1 256 231 läst ·
5 463 svar
1256k läst
5,5k svar
Coola arkitektritade hus till salu
Radhus i Sundsvall någon? Definitivt annorlunda. Glasgolvet kan man inte ha tänkt igenom, gå med kjol eller klänning där, nej tack! Och den mkt löjliga kommentaren från ägarna:
-Det här är ett hem man lever i, inte bara bor, säger paret.
http://myhome.aftonbladet.se/inspir...om-pa-manhattan-i-ett-radhus-i-sundsvall.html
-Det här är ett hem man lever i, inte bara bor, säger paret.
http://myhome.aftonbladet.se/inspir...om-pa-manhattan-i-ett-radhus-i-sundsvall.html
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 704 inlägg
En liten borg i Laholm
http://w4.objektdata.se/pregen/111/OBJ31845_1451873111/wp.htm
http://w4.objektdata.se/pregen/111/OBJ31845_1451873111/wp.htm
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är tredje gången inom 16 inlägg som den där borgen dyker upp. Det måste vara ett rekord 
I annonsen skriver de att huset är nyrenoverat, men tittar man på fogarna, då ser de inte så bra ut. Och uppe på bröstvärnet har de satt blåa plastpåsar, så jag misstänker att ytterväggen behöver åtgärdas, och det blir en dyr byggställning
I annonsen skriver de att huset är nyrenoverat, men tittar man på fogarna, då ser de inte så bra ut. Och uppe på bröstvärnet har de satt blåa plastpåsar, så jag misstänker att ytterväggen behöver åtgärdas, och det blir en dyr byggställning
Redigerat:
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 704 inlägg
Till den som vill ha ett hus som är återvinningsbart, vilket ju känns miljövänligt.
Boytan är ju inte så jättestor för att vara 1½ planshus, men det är byggt 2015 så det borde vara byggt enligt senaste standarden.
Finns också beläget på en nu till jul passande adress, Julgransgatan 15!
Jag tippar dessutom på att det blir mysigt att bo i det huset nu till jul!
Budgivning är redan igång och objektet blir nog inte så svårsålt!
Till objektet
Boytan är ju inte så jättestor för att vara 1½ planshus, men det är byggt 2015 så det borde vara byggt enligt senaste standarden.
Till objektet
Medlem
· Västra Götaland
· 123 inlägg
Och inga interiörbilder?!
Sista bilden, är det fotat i någonsorts perspektiv eller huset är inte större?Martin_B skrev:Till den som vill ha ett hus som är återvinningsbart, vilket ju känns miljövänligt.
Till objektet
tomtyta är A3 format och huset är något mindre, men säg att det är A3 och att huset är 2 plans (förhöjd väggliv). då är boytan 0,3x0,4=0,12kvm x2 = 0,24kvm.
Så det är mycket mindre än de 0,7kvm som står i annonsen
De kanske menar att huset är byggd av 0,7kvm pepparkaka, men då borde de inte skriva boyta
De kanske menar att huset är byggd av 0,7kvm pepparkaka, men då borde de inte skriva boyta
Redigerat:
Fult gjort.harry73 skrev:tomtyta är A3 format och huset är något mindre, men säg att det är A3 och att huset är 2 plans (förhöjd väggliv). då är boytan 0,3x0,4=0,12kvm x2 = 0,24kvm.
Kanske finns källare på 0,46kvm?
Jo fast det beror på köparen. Om köparen är en myra, exempelvis, så kan den ju springa runt även på väggarna och upp i innertaket upp och ner ... så för en sådan rackare så blir det många kvadrat. Den kan utnyttja varenda kvadratmillimeter!harry73 skrev:tomtyta är A3 format och huset är något mindre, men säg att det är A3 och att huset är 2 plans (förhöjd väggliv). då är boytan 0,3x0,4=0,12kvm x2 = 0,24kvm.
O myror gillar ju sött... så en sådan köpare är ju inte helt orimlig.
Man ska inte vara elak sägs det. Så jag säger att utsidan är väldigt fin...Sparris skrev: