    Medlem · Nivå 10
    För att man kan? En pool badar man i, en Jacuzzi relaxar man i (eller häller champagne och jordgubbar i barnflickan när frun är bortrest) och ett hav kör man båt i...

7. Johan Gunverth
    Medlem · Nivå 15
    För att havet är ofräscht? För att det inte är lika snyggt? För att andra har badat i det havet? :D

8. Marlen Eskilsson
    Administrator · Nivå 17
    surfarn och Anna_H gillar
  9. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Det törs jag inte skriva :cry:

10. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    När jag var litet barn bodde vi ågra somrar i en liten stuga i Torslanda på Hisingen.
    Som jag skrev tidigare gick jag i simskola där, och vi hade en liten båt (passbåt med 20 hästars motor).
    Vi hade varken jacuzzi eller pool, utan badade i havet när det var badväder.

Nu har vi, min fru och jag och svägerskan och svågern och alla barnen och barnbarnen en stuga vid en strand i Halland. Där går utmärkt att bada, fastän vi varken har jacuzzi eller pool.

Börjar inte vi svenskar bli lite för bortskämda?

Johan Gunverth och Anna_H gillar
  11. Z
    Medlem Nivå 8
    verobar gillar
  12. V
    Medlem Nivå 5
    Håller med! Ser ut att passa fint på tomten genom bl à kulör på fasad och tak.
    Älskar crazy grejer som 11 m takhöjd! Skulle vilja uppleva rymden det måste ge.

13. K
    Medlem Nivå 7
    Både intressant arkitektur och en användbar planlösning - riktigt trevligt hus! Jag har dock lite svårt för de två balkongerna som inte alls passar på huset. Varken proportionerna i förhållande till huset eller materialval känns riktigt bra. Gillar dock takhöjden och ljuset i köket!

/Krille

13th Marine, Anna_H och verobar gillar
  14. S
    Medlem Nivå 7
  15. H
    Medlem Nivå 4

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: