Purre
Linslus66 skrev:
Så som jag tolkar alla kloka inlägg så fungerar en cirkelsåg med skena lika bra i alla avseende för utom att man inte kan börja mitt i en skiva?
(Har kollat på blocket ett tag men det är tunnt med begagnade sänksågar:eek:
Tycker jag ser Festool TS55 titt som tätt både på tradera och blocket. Så så tunt kan det inte vara.

trattalask
Linslus66 skrev:
Så som jag tolkar alla kloka inlägg så fungerar en cirkelsåg med skena lika bra i alla avseende för utom att man inte kan börja mitt i en skiva?
Inte riktigt. Du har bättre dammuppsamling på en sänksåg. Det är ljusårs skillnad. Med tillkopplad dammsugare krävs knappt någon eftersändning. Det gör det med en cirkelsåg.

Sen så kapar sänksågen precis vid gummiläppen på skenan vilket gör att det inte flisar sig. Dessutom blir det otroligt lätt att få snittet där man vill ha det - lägg bara skenan där du vill ha det. =)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Linslus66 skrev:
Ja, så är det, men skall du hitta en cirkelsåg som dels har bra spånuppsamling samt går att ställa så den sågar precis intill "läppen" så risken för flisning minimeras så är utbudet litet och prislappen kommer hamna ungefär som en sänksåg. Det bli iaf ingen stor skillnad och begagnatutbudet lär vara ännu lägre än för sänksågar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.