Brukar man ta med sig klickgolvet då man flyttar? :wow:

Snigla skrev:
Inte för alla, men jag blev störtkär.. vill ha!
Hoppas det får en ägare värdig sin charm..

[länk]
Ja där smälter mitt hjärta med. Fantastisk byggnad. Fin affärslokal. Kommersiellt läge, nja.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Martin_B
Så mysigt kök!
Väldigt ovanligt och kanske inte riktigt min stil (jag är mer för sekelskifteskök), men jag skulle nog ändå kunna tänka mig ett sådant här då det är så sällsynt stämningsfullt på något sätt.
Härliga kombinationer av färger och material, läcker utformning på luckor och handtag, passande kakelsättning, etc.

Naturligtvis en smaksak, men jag hajade till extra på dessa bilder.

Stämningsfullt kök med gröna luckor, träbänkskiva, vitt kakel och retro handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Retrokök med ljusgröna luckor och trädetaljer, pastellfärgad inredning, matbord med stolar och kakeldekor.
Skapa konto

Ljust kök med trägolv, pastellgröna skåp, vitt kylskåp, retro tapet och matbord med blommor.
Skapa konto

https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1656079

Jag har flyttat off topic inlägg om renoveringsobjekt till en egen tråd: Renoveringsobjekt till salu.

Här återgår vi till ämnet:

SH skrev:
Tänkte det kan vara kul att ha en tråd med balla arkitektritade hus som kan ge inspiration.

Hittade ett häftigt hus på hemnet idag.

[länk]

• Gilla
Alnervik och 1 till
  • Laddar…
Martin_B
Alltså jag fattar inte hur grått och tråkigt ett hus kan bli.
Det är helt ofattbart.

Alltså ALLT har dessa människor grått, inte bara väggar tak och golv, utan även inredning som möbler, mattor, gardiner, krukor, ALLT!

De har ju till och med gråa växter och blommor!

Det roliga är att även intilliggande hus är väldigt gråa. Grått tak och gråa fasader etc.

Inte ens växtligheten utanför verkar må bra, då det ju verkar så grått och tråkigt? Kanske börjar vissna ner av allt grått?

Bara se här liksom. ...
Monokromt inredningsutrymme med grå väggar, golv och övervägande grå möbler och detaljer.
Skapa konto

Här finns fler bilder. ALLT är grått! Hur kan man bo så?

http://www.svenskfast.se/hus/vastra-gotaland/trollhattan/trollhattan/fagerstrand/lindgatan-9/151977

PS. dåligt väder verkar det också vara, för även det är grått! DS.

• Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Martin_B
Och det RIKTIGT roliga, är att de till och med har grå-sminkade statister!

Så sjuka människor det finns här i världen...

Ja, helt otroligt. Man har svårt att förstå hur folk kunde stå ut innan färgfotot var uppfunnet ;)

Martin_B
mexitegel skrev:
Ja, helt otroligt. Man har svårt att förstå hur folk kunde stå ut innan färgfotot var uppfunnet ;)
Va? Vad menar du?

Finns t.o.m en bild med lite utsikt över stan. Även det verkar vara helt grått. En stad som heter Trollhättan. Har aldrig varit där med det ser ju fruktansvärt grått ut. Men titta liksom, stan ser ju helt död ut, har det slagit ner en atombomb eller?

Svartvit bild av utsikt över Trollhättan från ett fönster, med träd och byggnader i förgrunden.
Skapa konto

Martin_B
Trollhättan... måste bo många troll där?

Vore coolt att faktiskt inreda i perfekt gråskala så bilderna ser svartvita ut, men utanför fönstret är det grönt.

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Martin_B
Exostor skrev:
Vore coolt att faktiskt inreda i perfekt gråskala så bilderna ser svartvita ut, men utanför fönstret är det grönt.
Eller så kan man ju alltid välja ett hus i Trollhättan och inreda i färg, så får man precis motsatt effekt. Ett färgglatt hus i en totalt grå stad (som enl. bilden ovan).

• Gilla
bäckåbölja
  • Laddar…
Exostor skrev:
Lite tid i Photoshop och det är fixat så du vill ha det, utan att inreda i gråskala. Men det är lite 2012!
En färgad tulpan mot en svartvit bakgrund av tulpaner.
Skapa konto

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Martin_B
Va? Bara en enda levande tulpan bland dussintals döda? Eller är det svarta tulpaner? Vad konstigt?

Martin_B
Förlåt...
Blir lite väl mycket deadpan av det! haha

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.