Inte just denna sats, jag har köpt några lösa fräsar från Classe.
De funkar utmärkt till det du tänkt dig.
Har inte Classe en mindre sats också? Jag skulle säga att du klarar dig långt med denna.
Sedan när du vet vilka fräsar du använder mycket så köper du dessa av bättre märke.
(och av en "slump" så är det de fräsar som ingår i den mindre satsen som man använder mest, 6-8st)

mmm, Funderade också på den mindre satsen. Det är 100 spänn rabatt på den just nu också :-)
Får se när jag kommer dit i morgon :-)

Jag har denna frässats och jag tycker det är prisvärt.
Kvaliteten på fäsarna känns bättre än andra Noname fabrikat.
Sedan har jeg en hel del specialfräsar av högre kvalitet.

Helt utmerkede fressestål til hjemmebruk. Du får en masse profiler å velge mellom for en billig penge. De er kanskje ikke så godt egnet til harde treslag, og stålet holder ikke skarpheten så lenge. Men for å brukes hjemme noen ganger per fressestål så er de mer en bra nok.

Nå har jeg ikke akkurat testa det store settet, men flere andre mindre sett fra Clas, og de har fungert meget bra.

Snailman
Har just den satsen, inte använt så många av dem ännu, har ca 3 satser av de med nåt dussin fräsar i, från andra firmor, av dessa så har jag 'slitit' ut en del.

Har oxå ett par satser från c-o med 5 st olika 12mm fräsar i (3 med kullager), som de sålde ut för en hundring till min 12mm cotech

Har också den där satsen från Classe. MEd tanke på att en eller två av mina Cobolt-fräsar kostar som hela satsen så får man ju säga att det är rejält prisvärt. Man behöver inte vara rädd om dem och om ett lager skär så kan man ta ett fr ngn annan.
SOm slit o slängfräsar är de oslagbara.

Har &så just detta (och andra billiga, vet inte om jag sett någon större skillnad dom emellan)

Körde ungefär tvåhundrafemtio löpmeter med en av fräsarna i ett jobb jag gjorde för några veckor sedan (i mdf) (började bli lite slö så jag planerade att byta), då lagret skar, och sedan lossnade från frässtålet. Trött som jag var, så märkte jag inte först vad som hänt, så jag hann förstöra rätt mycket (tog rätt lång tid att laga den sönderfrästa ytan...).
Så man får vara lite försiktig när man använder dessa billiga stål, men är man bara det, så tycker jag att dom funkar bra. Dock är lagrena lite i minsta och klenaste kvaliteten.
I mitt fall så hade jag inte plats för större lager, eftersom det barar fans en cm till godo till motstående yta.

Lånar tråden lite;
Skulle denna sats med Cotech överhandsfräs (också på classe) funka för någon som skulle fräsa ett par ggr per år, eller är den maskinen rent skräp som klassikern Bruksbos laddbara sticksåg??

/A

Burde holde fint til ditt bruk.

Det funkar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.