Slarvade lite på ytan under braskaminen när jag la ett klinkersgolv som eldstadsplan. Jag har köpt en nedmonterad Contura i51 och trodde den hade ställbara fötter. Det har den i och för sig men den ska stå på ett plåtfundament men en plan plåt mot golvet och en påsvetsad sockel. Det blir inte alls bra när jag lägger plåten på den ojämna klinkersytan. Nån som har något tips på om och i så fall hur man kan fixa detta? Sand kanske?
Bilden visar plåtfundamentet i förgrunden.
Bilden visar plåtfundamentet i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sand går väl men rinner lätt iväg. Kan du inte använda bruk, eldfast eller vanligt murbruk som du blandar så löst att plåten jämnar till alla ojämnheter? Blir ju knappast varmt?F Frågan skrev:Slarvade lite på ytan under braskaminen när jag la ett klinkersgolv som eldstadsplan. Jag har köpt en nedmonterad Contura i51 och trodde den hade ställbara fötter. Det har den i och för sig men den ska stå på ett plåtfundament men en plan plåt mot golvet och en påsvetsad sockel. Det blir inte alls bra när jag lägger plåten på den ojämna klinkersytan. Nån som har något tips på om och i så fall hur man kan fixa detta? Sand kanske?
Bilden visar plåtfundamentet i förgrunden. [bild]
Klicka här för att svara