1 677 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Cirkelsåg som inte är svensk?
Hej,
Det finns en Black and Decker cirkelsåg KS66L till bra pris på COOP (599 kr har kostat 1200..). Jag hittar såklart ingen info om den modellen i Sverige och antar att det är en "europeisk" modell eftersom den finns på tyska och engelska sajter. Riskerar man några problem med service eller reservdelar om man köper en dylik?
/Mats
Det finns en Black and Decker cirkelsåg KS66L till bra pris på COOP (599 kr har kostat 1200..). Jag hittar såklart ingen info om den modellen i Sverige och antar att det är en "europeisk" modell eftersom den finns på tyska och engelska sajter. Riskerar man några problem med service eller reservdelar om man köper en dylik?
/Mats
Kol och liknande slitdelar finns nog att få tag i men jag skulle nog tänka så att för 599kr behöver man nog inte fundera på alltför mycket reparationer. Först är det ju två års garanti, och skulle det haverera efter garantitiden är det nog klokare att stoppa sågen i återvinningen och köpa nåt i samma prisklass då så sker, man reparerar inte mycket innan man passerat värdet på en såg som kostade 599kr i inköp för 2-3-4-5 år sedan....
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Får du problem med sågen kan du kolla med Elma maskinservice i Stockholm (de servar DeWalt och B&D), de lär kunna få hem det mesta i reservdelar. En del saker kan man ju byta själv.
Även om jag håller med Gilbert på sätt och vis så är det väl inte inköpspriset som avgör om det är värt att reparera något utan i första hand funktionen.
Även om jag håller med Gilbert på sätt och vis så är det väl inte inköpspriset som avgör om det är värt att reparera något utan i första hand funktionen.
Klicka här för att svara