Hej, ni som har förbränningstoa ... jag har en Cinderella Comfort som ska kopplas in.
Blir det varmt i frånlufts-röret, samt skickas det ut även sot och annat genom frånluftsröret eller bara ren luft?
(känns iofs att det borde varit annat rör-material än vanligt avloppsrör 110 då...?!)
Undrar därför jag vill koppla på frånluften från Cinderellan på samma rör som kommer från en existerande torr-dasslösning. Men känns dumt om det skulle trilla ner sot/glöd i gamla dasset.
Blir det varmt i frånlufts-röret, samt skickas det ut även sot och annat genom frånluftsröret eller bara ren luft?
(känns iofs att det borde varit annat rör-material än vanligt avloppsrör 110 då...?!)
Undrar därför jag vill koppla på frånluften från Cinderellan på samma rör som kommer från en existerande torr-dasslösning. Men känns dumt om det skulle trilla ner sot/glöd i gamla dasset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
OK, tack för snabbt svar.
Då får det bli så här att jag återanvänder röret genom taket, dvs kopplar in cinderellan enligt bild, MEN kör gamla dassets utluft annan väg.
PS: Gamla dasset (med inbyggd mulltank) ska sluta användas, men kommer stå kvar till vi bygger om den byggnaden vilket inte kommer ske närmaste åren. Sätter en tunn vägg mellan cinderella o dass.
Då får det bli så här att jag återanvänder röret genom taket, dvs kopplar in cinderellan enligt bild, MEN kör gamla dassets utluft annan väg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
PS: Gamla dasset (med inbyggd mulltank) ska sluta användas, men kommer stå kvar till vi bygger om den byggnaden vilket inte kommer ske närmaste åren. Sätter en tunn vägg mellan cinderella o dass.
Klicka här för att svara