8 004 läst ·
10 svar
8k läst
10 svar
cirkelsåg - dewalt - rälssystem?
Tjena!
Sitter och ska ha tag på en cirkelsåg med rälssystem.
Naturligtvis är det festools som dyker upp i tankarna direkt. Men satt och läste på verktygsimporten, och där stod det "Anpassad till DEWALT sågrälssystem för bästa styrning vid kapning av t.ex skivmaterial " om en dewalt-såg.
Men jag hittar inget sådant system på dewalts hemsida.. någon som vet hur det funkar? bilder? pris? och om det över huvudtaget finns?
Sitter och ska ha tag på en cirkelsåg med rälssystem.
Naturligtvis är det festools som dyker upp i tankarna direkt. Men satt och läste på verktygsimporten, och där stod det "Anpassad till DEWALT sågrälssystem för bästa styrning vid kapning av t.ex skivmaterial " om en dewalt-såg.
Men jag hittar inget sådant system på dewalts hemsida.. någon som vet hur det funkar? bilder? pris? och om det över huvudtaget finns?
Tänker du på en sänksåg? http://forum.byggahus.se/verktyg-maskiner-fordon/82671-dewalts-saenksag.html
intressant, visste inte att dewalt hade sänksåg!
Men läs texten här: http://www.verktygsimporten.se/index.php?location=swedish&page=4&katid=12&subid=19
det är ju en vanlig cirkelsåg, och de skriver att den ska passa till något slags rälssystem?
Men dom har väl skrivit fel, precis som när man kollar på priset på deras sänksågar av festool hehe
Men läs texten här: http://www.verktygsimporten.se/index.php?location=swedish&page=4&katid=12&subid=19
det är ju en vanlig cirkelsåg, och de skriver att den ska passa till något slags rälssystem?
Men dom har väl skrivit fel, precis som när man kollar på priset på deras sänksågar av festool hehe
Dewalt har "rail"system de med (och nu även en sänksåg)

Har personligen detta, kan köra cirkelsåg och min 621/625 handöverfräs med samma skena.
http://www.dm-tools.co.uk/search.ph...h=dewalt+rail&submit.x=0&submit.y=0&submit=go

Har personligen detta, kan köra cirkelsåg och min 621/625 handöverfräs med samma skena.
http://www.dm-tools.co.uk/search.ph...h=dewalt+rail&submit.x=0&submit.y=0&submit=go
hyfsade priser på skenorna får man säga..festools kostar ju en krona per centimeter.
Klicka här för att svara