7 565 läst ·
7 svar
8k läst
7 svar
CINDI Basic Förbränningstoalett kombinerat med fläkt
Har skaffat en CINDI Basic Förbränningstoalett , enligt rörfirman och en försäljare ska man ej ha en fläkt i badrummet vid förbränningstoaletten för att då kan förbränningen inte garanteras när fläkten är igång ??
Någon som vet nått om det här ?? Måste ha en fläkt för att ta ut fukten ju ??
Någon som vet nått om det här ?? Måste ha en fläkt för att ta ut fukten ju ??
Förbränningstoaletter förbrukar mycket luft under förbränningen. Om du har en fläkt som "stjäl" luften så riskerar du att det blir för dålig förbränning i toan. Du kör väl bara fläkten i samband med dusch? Se till att knipa igen tills fläkten har vädrat ut fukten.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Missa inte att du eventuellt behöver ett tillstånd för en förbränningstoalett - I mitt fall var det en "Anmälan om kompostering av latrin/urinsortering".
Vad gäller fläkten så är det inte så mycket att knipa medans fläkten går - Snarare att hinna duscha mellan förbränningarna. Är man många så ökar bara tiden och muggen brinner LÄNGE. Kikade på vår (ToaMoa) efter midsommarhelgen och den hade under söndagen 479 min kvar att elda. Nästan 8 timmar med andra ord.
Vad gäller fläkten så är det inte så mycket att knipa medans fläkten går - Snarare att hinna duscha mellan förbränningarna. Är man många så ökar bara tiden och muggen brinner LÄNGE. Kikade på vår (ToaMoa) efter midsommarhelgen och den hade under söndagen 479 min kvar att elda. Nästan 8 timmar med andra ord.
Produkter som diskuteras: "paxfläkten"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Till min ToaMoa följde det med en till-luftsventil som skulle sättas nere vid golvet precis bakom toan för att försäkra att den får nog med luft för själva förbränningen.
Det är ju en tanke att den kommer att dra luften som finns och skicka ut den, fuktig eller inte.
Sätt en brytare på Pax fläkten om det inte redan finns så ni kan köra den när det passar - Det kommer nog att funka prima.
I vår stuga står det alltid nån dörr på glänt hela tiden och en stängd toa dörr betyder att någon är där inne så jag är då inte orolig att det kommer till för lite luft.
Det är ju en tanke att den kommer att dra luften som finns och skicka ut den, fuktig eller inte.
Sätt en brytare på Pax fläkten om det inte redan finns så ni kan köra den när det passar - Det kommer nog att funka prima.
I vår stuga står det alltid nån dörr på glänt hela tiden och en stängd toa dörr betyder att någon är där inne så jag är då inte orolig att det kommer till för lite luft.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden