ComfortZone CE50 - bra eller dåligt? Är den så ekonomiskt bra som de skriver om den i tidningar etc.?

Har ju funnits i ett år cirka....men vi kommer att införskaffa en tänke vi. Principen är ju ursmart och 'tänket' runt pumpen likaså. Vi tror vi kommer att ha den betald på 3-4 år.

Funderar också på en sådan när jag Isolerat så bra som går.

Har för mig (rätta mig om jag har fel) att det är två års garanti på den. Jag tycker det låter lite med tanke på den stora investeringen. Det är säkert inte bättre på tex bergvärme installationer och dyl men mitt intryck av ComfortZone är att det är en överlägset bra produkt som du betalar lite extra för och därför skall ha lite längre garanti tid.

Det måste ju finnas lite installationer i vårt avlånga land som borde kunna visa på för/nackdelar.

Tja - har pratats lite om den på Richards Värmepumpsforum som man kan läsa. Låter hyfsat :D

Vad menar du? Har du en länk eller vad är Richards Värmepumpsforum?

/einpajo

Alla känner den till namnet - men ingen har den. Märkligt.

Om en månad eller lite mer så så har jag den i alla fall :D

Hälsar Ingrid

Jag har den....

Abuquir skrev:
Jag har den....
Hur upplever du ljudnivån ?

Får nog be om att få återkomma med svar på denna fråga. Då jag bara knappt han att installera den før 2 veckor sedan och alla rør till ventilationen inte var klara innan jag stack ivæg på jobb. Då den står i tvættstugan och vi har sovrummen på øvervåningen tror jag inte att det kommer att støra særskilt mycket, men visst læt den en del nu innan ljuddæmpare och annat var på plats.

Hur upplever du den rent ekonomiskt? Är den så bra som det sägs?

Okej, hur menar du? Inköpsmässigt eller rent förbrukningsmässigt?

Vilka priser är det du har förhandlat om? Är det några priser du kan dela med dig av?

Nyfiken för jag sitter och väljer värmesystem i dagarna.

Inkøpsmæssigt, kontra IVT 495 med josrdslinga eller bergværme.
Vad elførbrukningen kommer att uppgå under 1 år vet jag inte, men vi har golvværme på båda planen och det gør ju att det blir lægre framledningstemperatur och det ær ju dær den har den bæsta værmefaktorn.
Den enda gången jag har sett att elpatronerna har varit igång var nær jag startade upp den førsta gången. Vet faktist inte om det går att kolla hur många timmer de har varit på. Får kolla upp den nær jag kommer hem igen.

Okej, får man fråga vad du betalade för din ComfortZone?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.