A-O, skönt att höra att det blev varmt!

Men nu väntar vi på en bild.
Här har vi eldat lite idag, för fjärde gången i höst.
Så här ser det ungefär:
 
  • P1010120 (Large).JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild kommer någon annan dag, har jobbat 15 timmar idag, tur sambon är hemma och kan slänga i lite under dagen :D

Gjorde upp en brasa då jag for på morgonen och sambon slängde i lite fram till lunch och nu kl 20:00 gjorde jag upp en ny

Efter att ha tittat på EONs hemsida kan jag se att vi halverat förbrukningen...jag är nöjd
 
Det tråkiga med moderna kaminer med friskluftintag och täta luckor är att det luktar aldrig så där gott av brinnande björkved som man minns från förr. (Men det var kanske inte så nyttigt.) Det är knappt att man ens hör att det knastrar längre. Tur att de har glasluckor i alla fall.

Men det blir varmt, och det är ju det viktigaste :)
 
nog blir det varmt och elförbrukningen vi har nu är runt det vi förbrukade i augusti, runt 20kwh/dygn.

innan kaminen var vi uppe i 40-46kwh och det var bara runt 0 ute
 
diagrammet visar slutet på oktober och början på november, varför köpte jag inte kaminen förra vintern? :wow::D5f4201285103P52f3.jpg
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.