Finns det anslutningar gjorda för combipexen till diskbänken. Nu menar jag en anslutning där man också gör en säker anslutning av ytterhöljet så. Jag vill ju inte att vattnet ska rinna ut under köksbänken i fall det blir läckage i innerröret

Om skydds slangen är lägre i andra ändan så kommer det aldrig att rinna ut nått i köket. Nivån stiger lika mycket i båda ändorna och rinner följdaktligen ut där skyddsröret är lägst

Jag har Uponors väggdosa och den är tät. RSK 187 0524 t.ex. Finns även med Q&E och det är den jag har. I väggdosan har jag satt vinkelnippel med avstängning RSK 186 9899.

Det jag syftar på är en variant likt uponors väggdosa där hela kopplingen sitter inkapslad i en box. Jag tror att Ifö inbyggda toaletter har en sån anslutning. Det jag vill eliminera är katastrofen som sker ifall kopplingen spricker

Denna väggbricka, tillsammans med gummicentreringen för mediaröret, får det tätt nog,
läck uppkommet från slangpunka kommer då att tvingas andra vägen,
8530185 1400–1550 DN 15 15 pex rör
Klämringen låser du med den här(eller liknande) vinkeln
8600561 1858–1501 R1/2"xR1/2"
Som du sedan går på med en halvkoppling till blandarrören

Funkar bra, och känns enklast

Läckrisk från anslutningen till blandare får du nog leva med.

Fixade inte att länka, men logga in på ahlsell som gäst, och sök på rsk numren, annars brukar denna sida gå att glo på också http://www.dinvvsbutik.se/

Varianten uponors väggdosa har ju en koppling utanför dosan den med, vill jag minnas,

Mäster skrev:
Denna väggbricka, tillsammans med gummicentreringen för mediaröret, får det tätt nog,
läck uppkommet från slangpunka kommer då att tvingas andra vägen,
8530185 1400–1550 DN 15 15 pex rör
Klämringen låser du med den här(eller liknande) vinkeln
8600561 1858–1501 R1/2"xR1/2"
Som du sedan går på med en halvkoppling till blandarrören

Funkar bra, och känns enklast

Läckrisk från anslutningen till blandare får du nog leva med.

Fixade inte att länka, men logga in på ahlsell som gäst, och sök på rsk numren, annars brukar denna sida gå att glo på också [länk]

Varianten uponors väggdosa har ju en koppling utanför dosan den med, vill jag minnas,
Det verkar inte som att det jag eftersöker finns så jag får klara mig mer era tips.. Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.